JUL

Hei alle sammen!

Dette høres veldig rart ut at 2016 er snart over. Året 2016 har gått utrolig fort, kan nesten ikke tro det. Hvor blir tiden av? 2016 har helt klart vært ett av mine favoritt år fram til nå. Det har vært et minnerikt år med mange gode opplevelser. Jeg tror 2017 blir et utfordrende og spennende år. I dagens innlegg ønsker jeg å fortelle om mine mål gjennom 2017.

Først og fremst som jeg virkelig har lyst til å gjøre i 2017, er at jeg skal ta 30 DAGER UTEN SUKKER UTFORDRING. Jeg gruer meg til utfordringen og det betyr at jeg skal holde meg unna potetgull, sjokolade, brus og dessert også videre. Erfaringene mine fra 2016 tilsier at målet ble nådd. Alt det som er usunt er ikke bra og spise heller. Jeg ønsker å få et sunt liv. En blogger gjorde denne utfordringen, hun klarte det. 1 måned hun ble ferdig med utfordringen klarte hun å plutselig holde seg unna det som er usunt. Det tror jeg også kommer til å klare, håper jeg ihverfall jeg gjør det. Hvis dere skal også gjøre utfordringen, skriv det gjerne i kommentarfeltet. Det hadde vært gøy å hørt fra dere. Jeg starter altså denne utfordringen i 1. januar som er rett etter nyttårsaften. Da er det lurt at jeg nyter godesaker i jula før nytt år. Jeg gleder meg sykt mye til julaften! Med pinnekjøtt, julekaker, julegaver, lys og kanskje hvis det kommer snø! Nå er det få dager til julaften!

Snakkes!

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

JUL

Heihei dere!!
Nå begynner det å nærme seg jul. Desember er den beste måneden i året. Jeg er en person som eeeeeeelsker jul! Det som er så fint med desember er at snøen glitrer, og jeg er full i julestemning. Snart må jeg fylle spillelista mi, med julemusikk. Typisk meg at jeg alltid pynter til jul i november. Hva tenker dere ?Hahaha!! Jul er så sinnsykt koselig, for meg iallfall. Den skaper god stemning og det er magisk. Jeg er klar for julegave shopping på fredag, da er det Black friday!!! Kjenner at jeg gleder meg sykt mye, håper dere også gjør det. Får aldri nok av smågodt, varm kakao, magisk lys og snø. Gleder meg til førstkommende søndag 😊Adventstid

• JUL
  • 23 lesere

Familie

Heihei!
God farsdag til alle fedre der ute!! Har dere hatt en fin farsdag? det har nemlig jeg hatt. Rett etter frokosten i dag dro jeg, mamma og pappa på gravstedet til farfaren min og tent lys. Vi gikk tur til gravstedet i dag og det var iskaldt ute. Jeg var veldig kald på føttene, hendene og ørene. Når vi kom hjem igjen, dro jeg og mamma øvelseskjørt før det ble mørkt ute. Nå er vi i nesten midten av november, det blir bare mørkere og mørkere ute. Jeg lærte meg mye nytt når jeg øvelseskjørt. Mørkekjøring kurs har jeg ikke tatt ennå men det blir nok etterhvert. Etter vi ble ferdig med å øvelseskjør dro vi på Nordmørskafeen å spiste middag. Vi spiste kjøttkaker med tilbehør ertestuing, det smakte nydelig. Etter middagen spiste vi dessert også, det var kjempegodt!! Dagen her har egentlig vært super koselig. Det var deilig og sove lenge i dag også. I morgen er jeg tilbake igjen til skolebenken igjen. Jeg har øvd på prøve i dag å. Det skal foregå mye prøver på skolen framover nå. Men nå må jeg gå legge meg sove, så snakkes vi!

- NATTA <3

Venner

Hei-hei dere!!
Klokken er nå 21:03, på tide å oppsummere dagen. Jeg har i dag vært på skolen og så har jeg truffet Maren i byen. På skolen i dag gikk det helt greit som vanlig. Det var ikke noe spesielt på skolen heller, business as usual! Vi hadde egentlig bare vanlige fag. Vi var ferdige på skolen rundt klokken 4, en lang skoledag for å si det sånn. Rett etter skolen dro jeg på jobb. Om dere lurer hva jeg jobber med, så jobber jeg som barnevakt til noen i nabolaget. Selve jobben tar ca. to til tre timer hver gang.

Når jeg var ferdig på jobb så dro jeg rett hjem for å spise middag. Vi hadde pizza til middag i dag, en enkel middag med andre ord. Jeg var skrubbsulten siden jeg ikke hadde spist siden lunsj i dag, og det er mange timer uten mat ettersom jeg ikke kom hjem før i femtiden. Senere på kvelden tok jeg bussen nedover til byen for å møte Maren. Vi var på senteret og så på juleting, prøvde klær og koset oss med julebrus. Det synes jeg var kjempekoselig. Vi har ikke snakket sammen siden slutten av Juli, så det var på tide å møtes igjen. Vi skal finne på mye sammen fremover og vi gleder oss masse til jul! Det er jo ikke så alt for lenge til den første luken i julekalenderen skal åpnesJ

HELG

Heihei dere!
Nå har jeg akkurat komme meg hjemover etter en kjempefin cup. I dag har Julian spilt tre kamper, det gikk veldig bra synes jeg. Det er ikke alltid jeg er med Julian på cup heller, siden jeg synes det er kjedelig noen ganger, men jaja. Fram til nå har jeg øvd veldig mye til en prøve, som jeg skal ha i morgen på skolen. Jeg skal ha prøve om hygiene, men det skal nok gå bra håper jeg.

