Hej på er. Idag har vi shoppat lite grann och bara tagigt det lungt, sen på eftermiddagen runt 5 tiden åkte vi till en såkallad "Skypar" vilket är en bar uppe på taket av ett 61 vånings hus. Jag måste erkänna att jag var grymt rädd innan men när man kom upp var det så högt så jag tror nästan inte att man förstod riktigt... Det var verkligen grymt vackert:) sen tig vi en kort båttur till en en marknad, som var helt ok, jag köpte ingenting tyvärr, förutom en liten julklapp till mormor;) sista kvällen spenderades iallafall bra och jag är verkligen nörd med resan!
C u later;) XoXo

Hej på er, nu sitter jag på hotellrummet och ska snart gå ner till frukosten för att äta. Hotellet hade wi-fi som tur var och rummen är oxå bra med sköna sågar oså:) senare ska vi gå ut till MBK som är en grymt stor galleria med 2500 butiker, billigt som tusan och grejer! Så det ska bli väldigt kul! Men det betyder ingen uppdatering idag men ikväll så kommer kanske lite bilder upp osv.

Utsikten från rummet, XoXo

Japp, the headline is talking. Vi är nu påväg ner till hamnen, huset är tomt och väskorna står på altanen. För nu åker vi till Bangkok och shoppar:) och nu ska vi ju resa i ett dygn vilket i och försig inte ä så kul, men det år ju värt det! Sen är vi där i 2 dagar och åker sedan hem vilket jag tycker ska bli jätte skön för nu kommer hemlängtan och längtan till mina älskade vänner och släktingar. Men som sagt, vi får se om vi har wi-fi där, annars hörs vi när jag kommer hem:)

XoXo

Nu sitter vi här i soffan färdigpackade och ska snart gå ner till poolen, då slog mig tanken om att vi kanske inte har wi-fi på hotellet i Bangkok? Så vi får se om uppdateringen blir kass eller inte! Annars kommer jag hem den 6de januari och kan då börja blogga igen:)

Vid halv 3 idag går vår båt och som sagt blev jag sjösjuk när vi åkte hit.. Och svenskar säger att vågorna denna vecka har varit hemska att åka i. Så jag får ta en åk sjuke tablett och hålla en spypåse i handen. Båten vi ska åka är en "speed boat katamaran" som åker väldigt fort och gungar otroligt mycket.. Och det är då precis en sånhär vi ska åka:)

XoXo

Idag gick vi upp tidigt och för en gångs skull var jag faktiskt klar först! Alla har nämligen väntat på mig just precis varje morgon så det var faktiskt väldigt skönt att slippa det idag.. Men idag är det faktiskt sista hela dagen här på koh Tao och den spenderade vi på en superfin snorklings-ö här utanför med lite halvkrassligt väder.. Men vattnet var superklart och man kunde verkligen se grymt fina fiskar, blåa, neon gula, rosa, vita och svarta stora som gäddor.. Sen finns det ju sånahära tråkiga människor som inte vågar simma så långt för att dom "är rädda för fiskarna" så dom ser bara tråkiga saker inne vid strandkanten. Jag är en av dom. Men jag tycker det går bra att se fiskarna som finns där inne vid stranden:) nämen skämt åt sido, jag vågar inte simma långt ut nej, men jag tog faktiskt mod till mig idag och simmade ut med Ella och pappa vilket gick superbra tills en stor (enligt mig) blå fisk med rosa prickar och gröna fenor simmade emot mig. Då fick jag total panik och en massa vatten rann in i snorkeln och jag behövde ta mig upp till ytan för att tömma den. Men såklart vill man ju som fiskrädd inte stoppa ner fötterna när det är fullt av fiskar där. Så jag drack lite saltvatten och simmade in i total panik..

Men men, båtresan dit var helt kaotisk! Vågorna var gigantiska och man fick sig ett litet bad redan innan man hade kommit fram! Eller kanske mer en dusch, vet inte riktigt.. Och när vi väl skulle åka därifrån trodde vi att blåsten skulle ha lagt sig men då hade vi tänkt lite fel, en stor katamaran "speed boat" åkte dessutom förbi oss och vågorna var 2 meter högre än vår lilla thailändska skrutt båt. Oj oj oj vad rädd jag var! Det vällde in floder av vatten och man blev riktigt jävla blöt. Men efter 5 minuter blev det lite lugnare men det var fortfarande väldigt vågigt.. Men vi kom alla överlevande in till land så det var ju lungt. Chauffören verkade veta vad han höll på med:)

Yes Box. Rubriken talar.. Nu ärvt på en privat strand någonstans här på koh Tao. Här är det jättestora vågor som totalt svalde mig så nu har jag en stark smak av salt i munnen... Men men, nu lade jag mig för att sola med hörlurar i öronen och dessutom wi-fi på stranden, kan det bli bättre?

XoXo

Om några timmar börjar ett nytt år. En ny början kommer. 2014 är slut och det är dags att skriva ett nytt kapitel i livet.
Jag har bestämt mig för att ta tag i min träning ordentligt det här året, jag ska bli mer motiverad till att gå ut och springa och ta tag i min egen insats. Jag ska börja våga smaka nya maträtter, börja äta mer grönsaker, och sluta med godis och läsk! Jag har också bestämt mig för att sommaren ska bli den bästa med mina vänner och släktingar.

Jag har också tidigare varit ganska dryg i mitt beteende och bara varigt ganska otrevlig allmänt men det är det också slut med nu.
Jag ska också satsa ordentligt på skolan! Jag ska ha över C i alla ämnen och plugga någon timme eller mer varje dag.

Jag har även tänkt på att bli barnvakt och tjäna lite pengar, så vi får se hur det går;)
Jag är personligen riktigt riktigt taggad på 2015 och ska göra det till det bästa träningsåret på länge.
Sen börjar ju året inte helt fel på en strand i Thailand brun som en pepparkaka:)

Gott nytt mina vänner:)

Idag tig vi mopparna till en strand som tydligen såg ut som Thailand för 25 år sedan. Väldigt fint var det och där träffade vi världens gulligaste unge på 4 år som kunde ganska bra engelska och så lärde vi henne räkna på svenska. Hon var verkligen så himla söt:)

Nu sitter vi på en bar vid stranden och solar medans vi väntar på våran thai frukost. Nämen vi vaknade så sent så vi hann inte äta någon riktig frukost. Så vi käkar wok istället:)