Siste dag i Lombok ble tilbragt på en kjempefin strand en time unna villaen vår. Selvom været ikke var helt på vår side var det koselig likevel! Den siste uken har jeg bodd sammen med 6 andre svenske influencers i en stor villa helt sør i fine Lombok. Vi har surfet hver dag, spist god mat, meditert og gjort yoga, dratt på utflukter og også hatt mange late dager ved bassengkanten. De fleste driver jo med YouTube, så ble litt jobbing fra deres side også!

Kan ikke tro det allerede er desember. Jeg har 12 dager igjen her i Bali, og har blandede følelser om å dra hjem til Norge. Blir nok noen turer i nærmeste fremtid, men kanskje ikke like lange som denne. Nå sitter jeg på flyet tilbake til Canggu. Planen er å bo på et homestay med en gjeng jeg ble kjent med for noen uker siden i et par dager. Siste uken setter jeg kursen mot Ubud for å praktisere yoga og annen mindfullness-trening i vakre omgivelser.

See you soon, Norway!

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

• 1230 lesere

​For hva er finere enn naturen. Himmelen, havet, blomstene, trærne. Vi setter ikke nok pris på det. Jeg kunne sitti flere timer å bare beundret naturen. Spesielt når jeg er ute å reiser. Det er så fredfult, Det krystallklare vannet. Lyden av bølgene som treffer revet. Den frodige jungelen. Dyrelyder. Den kunsteriske solnedgangen i alle regnbuens farger. Stjernehimmelen. Vinden og den friske luften jeg er så heldig å få puste inn. Alle luktene. Følelsen av tilstedeværelse blir større for hver dag som går. Jeg blir klokere. Gladere. Roligere. Mer åpensinnet. Reflektert. Jeg lærer. Tenker. Funderer - på alt mellom himmel og jord. I've got the whole world in my hands.

Jeg er heldig.

• 1560 lesere

Klokken ringte 05.00 og vi var alle gira på en formiddag med surfing. Det må helt klart være den beste måten å starte dagen på. I krystallklart vann omringet av høye fjell og godt selvskap mens bølgene én etter én kommer snikende inn og solen steker på kroppen. Stakkars lisa endte opp med verdens rødeste skille, men hey - vi hadde det knallbra!

Iskalde kokosnøtter, tropiske smoothier og ferske falafelwraps ble lunchen, før vi tok enda en liten tur ut på bølgene. Skal si det kjennes i skuldrene - men trening kan jeg ikke klage på. Begynner å hjelpe seg på teknikken også. "Catching them waves" - som de sier så fint. Har hittil bare surfet med long, soft board - men imorgen skal jeg teste ut et kortere brett. Ett steg nærmere å bli surfeproff. Det er nemlig målet hehe

​@eliassonlinus

Vi har hatt en slapp ettermiddag bestående av bading, massasje, yoga og lesing. Island life. Lombok er helt annerledes enn Bali - hvertfall South Lombok som vi er i. Lite turisme og mye urørt natur. Plassen har helt klart sin egen sjarm, og jeg elsker det!

• 1822 lesere

/@samearp

Beklager for dårlig oppdatering på reisefronten! Den siste uken har jeg hatt det så gøy at jeg ikke engang har tenkt tanken på å slå på pcn for å oppdatere de hjemme. Har jo tross alt bare 2 uker igjen her i Bali, og de skal nytes til det fulleste. Gikk igjennom kamera mitt, og har omtrent ikke knipset noen bilder heller dessverre - så det sier vel sitt.

Gjengen har dessverre dratt hjem fra Bali nå, men håper vi fortsatt kan holde kontakten. Veldig gøyale og spontane mennesker.

Nå har jeg sjekket inn i en stor villa i Lombok sammen med en 7 andre influencers. Her er planen å bo de neste 10 dagene. Villaen ligger høyt oppe, så utsikten er nesten uvirkelig. Knall grønn palmeskog, fjell og hav. Fredfult og vakkert.

Oppdater ikveld! Nå skal det surfes ❤

• 1968 lesere

Jeg drømmer om et liv som dette. Å leve av å reise. Se verden. Ta bilder. Tenk å bli betalt for å dra til de mest fantastiske plassene i verden for å jobbe med fotografi og filming. Det er nemlig det de jeg er med her nede gjør. Mange av dem fullførte ikke universitetet engang, men se åssen det har gått da. De lever jo livet og tjener masse penger på det. Drømmen min er at jeg i løpet av friårene mine kommer borti noe som gjør at jeg aldri trenger å sette meg på skolebenken igjen. Det hadde vært herlig.

