Det blev libanesisk mat igår, vi åkte till Tabbouli i stan. Väldigt mysigt var det, litet men fint. Maten måste jag säga var väldigt god, i alla fall det vi smakade. Det fanns så mycket och välja på, verkligen nånting jag skulle rekommendera. För att vara helt ärlig så har jag inte varit så jätte förtjust i libanesisk mat, jag vet jätte konstigt haha. Min pojkvän är trotts allt libanes så tur det att jag börjar tycka annorlunda nu haha.

Vi beställde olika smårätter så man kunde få smaka lite av så mycket som möjligt.

Vi hade tänkt åka till den i Södermalm först men det visade sig att det var helt fullbokat, så poppis var det stället, så då blev det den i city istället.

Är bara tvungen och lägga upp en selfie med den ögonskuggan.

Och den för att ni inte ska tro att jag hade mjukis kläder på mig haha.

Idag ska vi åka ut på äventyr, det är en liten överraskning från mig till min kille, så kan inte berätta vad det är än. Det får ni reda på imorgon.💩

Idag är det den 11e oktober och min babe fyller år! Jag är ledig idag och än så länge har jag bara legat och degat framför teven, senare på kvällen när han har slutat jobbet ska vi ut på middag, på någon libanesisk restaurang hade vi tänkt. Jag är ledig nu i 5 dagar, jobbar heltid men det känns inte som det haha. Hade stand by igår men klarade mig, tur det eftersom jag är sjuk igen... hade inte varit så kul och jobba. Skulle egentligen ha stand by idag med men den blev borttagen eftersom jag jobbade över 10 minuter in på min lediga dag förut hehe.

Sist jag jobbade, vilket var i förrgår så flög vi ner till Köpenhamn och det var så fint väder där, jag fick en så härlig känsla av den staden så kom vi tillbaka till Stockholm och det spöregnar. Men för att komma till saken... jag fick sån lust att ta en weekend dit, eller bara flyga över dit nån dag på id-biljetter. Har aldrig varit i Köpenhamn men det verkar vara en så mysig stad. Så får se om det blir något framöver.

Nu ska jag på promenad med Hugo och min snoriga näsa, kraam.✈

Kan inte få nog av sådana bilder.

Godmorgon alla solstrålar. Sitter på hotellet i Luleå nu och tänkte att jag passar på och uppdaterar här. Det blir ett tidsinställt inlägg, så jag skriver detta igår haha, det är så pass sent nu att jag tänkte lika bra att posta det imorgon (idag) bitti. Är så trött idag, var på födelsedagsmiddag i lördags så kom hem ganska sent. Så så fort vi anlände till hotellet idag så tog jag en nap på några timmar sen blev det sushi och serier på rummet, de har ett jätte bra sushi ställe här i Luleå då passar jag på och äter det när jag är här.

Brukar oftast försöka hitta på något med kollegorna när jag är på layovers, för att utnyttja tiden men idag var jag så pass trött och de andra med för den delen så det bara blev häng på rummet för min del. Jag älskar dock att få lite ''quality'' tid för mig själv på hotell där jag kan bara ta det lugnt ta en dusch, göra ansiktsmask och bara chilla haha.

Tyvärr så krånglar det sig med min blogg, en av anledningarna till att jag inte uppdaterade dem sista dagarna. Som ni kanske har märkt så finns det varken alternativ för kommentarsfält eller likes under mina inlägg, jätte tråkigt har i alla fall kontaktat nouw och hoppas jag får hjälp med det snart. Jag älskar ert stöd, likes och kommentarer, det som inspirerar mig till att fortsätta blogga så jag passar på och tackar er som stödjer mig, ni är guld.

Just nu är jag nog någonstans uppe i luften men jag får hoppas att ni får en fin dag här på marken, puss och kram.

Herregud, jag kan knappt gå idag... Sån träningsvärk efter ett 30 minuters tabata pass igår på gymmet. Jag blev medlem på mitt gym för ca 2 månader sen. Kände att jag var tvungen att ta tag i träningen, speciellt nu när jag har börjat flyga så är det viktigt att röra på sig. Jag försöker tänka på min hälsa och min kropp, jag ska inte ljuga det är inte lätt och hinna eller orka träna när jag har jobbat. Det är inte heller lätt att äta nyttigt och det går inte att äta regelbundet med våra jobbtider, men jag försöker göra det bästa utav det.

