På lørdag var vi invitert på poolparty, og det var så gøy! Credz til flinke jentene som hostet!

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Whitsundays var fantastisk! Vi sov en natt i Airlie Beach, før vi dro på en to netters seiltur i Whitsundays. Vi fikk sett mye av whitsundays, snorklet i Great Barrier Reef, drikke under fantastisk klar stjernehimmel og selvfølgelig besøkt Whitheaven Beach. Det var rundt 25 stk på båten og det var en veldig hyggelig gjeng. På seilbåten hadde vi samkjørt med Silje, Marit og Vivian, som er på utveksling i Melbourne, så det var veldig hyggelig!

​Whitheaven Beach

Norwegian squad<3 under er utsikten over Whitheaven beach, vakkert

Omg, faktisk det fineste stedet på jord! Lake Mckinzey tok pusten fra oss! Det er en innsjø og vannet er så rent at ikke bakterier kan leve i det. Ganske fasinerende!

Det var regnskog på øyen. Fasinerende og mange forskjellige tretyper. Hele kameraet mitt var fullt av trær haha...

Denne busse turet vi rundt med for en dag. Firehjulsbuss, det var noe nytt.

75 mile beach. Denne stranden kjører man bil på. Eller man må ha firehjuling for å kjøre på øyen, men helt vanlig å kjøre på stranden.

Vi kjørte fly!!!!! Utrolig kul opplevelse, vi kjørte et lite propellfly over øyen, det var så utrolig fint! og vi fikk se hai(!!) og hval fra flyet. På bildet under kan man såvidt se hvalene.

Butterfly lake, formet som en sommerfugl og derav navnet.

Det var en fantastisk dag på verdens største sandøy. Vi var på guidet dagstur og fikk oppleve så utrolig mye på en dag.

Første stop på roadtripen var
Noosa! Noosa ligger i Sunshine Coast, Kun et par timer fra Brisbane. Noosa er utrolig fint, og var et veldig fint sted å starte campinglivet vårt
på. Litt uvant å sove i en bil og lage mat i bilen osv, men også veldig gøy å oppleve!

Vi møtte noen venner som er på utveksling i Sydney denne helgen, veldig hyggelig:D vi hadde BBQ vors en kveld i en park og grillet, dødskos! Det eneste nedsiget var at bølgene var alt for små til å surfe da vi var der, så det var litt småkjipt...Men ellers var det et veldig flott sted!

Noosa har en veldig fin nasjonalpark som vi gikk tur i en av dagene vi var der. Det var bare å følge en sti rett fra stranden, og der var det virkelig fint! Vi angret på at vi ikke hadde gått
der dagen før og heller funnet en klippe eller bortgjemt strand å ligge på i stedet for den stappfulle main beach. Vi så både hval og delfiner da vi gikk, så idyllisk!😍

Nå er nærmer det seg Spring Break og det gleder jeg meg veldig til! For vi skal nemlig på Roadtrip på østkysten!! Vi har booket en campervan og skal kjøre fra Brisbane og opp til Cairns i nord. Det blir veldig spennende! Visste dere at i Australia så kjører man på venstre siden av veien og førersetet er på høyre side, det blir uvant ja.

Steder vi blant annet har tenkt å dra innom:

NOOSA

​Første stopp blir i Noosa, det ligger ikke så langt fra Brisbane. Her skal vi surfe:D

FRASER ISLAND

Fraser Island er verdens største sandøy, og her skal vi på guidet tur.

WHITSUNDAYS

Vi skal på seiltur i to netter på Whitsundays, det blir amazing!

TOWNSVILLE / MAGNETIC ISLAND

Magnetic Island er en øy rett utenfor byen Townsville

CAIRNS

Vi ender opp i byen Cairns, her blir vi en natt, og skal vi levere fra oss bilen og flyr hjem til Brisbane.

(Alle bilder tatt fra google.com)

Silje, Emilie, Marit og Vivian kom på besøk fra Melbourne for noen helger siden. Her er vi på tur ved South Bank, det er her det er en fake strand.

