Hej på er godingar! Just nu ligger jag i sängen och är helt slut, trots att jag tillbringat hela dagen slappandes. Kan man fortfarande skylla på jetlag? Jag har faktiskt inte varit i skolan idag, inte under gårdagen heller för den delen men jag har varit sjuk. Kände mig frisk redan igår eftermiddag men mamsen tvinga mig vara hemma en extra dag och jag klagar inte, Nu är jag iallafall frisk som fan and better than ever;)

Bilderna på världens finaste Karin W är från i tisdags när vi var ute och skulle käka middag i snöstormen. Under tisdagen i detta väder var jag även nere på stan efter skolan, vet inte riktigt varför jag kände att de passade sig då men jag fick ändå med mig ett gäng härliga grejer från rean och lite mysiga hoodies till Idre nu imorgon. Tur ändå att jag begav mig ut i de där skitvädret för annars hade jag ju inte hunnit.

Som sagt drar jag iväg till Idre med skolan imorgon när vi slutar och de ska verkligen bli SKIT KUL. Ni lär ju få höra om resan snarast men tillsvidare...PUSS & GODNATT

Hej hörni, hur mår vi idag?

Idag känner jag mig som världens tröttaste och tråkigaste person, såg något om att de idag är årets deppigaste dag och de känns väll rätt rimligt hah. Känns som de var hur länge sedan som helst jag skrev ett inlägg vilket kanske egentligen inte är fallet men men. Jag är fortfarande grymt jetleg från resan, är dödstrött redan vid klockan sex på kvällarna och idag var jag t.o.m tvungen att ta en Nap innan middagen. Har ju faktiskt inte ens gjort en "resumé" på resan ännu men som ni läst gjorde jag inte särskilt mycket. De var hur skönt som helst, de bästa med resan var definitivt maten men jag är lite besviken på mig själv då jag inte tränade en ända dag... Jag var verkligen taggad på de men då min pappa och bror av någon anledning alltid bokade tränare under de skönaste timmarna under dagen så blev de inte tillräckligt intressant för min del haha. Kände att träningen i sådana fall fick vänta till jag kom hem till kalla Sverige.

Jag kom hem från Thailand i fredags runt elva och en halvtimme efter jag stigit ur taxin från Arlanda begav jag mig hem till Alice där hon tillsammans med Julia hade en födelsedagsdrink. De var runt 40 tjejer där och tyvärr kunde jag bara stanna en timme då jag var så fruktansvärt trött. Efter en tolvtimmars flygning och en tidskillnad på sex timmar var jag inte i toppform så att säga haha.

Lördag morgon stod åter ett födelsedagsfirande på schemat och denna gång hade min kompis Elsa sjuttonårs-brunch. Förmodligen bland de finaste och godaste bruncherna jag varit på och de var hur trevligt som helst! Kolla bara på alla mumsiga bilder nedan!!!;)

Lördagkväll var jag på fest hos en tjej i Saltsjöbaden som heter Bella och även de var väldigt roligt. De var runt sjuttio pers där och jag hade väldigt kul, framförallt i början av kvällen då jag senare fick agera mamma till ett gäng som tagit sig en drink för mycket haha. Jag sov iallafall hemma hos Karin och vi var hemma runt tre då vi bestämde oss för att inte dra vidare när kalaset tog slut en stund efter två och tjena vilket bra beslut.

Jag har helt enkelt hållt igång rätt bra nu under min första helg tillbaka i huvudstaden och har nästan inte märkt av tidskillnaden framtills nu, nästan. I helgen har jag även betalat in min resa till Valdi som jag ska göra nu på sportlovet och de kommer bli SÅÅÅ kul. Nu kommande helg åker jag med skolan till Idre vilket även de lär bli super skoj!

Nu börjar de bli dags för mig att avsluta dagens inlägg då jag måste läsa en massa sidor i en bok tills imorgon som jag missat nu när jag varit borta. Vi hörs, PUSSPÅER

...med Misstunica fick jag hem världens finaste strandtunnikor som jag helt enkelt vill tipsa er om!

