Här kommer ett väldigt sent inlägg om våra sista dagar i USA.

Dom två sista dagarna, den 9 och 10 November var vi i Naples. Vi var vid poolen på onsdag morgonen och efter det åkte vi till stranden. Efter stranden åkte vi till flygplatsen i Fort Lauderdale. Vi var där väldigt tidigt. Vi satt på flygplanet när vi alla fick reda på vem som var presidenten.. Flygresan hemåt kändes kortare eftersom vi åkte över natten amerikansk tid, så vi sov nästan hela resan.

När vi landade i Sverige på Torsdagen den 10 November var det snö ute.. Stor skillnad. Vi åkte direkt och hämtade älskade Vilgot.

Denna resan har varit helt fantastisk! Jag längtar tillbaka till värmen och solen väldigt mycket!

Undra vad nästa resa blir😁✈🌴

Imorse åkte vi vidare till Naples, vi var framme runt kl 12. Vi gick nästan direkt ner till poolen och åkte ner till stranden vid 1 tiden. Idag har det varit ganska molnigt tyvärr, så vi får hoppas att det blir bättre väder imorgon. Det är jätte fint på Naples stranden, vattnet och mycket klarare än i Clearwater.

Ikväll åt vi på en mexikansk restaurang, jag tog en kyckling och kött fajitas.

(Söndag) idag åt jag och Hilda frukost på restaurangen nedanför oss, jag tog belgisk våffla, ägg och bacon och Hilda tog amerikanska pannkakor, ägg och bacon. Dom andra ville äta på rummet istället.

På morgonen var det ganska molnigt och blåsigt men det sprack upp vid 11 tiden, tack och lov, så det blev ännu en sol dag☀️

Jag och Hilda ville se solnedgången på stranden ikväll så vi gick ner dit själva vid halv 6 tiden. Det var magiskt fint!

Idag åt vi kvällsmat på ett grekiskt ställe. Jag och Hilda delade på en riktigt stor Hawaii pizza, mamma och pappa tog också vars en pizza och Oscar tog en gyrostallrik.

Imorgon vid 7:00 åker vi vidare mot Naples. Om bara några dagar åker vi hem tyvärr. Inte lockande med minus grader och snö.. Längtar till min lilla voffi Vilgot❤️

Ikväll åt vi kvällsmat på ett ställe nära där vi bor, jag, Hilda och Oscar tog en gyros tallrik, mamma tog en grekisk sallad och pappa tog en peperonipizza. Sen vill jag och Hilda gå och titta i lite affärer. Längs strandpromenaden var det massor med olika målade bilder på marken, dom var jätte fina och coola! Vi gick in i en affär som hette Surfstyle, det var en väldigt cool affär med massor med kläder och souvenirer, men det häftigaste var att man kunde surfa inomhus. Det var en surf flow. Det är ett rum där det är vatten som strömmar snabbt uppåt och där ska man försöka stå och surfa på vattnet som åker uppåt. Det var verkligen häftigt att se.

Det har varit en väldigt bra dag idag, imorgon ska vi vara på stranden här i Clearwater och sola och bada.

Igår kväll kom vi fram till Clearwater.

Idag när vi vaknade gick vi ner och åt frukost på en restaurang som ligger nedanför oss. Jag tog amerikanska pannkakor, ägg och bacon. Det var super gott! Efter det gick vi ner till Clearwater beach, sanden är kritvit och är lika mjuk som vetemjöl. Det är så fint här. Vi såg även en limousine idag.

Nu ska vi strax gå ner och titta i lite surfbutiker/ strandbutiker och shoppa, sen ska vi ta och äta ut på en restaurang.

Igår var vi på Islands of Adventure som är en del av Universal Studios. Det var verkligen en super bra dag där!! Harry Potter delen är magisk, det är så bra gjort och så fint! Vi var där från kl 11 till när dom stängde vid kl 19:00.

The Wizarding World of Harry Potter: Hogsmead, Hogwarts

Inne i Hogwarts var det en riktigt häftigt åkattraktion, och när man stod och väntade i kö på att åka, så var det precis som man var där på riktigt. Dom hade dom pratande tavlorna, pratande hatten, Dumbledores kontor, dom hade till och med gjort så att man såg honom sitta i ett sorts fönster och prata. Det såg verkligen äkta ut. Deras lektionssal fanns med, där stod Harry, Hermione och Ron i ett "fönster" eller någon sorts tavla. Det var verkligen så verkligt! Man satt 4 stycken i rad och åkte en runda i Hogwarts och spelplanen, m.m, det kändes som man verkligen var med och flög med dom, det var en stor skärm som man såg allt på och stolarna man satt i åkte upp och ner och överallt .Vi åkte denna ca 7 gånger. Bästa jag någonsin åkt!

Hogsmead:

När vi gick in på Ollivander's wand shop, blev Hilda utvald att låta en trollstav välja henne, så hon fick testa några och den första "förstörde hon några blommor som vissnade" och den andra trollstaven gjorde så att alla klockor började ringa, så dom var ju fel. När han valde ut den tredje så lös rummet upp och lät, då hade trollstaven hittat rätt. Så vi var ju bara tvungna att köpa den! Det var riktigt häftigt!

Vi gick in i några Harry Potter affärer också.

Det var verkligen så fint överallt!

Vi stannade ända till kl 7 på kvällen, och då hann det bli mörkt. Det var superfint även när det var mörkt för dom lös upp alla byggnader.

(Torsdag)
Idag bestämde vi oss för att bara ta det lugnt vid poolen igen. Vi njuter för fullt! Ikväll åkte vi och shoppade på Orlando international premium outlets igen. Det finns massor med bra affärer där!

Vi bestämde också att vi ska åka till Universal Studios imorgon!! Det ska bli super kul!! Det är en julklapp till mig, Hilda och Oscar. Eftersom vi inte skulle åka dit egentligen, men det ska bli så himla roligt!

Idag har vi varit på Bush Gardens! Där fanns massor med olika karuseller, och även djur. Det sämsta med parken var att det inte ingick att åka en safari biltur och mata giraffer, och se alla andra djur. Allt ingick på parken förutom det. Skulle man köpa till det så kostade det runt 400 kr för en person att åka i ca 30 min. Dåligt!

Men det var en väldigt fin park och bra karuseller, jag tyckte att Cobras Curse var bäst, även fast jag inte åkte så många.

Idag har det varit ca 32 grader ute.

På Animal Care centret tog dom hand om djur som kom från hela Florida, både stora djur som giraffer till små djur som grodor. Man kunde få se på när dom tog hand om djuren och gjorde olika sorters behandlingar.

Idag (tisdag) var vi vid poolen hela dagen, vi solade och badade igen.

Nu har vi precis kommit hem från Orlando international premium outlets och vi shoppade riktigt mycket igen.

Imorgon ska vi åka till Bush garden, där finns många olika karuseller och massor med olika djur, man kan tillexempel åka safari turer. Det ska bli superkul!

Idag (måndag) har vi varit vid poolen hela dagen. Det har varit väldigt varmt runt 30 grader! Vi har bara slappat och tagit det lugnt.

Imorgon ska vi vara vid poolen och förhoppningsvis shoppa igen!