I søndags lavede Hosannah og jeg ovenstående video, som endte ud med at blive rigtig god, synes jeg. Hosannah er min tante og en rigtig skøn veninde, men også en super dygtig youtuber og blogger. I kan se hendes blog her og hendes yt-kanal her . Vi havde det utrolig sjovt med at lave videoen og det skal lige siges, at det er første gang at jeg er med i en youtube-video, så jeg håber i kan lide den. Jeg er i hvert fald MEGET tilfreds med den!

Videoen er utrolig sjov og samtidig en smule personlig - så her kan i lære mig og Hosannah bedre at kende.

God fornøjelse og god aften!

//Maria

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

I går fyldte jeg 21 somre og det er stadig helt surrealistisk for mig. 21 år! Det er jo helt vildt - nu er jeg rigtig voksen, dog føler jeg mig stadig som en pige på blot 18 år. Jeg havde en super hyggelig dag i går, som blev fejret med den tætteste familie. Morgenen startede ud med min far vækkede mig og ønskede mig tillykke til hans 'lille' pige, herefter lavede jeg mad i køkkenet og så kom mine bedsteforældre forbi til brunch. Det var kun mig og min far der var hjemme, da resten af familien er på ferie og studietur. Efter en super hyggelig morgen, tog vi til Næstved storcenter med resten af familien. Her havde vi et par super hyggelige timer med shopping og hygge, det kan jeg jo godt lide. Jeg fik købt et par småting, som jeg nok skal vise jer på bloggen. Efter den hyggelige shoppingtur tog vi hjem og spillede kort, spiste lækker mad og hyggede os. Jeg fik selvfølgelig den fineste fødselsdagssang, lagkage og en masse lykønskninger. Alt i alt en fantastisk dag med det bedste selskab, gaver og mad. Jeg takker min familie for 21 skønne år!

//Maria

Det er nu (næsten) 2 måneder siden, at jeg kom hjem fra min 2 måneders rejse til Maldiverne og Sri Lanka. Tiden flyver afsted og jeg savner virkelig varmen, alle oplevelserne og holdet jeg rejste med. Alle ovenstående billeder er taget med min mobil og jeg synes virkelig, at billederne fanger nogle fantastiske øjeblikke. Jeg tænkte, at jeg ville dele disse billeder med jer, for både at inspirere og kort vise jer, hvad jeg har lavet på de 2 måneder jeg var væk. Man siger jo, at billeder siger mere end 1000 ord og det synes jeg også at de ovenstående billeder gør. Her fik i lige et lille tilbageblik på en fantastisk rejse, som jeg sidder og drømmer mig tilbage på i lille kolde Danmark. Er jeg den eneste der gerne vil have det danske forårs vejr tilbage, nej vel?

Her kommer en lille liste (fra rejsen) over de ting jeg kan krydse af fra min bucket liste:

1: Se vilde delfiner

8: Snorkle med mantarays, hajer, fisk og koraler

9: Svømme i et krystalklart hav

10: Besøge et skildpadderugeri

Hvad er der på Jeres bucket liste og hvad synes i om billederne?

HUSK at hvis der er noget i drømmer om at gøre, så lad være med tøve og bare gør det - spring ud i det, vær spontan, drøm stort og udlev dine drømme. Livet er for kort til at bekymre sig og ikke gøre de ting, der gør en lykkelig. I aller sidste ende vil du være taknemlig, glad og takke dig selv for at foretage de valg og beslutninger du gjorde.

Husk at i kan følge mig på instagram, for at se flere billeder. Jeg hedder @mariajonsson96

Billeder fra weheartit

Her kommer en lille liste over 10 romantiske film jeg synes du bør se eller gense. Det er 2. påskedag og vejret passer perfekt til en hygge-dag i sofaen med en god film. Jeg må ærligt indrømme, at jeg er en sucker for love og at jeg ELSKER nedenstående film. De er simpelthen såååå søde! Nu vil jeg se en af de nedenstående film og sige rigtig god fornøjelse til jer, og god påske. Sig endelig til, hvis i kender andre gode romantiske film, som jeg skal sætte på min liste.

1: The Notebook

8: The Proposal

9: The Vow

10: Letters To Juliet

Her kommer sidste indlæg i min lille Maldiverne-serie. Jeg håber, at I har nydt at læse mine tips og mit program fra rejsen. Jeg har i hvert fald nydt at skrive om det. Det nu (næsten) 1,5 måned siden at jeg kom hjem og det virker for mig helt surrealistisk at skrive. Tiden flyver afsted og jeg savner virkelig ALT fra rejsen - holdet, stederne og alle oplevelserne. Heldigvis skal jeg ind at besøge et par piger fra holdet om små to uger og jeg glæder mig for sindsygt! Nå, men her kommer detaljerne om sidste uge på Maldiverne:

Besøg på frugtplantagen: I den sidste uge på Maldiverne gik turen til øen Thoddoo, som er landets eneste ø med en frugtplantage. Selve sejlturen tog ca. en times tid fra Rasdhoo Island og det var en rimlig vild tur, skal der lige siges. Turen var utrolig smuk og vi var så heldige at se delfiner igen, dog blæste det utrolig meget, hvilket endte ud i, at mange fra holdet blev så søsyge at de kastede op eller lå på en måtte og sov. Jeg havde det meget fint indtil jeg skulle hjælpe en af de andre piger. Efter jeg havde bevæget mig rundt på båden fik jeg det også rimelig dårligt og skulle derfor befinde mig i ro. Da vi ankom til øen blev vi hentet af fem biler og blev kørt rundt på øen. Omgivelserne var fantastiske og det var rigtig spændende at høre om frugtplantagen. Efterfølgende badede vi i det krystalklare hav, spillede kort, spiste frokost under palmerne og nød hinandens selskab - og så vendte vi snuden hjemad.

Afslapning på Elaidhoo resort: Den aller sidste dag befandt hele holdet sig på resortet "Elaidhoo", som lå 30 minutter væk fra Rasdhoo. Resortet var det rene paradis med de kendte hytter ved vandet, palmer, swimmingpool, buffet, fri bar og meget mere. Vi havde en super lækker dag med afslapning, hygge, mad og drikke i massevis. Senere på dagen så vi mantarays og andre kæmpe fisk (på størrelse med marsvin) blive fodret, danset med kinesere, hørt musik, grinet, hygget og ikke mindst afsluttet vores lækre tur til Maldiverne med en brag af en fest. Alt i alt en fantastisk og smuk dag i paradis!

Turen til Malé: Onsdag formiddag fik vi sagt farvel til det mest fantastiske team, smukke Rasdhoo og resten af befolkningen. Det var virkelig sørgeligt at sige farvel og tak for denne gang, efter vi havde oplevet så mange ting med teamet - de var simpelthen så søde og åbne. Vi blev sejlet til Malé, afleverede vores bagage i lufthavnen og så havde vi ellers lidt fritid i Malé. Vi fik hurtigt set byen. Der var meget trafik og mange motorcykler. Vi besøgte det lokale frugt- og fiskemarked, set moskéen, præsidentens hus og spist pizza for første gang i 14 dage på en restaurant. Herefter vendte vi mod lufthavnen og så gik turen ellers mod Sri Lanka!

Selvom jeg ikke har mere til Maldiverne, så har jeg en masse materiale liggende om Sri Lanka, så bare rolig der kommer mange flere lignende indlæg. Jeg glæder mig til at fortælle og vise jer endnu flere billeder fra rejsen.

Husk at følge bloggens fb-side her