For jeg har møtt så mange mennesker de siste dagene som jeg finner veldig like som megselv. Samme tanker og meninger om alt og ingenting. Jeg føler meg hjemme. Ikke i den forstand at jeg vil bo i Bali, men i denne settingen. All reisingen, stemningen, menneskene. Skulle ønske dette kunne vare mye lenger. Skulle ønske dette var min livsstil.

Et par bilder fra shooten ved bassenget for et par dager siden. Bildene er tatt av @samarp. Han er veldig dyktig, så anbefaler å sjekke han ut på Instagram!

• 3943 lesere

Frokost her nede er tropisk, fargerik, forfriskende og sunn hver eneste morgen. Fersk frukt i alle mulige fasonger. Drikker sikkert 2 kokosnøtter, 3 smoothiene og masse god mat hver eneste dag. Vi drar på forskjellige restauranter til hvert måltid da guttene liker det lettvint - men klage absolutt ikke!

Idag har vi ikke så mange planer annet enn å komme oss fra Canggu til Uluwatu. Trafikken her er crazy, og spesielt på motorbikes, men har gått bra så langt!

Har begynt å oppdatere mystoryen min på Snapchat ofte mens jeg er her. Hvis du vil ha et innblikk i Bali-hverdagen, add meg gjerne @theresehanseen

• 4106 lesere

En venn av meg - som også er en kjent fotograf fra Australia, er i Bali med en gjeng for å gjøre en spennende jobb. De har leid en stor villa, så her skal jeg altså tilbringe mine første dager i Bali. Veldig takknemlig for å få lov til å være en del av Bali-eventyret deres! Dagen idag har helt klart vært en av de gøyeste og mest innholdsrike dagene på lenge.

Startet med et morgenbad før vi tok turen ut for å spise frokost. Er ikke ofte du kan åpne opp soveromsdøren og hoppe rett i bassenget, men dette var hvertfall tilfelle idag. "I've never seen anyone be that excited for breakfast", fikk jeg høre hele morgenen. Da jeg så menyen bestilte jeg alt jeg hadde lyst på, og vi endte opp med dragonfruitbowls, fruktsalater, avokado toast, vannmelonjuice og to helt ferske, kalde kokosnøtter. Himmelsk.

Guttene har leie mopeder mens de er her, så vi kjørte 1 time for å møte en hel gjeng med kjente youtubere som er i Bali for å lage videoer. De lever av V-loggene sine, så var spennende å se åssen de arbeidet. Planen var å utforske et forlatt bygningsområde her, og skal si vi så mye rart. Menneskene var gøye å være med også, da alle har en passion for reising og har kommet til Bali fra alle mulig deler av verden!

Senere på kvelden ble det middag ute før vi dro å kjørte dirtbikes på stranden. Helt sort sandstrand med lyseblått, klart hav. Bølgene var enorme og stemningen var på topp. De fancy kameratene var så klart med, så tror bildene og videoene fra kvelden ble bra også. Solnedgangene i Bali er noe for seg selv. Etter mye sand og gjørme hoppe vi alle uti vannet og endte med å bodysurfe litt på de gigantiske bølgene før vi tok turen hjem.

Skulle ønske jeg tok flere bilder, men i og med at alle er så inn i fotografiverden ble det for dumt å ta opp mitt lille reisekamera for å knipse bilder til bloggen. Mange spennende planer for den kommende uken da, så får se om jeg klarer å snike til meg noen bilder. Tenkte hvertfall å oppdatere på at jeg har det helt fantastisk her i Bali, og gleder meg til å se hva mer jeg har i vente!

• 4226 lesere

"Hvordan går det med trening på reise? Er den sunne livsstilen satt på pause eller prøver du å holde formen oppe?"

Sannheten er vel at det å trene på reisefot ikke var så lett som jeg trodde. Var motivert og desperat før jeg dro, og spurte kollegaene mine på gymmet om å lage en treningsplan med øvelser jeg kunne gjennomføre uten å dra på et treningssenter. Disse arkene ligger støvet ned en plass, men litt aktiv kan jeg påstå at jeg har vært!

Et par økter her og der har jeg klart, men ingen regelmessig trening dessverre. Får håpe motivasjonen kommer når jeg er tilbake i Norge, for her nede har jeg lovet meg selv å fokusere på andre ting en trening. Kroppen trenger pause, men det er ingen tvil om at det kjennes på formen at jeg har vært litt for lenge på ferie!

Når sant skal sies jogger jeg mer enn jeg løfter vekter - til en forandring. Det første jeg gjør når jeg kommer til en ny plass, er å ta på med løpeskoene å sjekke ut byen. Aldri har jeg løpt i finere omgivelser. Jeg har jogget langs de kunstneriske gatene i Melbourne, fargerike parker - og Den Botaniske Hagen i Sydney, i gjennom den tavle storbyen Brisbane og de obligatoriske morgenturene langs hvite strender opp hele kysten. Et par toppturer har det forsåvidt blitt også! I tillegg hender det at jeg slår til med en liten sirkeltrening for meg selv i ny og ned. Yogamatten jeg kjøpte i Byron har blitt brukt et par ganger også, men savner yogaklassene på gymmen.

