Hej tiden har gått snabbt och nu har vi lämnat boracay. Dom senaste dagarna har vi solat och besökt stränder på boracay.

Puka beach

Diniwid beach och sprider house.
Sprider house på dinwid beach va ett riktigt coolt ställe! För att komm dit var man tvungen att gå genom tunnlar med grottor i. Väl framme så låg restaurangen fantastiskt till med en underbar utsikt. Här åt vi gott och spenderade resten av dagen på stranden.

/N

Dom senaste dagarna har spenderats på boracay. Vi har mött upp gänget vi träffa i koh phangan i Thailand. Vi har ätit goda mat, latat oss på stranden och varit ute och festat. Idag är det dock dåligt väder och Ebba har blivit matförgiftad så idag tar vi det lugnt.

Mycket har hänt och jag har inte kunnat uppdaterat då vi haft riktigt dåligt internet.

Dagen efter valhajs besöket gick jag och Ebba upp 4 på morgonen för att ta en buss på 4 timmar till moalboal. Där skulle vi bli upphämtade för att åka till kawasan falls. Men bilen kom aldrig och vi började undra så vi ringde och då visade det sig att vi fått fel adress och bilen hade åkt så vi fick hoppa på en killes motorcykel som körde i full fart för att vi skulle hinna. Väl framme var det på med utrustning och iväg.
Cannoying i kawasan falls va nog ett av det häftigaste vi gjort. Var så himla vackert! Vi fick glida ner för klippor, hoppa från vattenfall och simma i grottor.

Dagen efter kawasan tog vi buss på 5 timmar och en lite båt på 30 minuter till malapascua en liten ö på 2,5 km med vita sandstränder. Här blev det lata dagar men sol och bad, då både jag och Ebba hade blivit lite sjuka.

/N

Idag lämnade vi Bohol och panglao. Tidig morgon blev det, vi gick upp klockan fyra riktigt trötta. Packade våra väskor åt frukost som bestod av nudlar, banan och torkad mango. Sen begav vi oss till turistbyrån där vi blev upphämtade med bil för att åka till båten. Båten var en ganska risig träbåt som vi fick åka på i 3 timmar. Väl framme så badade vi med valhajar vilket va riktigt coolt. Dom kom så nära att dom rörde oss. Va verkligen en upplevelse. Efter valhajs besöket så åkte vi buss fyra timmar till cebu city där vi nu ska spendera natten för att imorgon åka till kawasan falls.

/N

Igår tog vi moppen och besökte dumaluan en fantastiskt fin strand lång och kritvit. Sen på kvällen gick vi ut och åt middag.

• 277 Readers

Har precis kommit hem ifrån vår shoppingtur till Island city mall. Vi åkte moppe i en halvtimme till shoppingcentret som var väldigt stort, hittade en blå blus och sen shoppade vi på oss lite snacks. Sen var det hemfärd i kolsvart mörker, va lite läskigt men vi kom som tur var hem. På dagen har vi stekt på stranden och jobbat på brännan.

Igår var vi ute på äventyr. Vi hyrde varsin moped och drog iväg till ön Bohol för att kolla på chokladkullarna och tarsierer (små appor). Vägen dit skulle ta 2och en halvtimme men tog nog 3-4 timmar då vi hade lite svårt att hitta. Vägen skulle va superlätt men vi åkte såklart för långt två gånger. Sen började det oxå spöregna så vi fick ta skydd och vänta ut regnet. När vi väl var uppe på kullarna så va utsikten fantastisk. Trots regn och omvägar så var det ett roligt äventyr!

/N

Dagarna har rullat på snabbt. Vi har dykt solat badat och partat. Vi har oxå besökt lite öar. Vi har tagit farväl av Mathilde och Linnea. Idag är vi i koh Samui och har solat och badat och ska snart åka till flygplatsen för att ta flugit till Bangkok och vidare till Filippinernas

/N

Igår flyttade vi in i ett finare boende med två tjejer som vi träffat på dykskolan. Idag har vi dykt i poolen och gjort massa övningar. Imorgon ska vi ut med båten och dyka på riktigt.

/N

Har varit lite dålig på arr uppdatera men tänkte berätta om dom senaste 4 dagarna.
5/2 Dagen efter Halfmoon va både jag och Ebba rätt trötta då vi kom hem väldigt sent. Vi gick upp runt kl halv 11 och åt frukost sen begav vi oss till haad rin stranden (där dom brukar ha full moon party) vi spenderade dagen i solen och gick sen hem för att äta middag. På kvällen skulle vi träffa ett gäng på 5 killar som vi träffade på Halfmoon men vi va väldigt sega och trött och gick till säng i stället.

6/2 Vi hade pratat med killarna om att ses idag istället och åka och hoppa i vattenfall. Men efter lite research om vattenfallet så var vi inte så imponerade så vi bestämde oss istället för att besöka mae haad. En strand där man kunde gå ut till en lite ö. När vi var där mötte vi upp David och Erik två killar från gänget. Så dagen spenderades med massa prat, skratt, sol och bad. Vi åkte sen hem åt middag och fixade oss och åkte sen till deras hotell och körde drick lekar med hela gänget. En på hotellet fyllde år och föreslog att vi skulle åka in till Haad rin för att festa på stranden. När lekarna va slut drog vi in och dansade på stranden. När klockan var fyra på natten drog halva gänget hem och jag , David , Ebba och Erik var kvar. Ebba och Erik gick iväg och prata medans jag och David låg och kolla på stjärnorna.
När klockan var 5 gick hem till var sig.

7/8 som dagen efter Halfmoon så var vi rätt trött idag med efter strandfesten. Men vi ville komma ut och jobba på brännan så vi gick ner till haad rin stranden och solade. Sen kom David och Erik så blev mer sol och bad. Senare på dagen gick vi alla tillbaka till hotellet och badade i poolen. Vi åt sen sen middag och åkte in till stan för att gå och kolla kläder men när vi kom fram så var allt stängd. Så vi träffade upp David och Erik och åkte tillbaka till deras hotell där vi spela biljard och prata. Vi var kvar där till halv 5 på morgonen och åkte sen hem för att sova och ta färjan till koh Tao.

Just nu ligger jag på en strand på koh Tao och pluggar till dukar certifikat

• 340 Readers

Hejsan hoppsan allesammans. Igår kom vi fram till koh phangan. Vi var framme med färjan kl 13 och tog direkt en taxi till hotellet. Hotellet ligger precis vid havet och man har ser solnedgången när man sitter vid poolen.

Igår undersökte vi stranden vid vårt hotell och på kvällen åt vi middag och chilla. Var Halfmoon festival senare på kvällen men vi var lite tveksamma om vi skulle gå, var rätt trötta och inte så peppade. Kl 12 på kvällen och i sista minuten bestämde vi oss för att gå och det var så värt! Hög musik, show, neonljus, massa glada människor i en djungel bland träd och grottor. Va en av dom roligast och häftigaste festerna jag varit på!