Header

​Hej ett tag sedan jag skrev men min viktnedgång går sakta men säkert neråt. Idag vägde jag mig och ligger nu på 85,8 vilket snart innebär att jag har gått ner 3 kg, kul! Det märks mestadels på magen att den inte är lika uppsvälld och spänd. 

Målet är egentligen inget nummer, hade varit roligt att komma ner till 70 kg igen MEN det viktigaste för mig är att jag kommer i mina gamla kläder. Det är verkligen det jobbigaste, att mina gamla kläder som passade för två år sedan inte längre sitter som de ska utan känns alldeles för små runt armar och bröst. 

Ha det bäst nu i sommarvädret :)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej alla läsare, hoppas det är bra med er!

Idag har jag käkat sjukt mycket, dock nyttig mat men har känt sådant otroligt sug efter mat så jag åt lite för många riskakor och ungefär 50g cashewnötter.. även en proteinpuddig (barbells vanilj) och till det jordgubbar, yummie! Kan verkligen rekommendera både Barbells Vanilj och Jordgubb smakar inte alls som andra proteinpuddingar utan som en riktig dessert som ändå kan ätas med gott samvete. Totalt blev det 1700 kcal + 40 min cardio (dock åts det mer än bara det som nämns ovan).

Ha det bäst

Julia

Likes

Comments

Bilden är tagen från Google, men damn vilken dröm kropp!!

Godmorgon kära läsare, jag tänkte i detta inlägg prata om vanor och inte bara vanor utan mina vanor.

Jag har nu i två dagar käkat nyttigare och hittills går det riktigt bra, dock är jag säker på att sockersuget kommer komma smygande när jag minst anar det. Men tillbaka till ämnet, jag har börjat inse att det är MYCKET mat som jag behöver äta för att komma upp i ca 2000 kcal. Alltså när jag åt tomma kcal så gick det så himla snabbt att komma upp men nu när jag äter bra och "ren" mat (så lite halv/helfabrikat som möjligt) så blir det riktigt mycket mat.

Till frukost de senaste dagarna har jag testat något nytt nämligen gröt med äggvita, sjukt gott! Sen toppar jag det med banan, kanel och blåbär och lite stevia och det blir så himlans gott och äggvitan smakar ingenting. Detta innehåller drygt 300 kcal ge och ta och äggvitan ger en längre mättnadskänsla i och med att det innehåller mycket protein för endast havregryn är knappt något protein alls vilket inte ger en sådan lång mättnadskänsla.

Det var allt för mig idag, vi hörs imorgon! Hoppas ni får en underbar dag,
Kram Julia

Likes

Comments

Idag är första dagen som jag äter nyttigt och påbörjar mina delmål. Dock har delen med sömn gått riktigt dåligt, måste verkligen börja lägga telefonen långt bort från sängen så jag går upp och stänger av larmet. Idag Snoozade jag nämligen till 11.30!! Skulle upp vid 7... Så ja, men det är en ny dag imorgon och så länge det inte händer igen så är jag nöjd. Jag får sån sjuk ångest när jag sovit bort hela dagen...

Maten har dock gått bra, käkat riktigt bra idag så jag är nöjd. Det blev lax med ungspotatis och rödbetor till lunch och till middag kommer det bli kycklingfilé och potatis med rödvinssås från Jensen´s som endast innehållet (40kcal/100g). Självklart är det även viktigt att äta nyttigt och jag ska försöka att inte käka så mycket såser men samtidigt tror jag även att innehållet är viktigt.

Titta mina nya skor, Puma suede platform Core är så himla nöjd! Färgen är finare och mer rosa i verkligheten :) 

Hoppas ni får en bra dag

Kram Julia! :D

Likes

Comments

Detta är första inlägget på min blogg, hej och välkomna kära läsare. Jag har bestämt mig för att börja ändra mitt liv, leva hälsosamt genom att äta bra mat och träna regelbundet. Målet är att bryta mina ovanor jag vill inte leva mitt liv bunden av socker. Detta är ett problem jag har haft länge eftersom socker alltid har funnits i mitt liv och det har blivit till en vana att förlita mig på socker. För att kunna ändra mitt liv i en hälsosammare riktning så kommer jag att sätta upp delmål som jag varje vecka på denna blogg kommer utvärdera till de att målen är uppfyllda. Sen är ju målet på stora hela att ha en hälsosam livsstil.

Dessa är mina delmål:

1. Delmål 1 - Bryta mina gamla rutiner och skapa nya

Detta mål tror jag kommer bli det svåra, men med detta mål är helt enkelt att sova ungefär 7-8h per natt och inte mer. Jag är nämligen en expert på att snooza, så pass att jag vanligtvis brukar vakna runt 9 när jag går och lägger mig vid 11 på kvällen, detta blir helt galet ungefär 10h sömn per natt och det är inte hållbart... Så målet är att inte snooza utan gå och lägga mig och stiga upp vid samma tid varje dag (med undantag då).

Den andra rutinen som ska brytas är mitt sockerbehov, där målet är att helt enkelt sluta äta socker genom att jag trackar mina måltider för att få en översikt på vad jag lägger kalorier på. Här kommer jag troligtvis att använda appen lifesum som faktiskt är väldigt bra.

Den tredje och sista rutinen är att få in träningen, denna rutin har jag redan börjat på lite lätt MEN jag vill få in styrketräning och mer kondition. Jag vill kunna springa 5km, har alltid haft dålig kondition tråkigt nog och aldrig tagit tag i det.

Jag beräknar att detta kommer bli det största och svåraste delmålet då det tar TID att bryta en vana, kan ta bral över 100 dagar när jag läste på om detta.

2. Delmål 2 - Tighta till mig

Jag har under de senaste två åren gått upp mycket i vikt och detta är något som är självvållat, jag har alltid varit dålig med kosten och under dessa år har det knappast blivit bättre. Jag vill gå ner all vikt jag lagt på mig och bli thighare och kunna ha på mig de kläder jag en gång kunde ha. Nu känner jag bara att ingenting passar mig. Detta mål kommer gå hand i hand med det första delmålet.

3. Delmål 3 - Mer energisk

Jag vill få tillbaka den energin jag en gång hade och känna att jag är jag igen. Jag vill trivas i min kropp.


Detta är delmålen som jag har satt upp just nu, det kan komma att bli fler men än så länge är dessa de jag har satt upp.

Kommentera gärna era tips på att hålla en bra och varierad kost :)

Kramar på er så hörs vi i nästa inlägg


Likes

Comments