Roomies<3

Vi dro en dag til Surfers Paradise i Gold Coast, da fikk vi kost oss på stranden og spist burger. Senere dro vi hjem igjen til Brisbane og hadde stort vors med venner. Amazing dag.

Min største svakhet er burger og søtpotetfries. Hvis du noen gang er i Surfers Paradise, må du spise burger på Brooklyn Depot, omg, amazing

Sushi ble det også en dag! En av våre største aktiviter her nede er vel å spise.....

Fikk lurt med guttene på photoshoot også, heh

​Takk for besøket jenter! Vi storkoste oss!

I august tilbrakte vi 12 dager i Fiji. Verdens fineste sted. Rett og slett helt fantastisk og det fineste stedet jeg noen gang har vært. Vi var på 4 forskjellige øyer i Yasawa øygruppen i tillegg til hovedøya, og bodde 3 netter per øy på 3 av øyene, og 1 natt på den fjerde øya.

Mantaray island var den første øya vi ankom, og det var helt fantastisk! Øya var ikke veldig stor, så set var kun ett resort på øya, Mantaray Island resort. Vi var veldig fornøyd med dette stedet. Det var veldig personlig, staffet var superhyggelige, god mat og fantastiske snorkle og dykkemuligheter. Vi kunne gå ett skritt ut fra stranden og det var utrolige korallrev og fisker i alle regnbuens farger. Jeg hadde ikke tenkt at jeg skulle dykke, men jeg er utrolig glad for at jeg gjorde det, en fantastisk opplevelse.

Etter 3 netter på fantastiske Mantaray, var det litt vemodig å dra. Neste stopp var Blue Lagoon resort, og det var virkelig paradis. Dette resortet lå på en øy som heter Nacula, som er en litt større øy. Veldig hyggelig staff her også, og supergod mat. Dette stedet var litt mer upersonlig, men samtidig mer luksus. Vi koste oss masse her også.

Octopus resort tilbragte vi også 3 netter på, maten var veldig god, og vi fikk også Fijiansk tapas en dag, noe som var veldig spennende.

På Beachcomber tilbragte vi den siste natten før vi skulle tilbake til hovedøyen. Denne øyen er ganske spesiell siden den er så liten, man kan gå rundt hele øyen på under 10 minutter, så det var ganske kult! Maten her var ikke så mye å skryte av i forhold til prisen, i hvert fall ikke i forhold til de andre resortene. Så det var litt skuffende. Dette skal være en "party-øy", så ville ikke dratt hit med familie eller som par egentig. Gøy å ha opplevd stedet, men ikke en øy jeg har behov for å måtte komme tilbake til.

Alle resortene hadde opplegg på kveldene, alt fra krabberace til partygames til undeholdning av de lokale. Så det var veldig moro. Vi bodde på dorm på alle resortene, noe som gikk veldig fint! Vi ble kjent med mange forskjellige og hyggelig mennekser, veldig gøy! Faktisk overrasket over hvor mange som reiste alene.

Nei, Fiji, var helt fantastisk, kan nesten ikke beskrives. Må tilbake en gang i livet!

Blue Lagoon! Dette bildet er faktisk helt uredigert!! helt sykt!

Dette er hostellet vi bodde på hovedøyen, veldig hyggelig sted. Bamboo hostel.

​Det var helt fantastisk å besøke denne Koalaparken! Det var vel egentlig kenguruene vi var mest begeistret over, det var så veldig hyggelig å kunne henge med de, haha. Det var helt sykt mange kenguruer og de gikk fritt innenfor et området. Vi ga dem kenguru-mat og kunne chille og ta bilder. Denne dagen var veldig bra!

Forrige uke var vi på weekendtrip til Byron Bay, et helt fantastisk sted på kysten, sør for Brisbane. Turen var helt super med både strandliv, uteliv og surfing. Lørdagen var vi også på whale-watching, noe som var helt fantastisk. Vi fikk se hvaler på veldig nært hold, utrolig fin opplevelse. Vi fikk også surfet for første gang, noe som var veldig gøy! Byron Bay er akkurat sånn man ser for seg det typisk Australske, chill vibe, surfing, strender. Skal definitivt tilbake dit!

veldig kult å se hvaler så nærme