Jag tycker så många i den här branschen ser så unga ut för deras ålder, med tanke på att vårat jobb är ganska slitsamt. Men jag blir så inspirerad av dem, så det är krämer och masker som gäller haha och MYCKET vatten. Det är väldigt torr luft i flygplan (lika torr som i öknen har jag fått lära mig under min träning) därför är det viktigt att dricka vatten när man flyger. Vi flygvärdinnor löper också större risk för blodpropp även därför är det viktigt med vatten. Innan jag började flyga så kunde jag knappt dricka 1 glas vatten om dagen men nu speciellt när jag jobbar så dricker jag ca 2 liter vatten om dagen. När jag är hemma så kan jag fortfarande glömma dricka vatten men jag har ändå blivit betydligt duktigare på det än förut.

Nu ska jag åka och fixa mina naglar eftersom jag tappade en nagel igår under träningen... Så hårt tränade jag haha. Puss och kram.

En hotell selfie får ni✨

Hej alla söta, träffade några tjejkompisar inatt vi åkte till Donken snackade massa tjejsnack och myste, min kära vän fyller år idag så jag passar på och grattar henne här också, grattis Emelie❤🎂.

Tänkte skriva lite om flygvärdinnas arbetstider idag. Vi jobbar så olika arbetstider, vi har jätte tidiga mornar, jätte sena kvällar eller nätter. Men vi har ''normala'' tider också. På mitt bolag får vi schemat ca 10-15 dagar innan varje månad. Det är bara då vi vet hur vi kommer jobba och vart vi kommer att flyga. Jag har haft vissa månader då jag bara har kvällspass, som jag tycker är väldigt skönt eftersom man får sovmorgon. Men vissa månader kan innehålla bara tidiga mornar eller en blandning. Älskar att man får variera, gillar att ibland får man börja klockan 4 på eftermiddagen, men samtidigt kan det vara skönt att få sluta kl 10 på förmiddagen.

Jag jobbar 100%, men en flygvärdinnas 100% anställning har inte lika många arbetsdagar per månad som ett vanligt jobb har. Vi har betydligt mindre arbetsdagar på schemat och då är vissa av dem stand by dagar också. Det är definitivt lyxet med vårat jobb. Men samtidigt så kan vi ha väldigt långa arbetsdagar, upp till 14 timmar (under vissa undantag mer).

Ja, vi har väldigt speciella arbetstider och jag trivs med dem. Samtidigt har jag inga barn eller familj som jag måste ta hand om hemma. Men jag har många kollegor som har barn hemma och dem som jag har pratat med trivs med arbetstiderna och det funkar för dem. Sen beror det så klart på livssituationen och massa annat, men det jag försöker komma fram till är att om du som har barn/familj och har drömt om det här jobbet så borde du inte vara rädd och prova det ändå.

Det är ju kanelbullens dag idag och jag har inte ens ätit nån kanelbulle än, det måste lösas! Jag har ju varit lite krasslig men känner att jag måste röra på mig lite så snart ska jag åka iväg på yoga, sen får det bli kanelbulle.

Nu när det börjar bli kallare så måste jag köpa nya stövlar till jobbet, som måste vara svarta i skinn. Jag som hade hemma perfekta svarta stövlar men i mocka... Vilket vi tydligen inte får ha av säkerhetsskäl. Så då måste jag ut och shoppa skor snart! Igår träffade jag min söta kollega Sirin, vi gick ut och åt på Vapiano på Mall of Scandinavia, och lite shopping blev det så klart. Det visade sig att Victoria's Secret hade 30% rabatt på parfymer, såklart var jag tvungen att köpa min älskade Scandalous parfymen som jag har haft för nått år sedan. Det är den godaste parfymen på Victoria's Secret enligt mig sen kommer det parfymen Tease på andra plats haha, köpte en roller av den som är perfekt för mig att ha med sig på jobbet eller när man ska ut då den inte tar nån plats. Jag som planerade att spara pengar den här månaden, suck. Men om man tänker positivt så sparade jag dem där 30% som hon i Shopaholic skulle säga.

Älskar pasta! Det bästa som finns.

Så himla fin parfym flaska, köpte den stora -100ml, det lönar sig mer.

Igår blev jag utkallad på Köpenhamn fram och tillbaka så det blev en väldigt enkel arbetsdag. Det visade sig att det inte bara var jag som blev utkallad på sby utan hela besättningen. Så kan det bli ibland, det är därför vi på sby finns. En av besättningen blev utkallad väldigt sent och stackaren fick skynda sig direkt till planet. Så fort hon var ombord så stängde vi dörrarna och åkte.

