Header
View tracker

Det kommer att bli lite tomt här inne ett tag framöver. Det tar emot lite att skriva det eftersom jag älskar att skriva här i bloggen, att fota till inläggen och få möjligheten att dela med mig av lite tankar och inspiration... Men jag har klurat lite på detta sedan terminen i skolan startade och med närmare 60 h i veckan med studier totalt, och ingen minskning i sikte så behöver jag prioritera

Många bäckar små brukar en ju säga, och jag tänker mig nu att jag ska försöka mig på en rejäl genomlysning av mitt liv och se vad jag lägger tid på. Jag lägger hellre tid på gymmet än ännu mer tid framför datorn en vardag när jag pluggat 12 h, och jag lägger hellre tid på att hinna umgås med familjen än att sitta och slösurfa på facebook.. Lite sådana saker ska jag klura på och se hur jag kan få fram mer tid att bara vara och göra det som jag är sugen på för stunden, samtidigt som jag klarar av mina studier på ett bra sätt, hinner träna och umgås med mina nära och kära.

Jag älskar sociala medier och hämtar så mycket energi och inspiration härifrån, och det vill jag verkligen inte lämna. Eftersom jag faktiskt tycker allra mest om att driva mitt konto på instagram så kommer jag prioritera det nu. Jag kommer kunna lägga ännu mer energi på det framöver också på det här viset. En del av det jag sparat endast till bloggen kommer istället att publiceras där. Eftersom bloggen är ett sätt för mig att vara kreativ så kommer jag behöva få utlopp för det på något annat sätt och då blir ett aktivare instagramkonto en bra lösning tror jag. Jag gissar att du kanske redan följer mig på instagram? Om inte så får du gärna gå in och göra det då det är där du kommer hitta mina uppdateringar ett tag framöver.

Här hittar du mitt instagramkonto om du sitter vid en dator, och annars heter jag Thenewstongme även där

Jag gissar att jag kommer sakna att blogga och att få skriva av mig som jag känner att jag får göra nu. Lite längre texter på instagram när jag känner behovet kanske kan lösa det! Så får vi se om jag får tid att uppdatera här snart igen sen.

På återseende kära du.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

I mitt superfina set från Gymshark ♡

I fredags var det dags för ett träningspass i gymnastiksalen igen. Det är öppen träning på fredagarna där vi får träna på lite olika saker som vi behöver och vill öva på. Det är väldigt nyttigt för att kunna utvecklas snabbare och dessutom riktigt roligt eftersom vi är ett härligt gäng som tränar tillsammans nu. Att träna på sådant som ger världens endorfiner samtidigt som det går att umgås med sina bästa vänner är helt enkelt toppen!

Passet vi körde i fredags blev riktigt roligt och bra. Jag satte äntligen frivolt från trampolinen (stor studsmatta) över till en stor madrass och landade på fötterna. Det var som att någon spärr plötsligt släppte för jag lyckades landa stående de flesta försöken. Så roligt! Vi övade även en massa andra moment och jag är riktigt stolt över att ha blivit bättre på handstående och rondat. Dessvärre sätter min ena foten stopp för mig i flera övningar. Jag klarar inte av att skjuta ifrån som jag ska i flera moment där jag ska hoppa. Jag tror det är mentalt till stor del men jag får inte benen att trycka ifrån, utan jag bromsar istället för att hoppa.. Jag tänker försöka mer men vissa moment kanske jag helt enkelt får hoppa över (för dig som inte läst det förut har jag en skada i främre trampdynan i högra foten).

Nu är jag i alla fall enormt taggad igen för ikväll väntar ännu ett pass i gymnastiksalen. Temat för veckan är bakåtvolt, vilket jag klarat av att göra själv flera gånger. Så taggad ♡

Likes

Comments

View tracker

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Linus födelsedag! Hurra hurra hurra! ♡

Idag fyller min underbara sambo hela 24 år. Det kommer vi fira under hela dagen. Han får givetvis frukost på sängen och därefter kommer vi förbereda lite inför när han ska firas av släkten ikväll. Som jag förstått det är det några ärenden som ska göras, lite bakning och vi ska även hämta kvällens mat som han valt att bjuda på.

Det viktigaste av allt är kanske också att han ska få spela på sitt nya Fifa 17 som jag köpt till honom, och som han egentligen ville köpa själv direkt när det kom men har väntat med i över en månad. För att jag sagt att han inte ska köpa presenter till sig själv månaden innan han fyller (förra året fick han Dr Dre hörlurar av mig, 10nminuter efter att han plockat fram ett par han själv just köpt, haha!) Nu när han varit duktig så kanske jag ska sköta förberedelserna och placera honom framför tv:n med spelet? Notera att han alltså redan har fått spelet när det här publicerats!

Det blir på ett eller annat sätt en dag med min underbara sambo för att fira hans dag i alla fall! Och kvällen spenderas med släkten vilket ska bli underbart roligt.