Senere i kveld skal jeg, mamma og Julian på kino. Vi skal se en film som heter "Deepwater Horizon". Jeg gleder meg til å se den filmen, den ser veldig spennende ut. Det er en bra slutt på helgen også før jeg er tilbake til skolebenken i morgen.

- Hva har dere gjort fram til nå?

• HELG
  • 57 lesere

Outfit

Genser - JUNKYARD // Bukse - BikBok // Sko - Nike

Hei på dere igjen!

Da er det klart for en blogg som inneholder hva vi gjorde i går og i dag. Etter frokosten i går bestemte vi oss for å dra til Parc de Montjuic. Her finner du alle anleggene etter Olympiske Leker i 1992, samt Castell de Montjuic som er en borg som ligger øverst på Mont de Montjuic. Anbefaler alle å dra hit en tur, en fantastisk utsikt over hele Barcelona venter! Vi dro først med buss fra Plaza de Espanya, deretter tok vi en gondol det siste stykket opp til borgen. På vei ned tok vi en taubane som fraktet oss til nærmeste metro og deretter inn til sentrum. Inne i byen dro vi på shopping(!). Anbefaler alle å dra på El Corte Ingles ved La Rambla, et fantastisk shoppingsenter! Her ligger Nike Store, FCB Store og mange andre butikker. Anbefaler også å avlegge shoppingsenteret El Triangle et besøk, her finner du en stor avdeling med Sephora:)  Senere på dagen dro vi på en tapas restaurant som ligger i Barri Gothic, den gamle delen av Barcelona.

I dag stod hadde vi planer om å dra til Parc Guell, men et forferdelig regnvær hindret oss å dra dit:( Parc Guell er utvilsomt et av de mest besøkte plassene i Barcelona. Parken er bygd opp av Antoni Gaudi som også tegnet Sagrada Familia og Casa Mila. I stedet dro vi til havneområdet hvor vi fikk prøvd å kjøre segway, utrolig morsomt! Litt uventet så var butikkene stengt i Barcelona i dag på grunn av feriedag. Samtidig så var det også en stor demonstrasjon i sentrum som gjorde at det var mye politi samlet. Den siste kvelden i Barcelona dro vi på en fin restaurant og spiste god mat. I morgen er det klart for hjemreise:( Kommer helt klart til å savne denne byen, og det er en plass hvor jeg helt sikkert kommer til å reise tilbake til. Gleder meg til å komme hjem igjen også, borte bra men hjemme best!

- Hva har dere gjort fram til nå :)?

2478116816

Heihei dere!!

I går dro vi på Aquarium og tivoli, det var en herlig og morsom dag, men veldig tung etterfølgende dag. Vi måtte opp klokken senest klokken ti. Vi spiste en god frokost i leiligheten før vi skulle ta t-banen nedover til havnen. Når vi kom fram til havnen, ble lillebroren min veldig oppmerksom at han ville til tivoliet, han elsker karuseller. Det vet jeg mye om, for å si det sånn. Etter tivoliet dro vi til aquariumet, får se på ekte haier (tiger og hvithaier). Det var kjempestilig der, vi gikk gjennom en veldig lang tunell. Jeg elsket det!!! Utrolig mye å se. Etter det tok vi taxi til leiligheten, veldig slitne etter en lang dag med mye inntrykk:)

Dagen i dag tok vi taxi til et høyt fjell, der vi kan se utsikt over hele Barcelona. Jeg synes det var sykt kult å se over hele byen. Det var faktisk karuseller på fjellet, det likte jeg. Vi rakk dessverre en karusell, siden vi måtte dra nedover til sentrum med buss. Jeg fikk shoppet ganske mye i dag, butikkene var perfekt. De er så populær. Superfin dag!!!

Hei,hei dere!

Jeg startet dagen med å stå opp grytidlig, mer presist kl 04.10(!). Taxien kom til avtalt tid, heldigvis. Videre gikk turen til flyplassen, det var veldig mange mennesker på Kvernberget Lufthavn denne morgenen, og fleste av dem var mennesker som skulle på høstferie rundt omkring. Første etappe var til Oslo og Gardermoen. Her var det kaos med folk som skulle på ferie, masse mennesker! Etter en forsinkelse på 25 minutter så var vi luften på vei til Barcelona. Vi landet på El Prat, flyplassen i Barcelona. Der ble vi møtt av en sjåfør som skulle ta oss inn til leiligheten som ligger i Hostafranc, rett ved Plaza Espanya. Første dag tok vi metroen ned til sentrum hvor vi tok turen innom Barri Gothic og senere La Rambla, Barcelonas mest kjente handlegate. Vi har allerede besøkt Sephora, Dunkin Donuts, Nike Store, Starbucks og flere.. Dag to spaserte vi opp til Camp Nou, europas største fotballstadion! Her var vi også innom museumet hvor alle gullskoene til Messi var utstilt:) Senere dro vi ned sentrum og opplevde Sagrada Familia, et imponerende byggverk! Deretter dro vi til marinaen. Her tok vi pariserhjulet, en fantastisk utsikt over byen - anbefales! I morgen skal vi til Park Guell, nok et byggverk av Antoni Gaudi. Kanskje vi også skal avlegge akvariumet et besøk, vi får se hva vi får tid til. God natt til dere alle!;)