Hej!!

Idag har vi bara hängt på stranden. Imorgon natt åker vi hem så vi stannar hemma resten av resan. Ogillar att åka i fullpackad vi. Hatar kontakt med människor jag inte känner eller tycker så värst mycket om.

Kattbesök som vanligt på frukosten. Fick sin ost och va med på frukosten tills vi gick. Försökte mata Olof med avokado men det var inte så omtyckt av han. Sen strand och lite bad i poolen, va för trött haha! Gick sen till havet och fastna i vattnet. För trött för att gå ur... Sen sola, luncha och sedan gymma. Körde lite allt möjligt men jobbigaste var nog utfallsstegen. Hade 10 kilo i vardera sida och gick ca. 100m sammanlagt. Sen biceps, mage och axlar. Känner mest i ben dock.

Efter gymmet kom världens skur! Det bara öste mer och äska! Ånskan hade pågått sen innan men dehär regnet hände poff.

Resturang, vi åt på samma som andra kvällen. Den med den fina utsikten. Samma mat också hehe. Dåligt med vegetarisk mat men fanns så jag överlevde. Efterrätten var dock sååååå dyr! Dyrare än min mat t.o.m!! Den billigaste kosta 75kr och den dyraste kostade 130kr.

Hem o sova nu! Så natti natti!!<3

Hej!!

Lite oklart idag. Först stanna hemma men sen tydligen iväg t nån strand 1 h bort o va där. Fin strand, något vågigt men skönt att flyta runt på dom. Gilla stället ändå. Men Elafonissi är fortfarande min favorit;) Inget gym idag då det inte hans med och att jag måste återuppstå från min stelhet från igår.

Resturang, as always. Idag var det från något hotell vi åt från. Mycket vegetariskt vilket jag tyckte om. Jag tog en vegetarisk moussaka. Visste inte att det var grekiskt men nu vet jag det! Väldigt gott iaf.

Imorgon är vi bara hemma och chillar!! Skönt ändå att inte ha måsten eller tider att passa. Ska gymma imorgon kväll eller morgon. Tror det blir kväll då det eventuellt ska regna på EM och jag ska passa på att gymma då istället. Älskar’t!

Hej!!

Har bilden på katten Olof nu haha! Kom som vanligt till frukosten idag igen:) Jag ÄLSKAR den. Som en lojal hund. Behöver djur i mitt liv. #stoltvegetarian.

På hotellet hela dagen. Var ganska molnigt med växlande sol. Ganska skönt ändå så min bränna kan lägga sig lite inför imorgon då det ska vara super varmt och sol heeeeela dagen. Har inte lika ont längre. La på vitamin- e och det hjälpte jättemycket. Nu ska jag använda solkräm haha!

Var på kvällen i gymmet och gjorde lite allt möjligt. Värmde upp med 2,5 km på 13 min. Riktigt illa men tror jag blir ganska trött av värmen samt att det bara var uppvärmning, men ändåååååå. Sen träna jag biceps/överarm/axel, handled, bröst, mage och försökte göra något kreativt med hantlarna så fick göra en ny variant av utfallssteg då de inte har nån maskin för ben...

Efter gymmet svalka jag i havet! Helt ensam vilket var skönt, flyta runt lite utan att akta sig för nån eller ha den känslan att det ör människor runtom som har koll på en. Kanske bara jag som älskar den känslan att känna sig fri till att göra vad man vill för det finns ingen där som övervakar en typ. Svårt att förklara.

Resturang, tapas. Rätterna var stooooora! Gilla stället men blev typ bara halloumi och tomatbullar utan tillbehör och det kändes ju inte så nyttigt..Men det var gott och trevligt folk;)

Hej!!

Idag var vi på utflykt på Elafonisi. Bilderna ljög inte. Vattnet var på vissa delar grön/blått och andra delar var det kristallklart! Vid strandkanten var sanden rosa. Tydligen var det straffbart att sno sanden för det var det ända stället den sanden fanns på!! Vi var där i princip hela dagen och sola/bada och fota lite. När jag laddat ner bilderna kan jag visa några. Har inte ens sett dom själv...

Tog lite tid att ta sig dit, ca. 80 min. Men värt det då det nog var det finaste stället jag varit på! Var bakom ett berg så de va getter och får vid vägen så man fick köra försiktigt, speciellt när det var ett stup bredvid bilen som man ville ju inte köra av den. Trångt i bilen och ogillar att bli vidrörd av människor jag inte känner. Men sen var det underbart!

Min solbränna gör ont som satan. Inte sådär erfaren när det gäller UV- strålar så jag trodde solbrännan kom direkt men tydligen kom den senare... Där låg ju jag utan solkräm i timma och vänta på att jag skulle bli bränd... Det blev jag, lite mer än jag ville... Så jag har så sjuuuukt ont i min rygg där jag blev drabbad som mest. Så har bara solat ”framsidan” idag haha! You learn from your mistakes söker man jue;)

Nu har vi precis ätit upp, gilla nog dom andra restaurangerna mer. Fast det var ju bra här ändå! Tog nån pasta, pesto, och pinjenötsak. Var gott men ändå inte. Lite för mycket pastig. Men helt okej.