Stort grattis på din dag Linus! Jag älskar dig massor och är så glad att få vara med och fira ännu en av dina födelsedagar ♡

En bild från min födelsedag i våras när jag fick frukost på sängen. Idag är det Linus tur ♡

Två bilder från dagen när Linus ordnade ett överraskningsfirande för mig. Jag har inte ordnat något lika stort nu, men Linus fyller ju 25 först nästa år. Då får han passa sig helt enkelt! ♡

Likes

Comments

Suttit och kikat runt lite på snygga träningskläder och insett att jag verkligen är sugen på det här setet från IcanIwill. Det har funnits länge och jag har tyckt det varit snyggt förut, och nu har jag sett en massa bilder på det på sociala medier igen, vilket gjort mig så sugen!. Det kanske är vintern som gör mig extra sugen på snöleopard-mönster? Jag funderar i alla fall starkt på att klicka hem dessa.

Är du också sugen på dem så är bilderna direktlänkar till kläderna så det är bara att klicka för att komma vidare.

Inlägget innehåller adlinks

Likes

Comments

Igår kväll förvånade jag mig själv igen ich tränade cardio för andra gången på mindre än en vecka. Jag vet inte riktigt varför men jag har ett sug efter att svettas ut ordentligt och träna intensivt just nu. Då passar kondition väldigt bra. Igår kväll kom jag dessutom iväg till gymmet sent och då kändes det perfekt att helt enkelt köra intervaller.

Upplägget för kvällen blev:
▪Uppvärmning pw och joggade i 10 min
▪20+10 sek x 10 x 3
▪10 min pw

Intervallerna bestod alltså av 20 sek spring, 10 sek vila x 10, 3 gånger.  Det blev intensivt  och faktiskt mycket tuffare än jag trodde att det skulle vara! jag ökade dessutom farten mellan seten med intervallerna för att garantera att det skulle kännas tufft. De sista två intervallerna klarade jag knappt att genomföra så då kände jag mig nöjd.

Jag är förresten inte alls säker på detta, men visst är det så att det blir jobbigare för kroppen att rusha/pausa än att endast hålla samma hastighet? Det kändes som att det gick lättare att enbart springa än att ta pauserna egentligen nämligen. Efter varje pauser kändes benen tyngre så därför får jag den känslan.  Om du vet får du gärna upplysa mig! ♡

Bilder tagna innan jag började. Efterrätt var jag genomsvettig och tomatröd. Som det ska vara!

Likes

Comments

För tredje dagen den här veckan sitter jag på bussen på väg mot Uppsala. Jag som annars bara haft skola måndagar och fredagar och egenstudier hemma de övriga dagarna känner att det är lite ovant - men nyttigt! Det är bra för mig att komma ur myskläderna och tvingas ut fast vädret bjuder på SNÖ! Varmaste jackan på och idag har jag även varma kläder och vantar till det. Nu ska dagen gå bra.

Jag har ägnat en liten stund på bussen åt att tänka på hur kul jag tycker det är att de flesta jag umgås med plötsligt pluggar. Förra året var det inte alls så många och jag själv jobbade. Sedan bestämde jag mig för att söka till masterprogrammet, min syster läser till florist, en av mina närmsta vänner har börjat läsa hälsovägledare, flera har börjat på olika kurser eller program på universitetet osv. Det är roligt att dela vardagen med de i närheten och det känns som alla förstår varandra och kan peppa och stötta på ett bra sätt. Det är också lite extra kul att ha gemenskapen med Linus när vi båda pluggar hemma. Det är lyx att kunna sitta hemma ihop och studera, även om vi sitter i olika delar av lägenheter och sliter från morgon till kväll. Vi kan ta pauser tillsammans och fråga varandra om en andra bedömning av det vi läser eller skriver. Underbart.

Lite vardagstankar från mig en snöig dag som denna. Nu ska jag fortsätta läsa om kvalitativ metod. Och planera lite smått inför kvällens träning som kroppen längtar efter. ♡

En sådan lyx att få spendera så mycket av mina dagar med honom ♡

Likes

Comments

Som utlovat kommer här ett inlägg med ett rygg/corel pass som jag körde i förra veckan. Det var ett effektivt pass som gav mig bra kontakt och träningsvärk efteråt. Precis så som jag vill ha det!

Kombinationen att träna rygg och core är en gammal favorit som jag börjat med igen den senaste tiden. Dels jobbar framsidan och baksidan oftast samtidigt vilken övning du är gör, och det är också skönt att varva några övningar för olika muskelgrupper för att kunna träna mer effektivt.