Det är så typiskt att bli utkallad just då man är så säker på att man inte kommer bli det... Jag höll just på och berätta till min kille om hur jag INTE skulle bli utkallad så ringer min telefon haha typiskt! ''Säg aldrig aldrig'' liksom😜. Nu är jag ledig 4 dagar, jag är lite av en workaholic så vet inte vad jag ska göra med min lediga tid haha. Kanske söka extra pass på mitt andra jobb? Vilket är på Menzies på check in, också på flygplats. Om ni inte har märkt än så älskar jag flygbranschen, älskar flygplatser, flygplan och allt som har med det och göra.✈ Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Siesta Key, för er som gillade The Hills så är det här en liknande serie. Hade😘.

Mysigt väder vi Stockholms bor har va? (Det spöregnar här). Igår blev det en lång arbetsdag för oss, redan då vi var tillbaka från London så kändes det som att vi hade jobbat hur länge som helst, så skulle vi flyga 2 flygningar till. Det blev försening på det också, så jag kom hem ganska sent vilket resulterade i att jag sov bort halva dagen idag. Men vad gör det? Ibland ska man få sova ut lite också eller hur😉

Provade min nya maskara nu, som jag köpte ombord igår eftersom vi har börjat få crew discount, yay! Vi har en hel del bra grejer ombord och vissa grejer är för hyfsat bra pris. Men nu ska jag fortsätta mysa på min sby (stand by) hemma med min pojkvän. ELLER inte... fick precis ett samtal från jobbet jag ska ut och flyga ikväll. Nu måste jag skynda mig, puss.

Oktober är här och jag börjar på mitt nya schema, det kommer bli mycket flygningar för mig den här månaden och det ser jag fram emot! Jag måste strax börja göra mig redo för jobbet. Ska flyga 4 flygningar idag, London och Malmö fram och tillbaka, det blir en sen kväll idag med. Men jag ska inte klaga eftersom jag får sovmorgon. Det här gillar jag med mitt jobb, jag kan jobba 5 dagar i rad men ändå inte känna mig lika trött och sliten som om jag skulle gå i skolan eller jobba kontorstider där jag måste gå upp tidigt varje morgon 5 dagar i rad. Jag föredrar några sena kvällar och sovmorgon på det. Perfekt!

Imorgon har jag sby (stand by) igen, men jag måste passa på och njuta av dem dagarna då jag har bara 3 sby totalt den här månaden. Mitt schema kan se så olika ut från månad till månad, som i juli då jag hade bara 6 dagar jag flög och resten sby och den här månaden bara 3 sby och resten flyger jag.

Hoppas ni har en fin helg, puss och kram.

Idag ska jag äntligen ut och flyga✈. Det blir Pisa idag fram och tillbaka, kommer komma hem vid 12 tiden i natt om vi inte blir försenade, eller tvärtom tidiga. Har precis ätit frukost (som sagt sömntuta), ska ut med Hugo en sväng snart, det är min vovve som är så himla söt. För er som inte visste är jag djur älskare, har en hund och 2 katter hemma, äälskar dem. Ni kommer så klart få se bilder på dem framöver.

Det här med att blogga är så nytt för mig, förstår knappt hur man gör vissa saker, tur att man har vänner som kan hjälpa till (tack Emelie❤). Känner mig lite som Carrie Bradshaw i Sex and the City som måste hinna skriva innan hennes deadline haha. Inte för att jag har en deadline men jag vill försöka hålla er uppdaterade åtminstone med 1 inlägg om dagen, sen beror det på hur mitt schema ser ut om dagarna.

Igår träffade jag min kollega Johanna som också var hemma på sin sby (stand by), vi bestämde oss att ta en sväng till Mall of Scandinavia. Det blev väldigt spontant, men man måste hitta på något på sina sby dagar ibland. Jag brukar oftast inte planera in något på mina dagar då jag har sby, just på grund av att hur kul blir det för min vän om mitt i allt så blir jag utkallad på jobb och måste åka. Det bästa med att träffa en kollega som har precis samma jobb som mig är att skulle någon av oss bli utkallad så tar ingen illa upp. Det skulle bara vara fort som f*n in i bilen, hem, byta om och åka.

Vi ses kanske på planet😉