Som en packpacker på budsjett kjøper jeg som regel matvarer på dagligvarebutikken og lager mine egne måltider på felleskjøkkenet på hostellene. Det er det som er mest vanlig for backpackere. Når sant skal sies lever de fleste på pasta, ris, loff, peanøttsmør og andre billige ting. For meg som liker å lage mat og spise litt mer næringsrikt, blir det en del dyrere - men det handler jo kun om prioriteringer. Har bare spist på restaurant 4 ganger på 1,5 måneder, men i Indonesia skal jeg spise ute hver dag med god samvittighet! I Bali er vegetarianer/veganer livsstilen veldig utbredt, så alternativene for organiske og kjøttfrie spiseplasser er mange. Jeg har vært peskitarianer en god stund nå, som vil si at den eneste formen for kjøtt jeg spiser er fisk. Vet ikke om dette er noe jeg skal fortsette med for alltid, men frem til nå har det ikke vært noe problem og jeg trives med det! Regner med at instagrammen min blir fylt til randen med deilige, tropiske og fargerike matbilder. Får vann i munn av å tenke på det.

Nå skal jeg pakke sammen ryggsekken for hundrede gang, finne frem pass og billett og gjøre meg klar for nye eventyr.

• 4623 lesere

Har tilbragt de siste 3 dagene her i fine Cairns og har kun 2 netter igjen før jeg flyr videre. Cairns ligger helt på toppen av østkysten i Australia og er mitt siste stopp før Bali. Jeg møtte noen kule tyskere da jeg bodde på hostel på Magnetic Island som jeg kom godt overens med. De har leid bil mens de er her, så Jeg hang meg like gjerne på, og ble med på en 5 timers lang roadtrip fra Magnetic Island og opp til Cairns. Det var god stemning - og jeg kan også tørre å påstå at jeg er blitt ganske dreven på tysk allsang.

På lørdag tok vi turen til regnskogen for å leite etter fossefall. Cairns er nemlig kjent for sin frodige natur, og det syntes! Grønne palmer og trær overalt. Luftfuktigheten her nærmer seg nok 100%, og allerede før klokken har passert 09.00 viser gradestokken 30 grader. Renner vekk, men klager ikke! Vi dro også innom Palm Cove som er en kjent strand her. Der ble en burger på stranden og ferske mangoer og vannmelon fra lørdagsmarkedet til dessert.

Siden det var tyskernes siste kveld her ble det en tur ut på hostelbaren på kvelden. Veldig bra og stort, og vi koste oss med et par drinker for mye. Kan derfor beskrive dagen idag med ett ord: slapp. Ligget langflat i sola i flere timer og tilbragt resten av dagen med en god bok ved bassengkanten. I morgen er det min siste dag her, så satser på at den blir knall!

• 4962 lesere

Hei igjen!

Et lite livstegn fra Australia var på tide nå følte jeg. Har virkelig fått kjent på "Det late livet på sjøen" de siste dagene. Jeg har nemlig tilbragt 3 dager på en seilbåt i stekende sol. Temperaturmåleren har bikket 30 grader hver dag og solfaktor 50+ har blitt flittig brukt. Skal si fargen begynner å komme seg nå. Blir spennende å se hvor brun huden min faktisk kan bli før jeg tar turen hjem til hvit snø og kulde.

23 mennesker på båten og stemningen var på topp. På dagen snorklet vi masse, slappet av, spiste god mat og nøyt utsikten av blått hav - og på kvelden var det fest på dekk. Siste dagen tilbragte vi noen timer på den anerkjente stranden Whitsundays. Sanden her var så fin at vi fikk beskjed om å polere alle sølv- og gullsmykker vi hadde. I tillegg skulle visst en kroppsskrubb med sanden gjøre oss 10 år yngre.

Nå sitter jeg plantet på bussen igjen. 5 timer til neste destinasjon - Magnetic Island. Jeg har kun 1 uke igjen her i fantastiske Australia før jeg flyr til Bali. Møtte en kjempesøt svensk jente på seilturen som har bodd i Bali i et halvt år. Hun skulle tilbake dit i 3 uker samtidig som jeg er der, så da ble det til at jeg skal bo der hun bor i noen dager også. "Du må hvertfall være der frem til onsdag, for da er det beerpong-night på den beste baren i byen" haha! Hun kan surfe veldig bra også, så satser på noen private surfetimer på stranden.