Här är passet jag körde:

▪Uppvärmning: 10 min crosstrainer (fördel jämfört med bandet eftersom du rör överkroppen också med crosstrainern)

▪5 x 2 set excentriska pull ups (hoppa upp, pausa och sänk ner sakta)

▪Triset x 3
15 latsdrag
15 skuldersänkningar (sitt som om du ska göra latsdrag men håll armarna raka och fokusera på kontakt i latsen)
15 lateral pull downs (använd samma maskin/cable)

▪Superset x 3
15 sittande rodd
25 "minifällkniv på bänk" (bild nedan)

▪Superset
15 stående rodd i cable
30 planka med sidodipp (15 per sida, varannan, rotera kroppen så att sidan går mot marken)

▪Stretcha

Passet gick fort att köra och eftersom jag körde lägre vinter och fler repetitioner fick jag till en bra brännande känsla i musklerna. Helt underbart!

Första trisetet gjorde jag helt i denna maskin. Det är så smidigt att använda samma station till flera övningar när det är fullt på gymmet (när jag väl fotade hade de flesta hunnit gå hem dock)

Här fokuserar jag verkligen på att få till sqeezet mellan skuldrorna så att det tar i  rätt muskler

Kvar på samma maskin som ovan körde jag "minifällkniv". Med händerna som hjälp med balansen ska knäna upp mot bröstet. Det bränner skönt i hela magen!

Likes

Comments

Tänk att idag har vi vaknat upp till NOVEMBER! Alldeles nyss var det ju augusti? Den här hösten har verkligen rusat fram. Och det är minsann höst på riktigt idag med. Regnet vräker ner och det är kyligt. Höstskorna är på och jag har glömt paraplyet hemma. Det kommer bli en gammal ska bli dag för mig med andra ord, men det gör bara att jag längtar hem till kvällens tända ljus och mys framför serier ännu mer!

Ikväll väntar nämligen en pluggfri kväll för mig. Jag har pluggat hela helgerna de senaste veckorna (varit ledig också men 6-10 h plugg per dag ändå) och en ledig kväll behövs nu. Det kanske blir en sväng till gymmet också, men träningsvärken hänget med mig lite överallt efter förra veckans alla pass så en till vilodag vore inte fel heller. Kika in senare idag så får du ta del av ett effektivt och grymt bra rygg/bål pass. ♡

Dagen till ära fick håret åka upp i en knut på huvudet när jag väl insåg hur mycket det regnar, men i övrigt ser jag ut här idag.

Likes

Comments

Efter en dag fylld av ärenden, föreläsning, egenstudier, möte och annat fix så ska jag snart runda av denna vilodag i soffan. Jag har två saker att göra klart först bara. Det ena är en uppgift som ska skickas in (som jag definitivt kommer fira de kommande dagarna!) och det andra är att skicka några mail som gör mig både glad och upprymd.

Jag har några riktigt roliga saker på gång vid sidan av studierna just nu. Jag håller nere mina aktiviteter för att verkligen ha fullt med energi till skolan, men det här nya kommer inte bli något extra utan bara ersätta något gammal. Snart kommer jag kunna berätta vad det är som gör mig både glad och stolt nu.

/stort leende på läpparna

Likes

Comments

God morgon! En ny måndag är här och jag är lika måndagspepp som alltid! Det är något med måndagar som alltid gör mig lite extra glad och peppad, nästan oavsett vad. Idag hsr jag tex råkat planera utifrån att föreläsningarna börjar tidigare än de gör samtidigt som tåget inte gick och jag nu sitter på bussen istället på väg till Uppsala. Antingen kunde jag välja att bli sur över en missad sovmorgon och bitter för att bussen inte är lika skönt att åka som tåget.... Eller, som jag nu faktiskt har valt, så kan jag se det som att jag har gott om tid att göra lite ärenden innan föreläsningen börjar och hinna läsa lite av det som jag annars ska ägna eftermiddagen åt, och jag är dessutom tacksam för att bussen faktiskt går så att jag kommer till universitetet alls idag.

Det är måndagsinställning för mig. Jag väljer att se det från den ljusa sidan eftersom jag vet att min måndag kommer spegla sig mycket under resten av veckan. En bra måndag bäddar för en bra vecka!

Något annat bra är min enormt goda frukost som jag ska sätta tänderna i nu på bussen. Det bli underbart god proteingröt med vaniljsmak, toppad med blåbär för att få i mig en massa bra antioxidanter och som pricken över i:et har jag med mig en FRISK från Bloomy Drinks som boostar mitt immunförsvar lite extra.

Hoppas du får en underbar måndag ♡

Dessa burkar från Ikea är perfekta för att ta med gröt med topping i. Det lär t.o.m gå att ha i mjölk utan att riskera att spilla! jag föredrar dock min gröt utan mjölk eller liknande, men min väska är i alla fall säker från blåbären!

För mig är det så viktigt att kunna äta med ögonen också. Det ska se gott ut. Så jag lägger gärna några sekunder extra på att få frukosten att se god ut fast jag nu kommer äta den på en skumpande buss. Det blir en toppenfrukost ändå.

Förresten skrev jag ett längre inlägg om dryckerna från Bloomy drinks härom dagen så om du skrollar ner hittar du mer information. ♡

Likes

Comments