Själv passade jag på att ge en till min kära mamma som blev jätte glad, en bra present alltså;) Min favorit är Perissa- crystal white som jag har på bilderna nedan och den tillsammans med alla andra härliga tunikor och annat smått och gått hittar ni på http://www.misstunica.com/sv/

Nu har jag bara två dagar kvar av sol och värme innan jag packar väskan och åker mot kalla Sverige. Planerna för de kommande två dagarna som återstår är att pressa, ordentligt haha.

Igår var vi och snorklade vilket var jätte mysigt. Som tur var bjöds de inte på särskilt stora fiskar vilket jag tyckte var skönt då jag är lite rädd för att vara under vattnet och allt som hör där till hehe. Här är iallfall ett gäng mysiga bilder från gårdagen!

Godmorgon!
Här är klockan nio på morgonen, jag vaknade för kanske en halvtimme sedan och sitter nu ute på balkongen och försöker vakna till lite. Idag ser de ut att bli ganska dåligt väder vilket egentligen passar rätt bra då jag bränt mig lite.
Nu börjar jag sakna Stockholm och alla människor där:(
Börjar få nog av allt detta familjehäng och känner mig en aning rastlöst.
I förrgår var vi i Pahtong och jag blev rätt besviken på shoppingen, kommer ihåg de som bättre. Jag har ju varit i Thailand mycket förut och de är därför vi bla inte heller gör några utflykter här, dom har vi redan gjort flera gånger tidigare haah. Denna resa var verkligen ämnad för att bara ta de lungt och slöa. Pahtong bjöd alltså enligt mig på rätt kass shopping men de beror ju dock på vad du är ute efter. Kom iallafall hem med två snygga nya jeans från Lewis (som var en av de få bra affärer som fanns), ett par svarta manchester 505or och ett par vanliga blå slitna 501or.
Nu börjar resterande familjemedlemmar vakna till och de är nog strax dax att gå ner och käka frukost så vi hörs!

• Resor

I skrivandes stund ligger jag nere på stranden (skräll) och är lite besviken på mig själv då jag egentligen skulle kört lite thaiboxning idag men när jag vaknade imorse insåg jag att de inte skulle hålla.
Igår var jag och käkade middag tillsammans med en tjej jag träffade på stranden under dagen, väldigt spontant. Vi åt, drack lite drinkar och hamnade sedan på catch beach club och de var skoj! Idag är däremot mindre skoj och jag är rätt slö. Under eftermiddagen ska vi förmodligen gå på marknad då min pappa som inte var med förra gången gärna ville de. Imorgon eller lördag åker vi nog in till pahtong för att shoppa lite.
PUSSPÅER

”Nu ser jag lika arg ut som dig thea”

Hej fina ni!
Jag sitter atm under ett parasoll och tvingar i mig själv en lite för sur Lemonshake, Enligt min familj har jag tydligen ”fått tillräckligt med färg idag”.

Igår var jag på marknad vilket var super mysigt och bortsett från de har vi typ inte lyckats ta oss längre än stranden fortfarande. De nya året firade jag tillsammans med familjen å ytligare två familjer och jag hade väll ärligt inte super kul... Vi hade bokat en resturang på stranden och stod alltså där och kollade på fyrverkerierna vid tolvslaget. När de kommer till nyårslöften har jag endast ett vilket är att jag MÅSTE komma igång med träningen igen för jag mår så mycket bättre av de. JAG VET att träna är världens mest uttjatade nyårslöfte men jag har tänkt på de så länge nu och har alltid hittat på ursäkter, mestadels handlar de om att jag ska plugga vilket jag ju ändå inte gör ordentligt... Hursomhelst har jag inte längre något jag kan ursäkta mig med och nu har de gått till gränsen att jag faktiskt går och längtar till att börja träna igen. Så, nu har jag till och med skrivit om de på bloggen och de måste alltså fullföljas haha, nu finns ingen återvändo och there is no longer any excuses.

Nej hörni nu kommer mamma och vill ha med mig på massage, får offra mig;)
Vi hörs, god fortsättning och
PUSSPÅER

Just nu sitter familjen och jag med sand mellan tårna och har precis ätit middag. Dagen har spenderats på stranden med sol, bad och god mat, Precis som alla andra dagar denna vecka och bortsett från de har jag inte särskilt mycket mer att skriva. Jag trivs hur bra som helst här i värmen och hoppas även alla ni har de skönt nu under lovet, PUSSPÅER