Måste tillägga att jag har blivit kär i en katt här och den kommer t mig varje frukost då jag matar den med ost haha! Sen följer den efter mig fram tills vi måste gå till stranden. Men den är så söt och hemlös:( Värsta med Grekland, mycket hemlösa djur... Vill ta med den hem. Den har fått ett namn av mig, den fick heta Olof hehe... Kan ta bild på den när den kommer till frukosten imorgon.

Mitt lockiga, toviga och ovårdade hår...

Hej!!

(Jag glömde posta igen haha! Se de som jag skrev det igår heheheh...)

Vanlig dag idag! Träna, sola, bada, äta. Dock så sprang jag på sandstranden imorse då jag behöver hjälp med maskinerna på gymet då jag inte vet hur alla fungerar...

Går upp tidigast som vanligt. Vid 08 som generellt sätt inte är så sent men hela min familj är ju så dryga på morgonen, medans jag tvärtom. Aja, efter jag sprungit så sola jag. Hade hela stranden själv då alla andra sov/åt frukost. Men stranden är aldrig packad med folk. Ganska lugnt och det är skönt. Ogillar folkmassor. Sen på kvällen innan kvällsmat gymma jag och min bror. Så nu vet jag hur allt fungerar ohm

Sen luncha vi, mer sol&vad och sen vart de resturang på Platanias högsta punkt! Lyxigt men billigt! Inget ställe för höjdrädda kan man väll säga. Jag tog nån pasta grönsaker och så (varmt/tillagat) med ostsås. Stor portion och såååå gott!! 80kr gick det på (!!!). Dit går vi oftare. Även trevligt folk och det var inte så mycket folk där. Antagligen berodde det på att man måste gå en bit uppåt samt att det inte riktigt är en restaurang man passerar eftersom den ligger så högt upp. Utan man måste veta lite att man är påväg till den restaurangen (dålig förklaring haha)..

Imorgon åker vi till nån annan strand! På vilden var det kristallklart vatten och stilla,men vilder är bilder och inte verklighet;) så vi får väll se! Men först gym!!

Hej!!

(Glömde posta, se inlägget som ja skrev det igår!!)

Har totalt glömt bort att säga att jag åkte till Kreta igår... Vi kom fram drygt 23, men va i hotellet 01 ungefär. Vi bor på typ Calidera eller nått sånt som är i Chania. Tänkte skriva nu korta inlägg varje dag för att uppdatera allt som händer.

Jag vakna typ 08:30 då jag har ett alarm i mitt huvud. Kände mig dock inte nån trötthet efter en natt på 5 h. Tiden blev förvirrande när den är framflyttad en timme så det blev många timmar uppe. Eftersom jag inte vet några aktiviteter som sker och vart allt finns och så var jag tvungen att vänta på alla andra dryga morgontrötta människor. Men imorgon går jag upp 08 och gymmar, så jag får komma igång tidigt när inte hettan är som värst heller.

Men vi börja med att gå till stranden och titta runt lite. Sen åt vi frukost, 11 hade vi info möte om aktiviteter o.s.v. Vattenpolo lätt spännande, men jobbigt. Fast de är ju de jag gillar. Sola sen i typ 1 h. Gick till stranden, bada och misslyckades med att surfa på vågorna och surfa istället under, inget jag rekommenderar. Skrapa upp mitt knä och min näsa brann och min mun dog av allt salt från vattnet. Uppfriskande.

Det vanliga, lunch, mer bad, mer sol och ba’ ta’t lugnt. Känns konstigt men ändå härligt!

Det mindre härliga är att jante kommer få se min älskis på 6 dar...Men han är i tryggt förvar hos bästa Frida som matar på bra!;)

Hej!!

Jag har tänkt på en sak, jag har nog aldrig nånsin haft ett dåligt pass när jag rider på morgonen? Har nog aldrig vart ett dåligt pass då.

Men idag var han ju mitt lilla extra. Nike var OTROLIGT pigg i början. Han är sällan seg men han är roligare när han är pigg och explosiv.
Kom tidigt till stallet idag, typ 07:30. Fixa grejerna och när jag var klar börja jag göra iordning så jag satt på pollen 09:30.

Börja i skritten med lite skänkelvikning, skolor och fram& bakdelsvändning. Kände redan i skritten vilket sug han hade framåt haha! Sen värmde jag upp i lång och låg form. Det resulterade i skentrav så fort jag la på skänkeln... Jag försökte på fyrkanten men han sprang för fort så fick lägga mini volter för att bromsa han lite. Han lyssna fortfarande bra så han var inte riktigt stark. Men våga inte hamna i dragkamp i tygeln så använde mig av volterna för att han skulle stanna upp och lyssna på mig.

Sen blev det galopp! Väldigt fina fattningar då det blev en liten "uppförsbacke" och han stanna kvar på tygeln haha! Stolt matte. Galoppera fram på fyrkanten och han blåste iväg en gång och börja hoppa haha! Vet inte vad de va med han men han va väldigt taggad på livet iaf. Sen lugna han ner sig lite och jag kunde verkligen känna stegen under mig. Kändes inte som jag satt på Nike.

Nu var uppvärmningen klar så jag korta tyglarna och börja sätta lite mer tryck uppåt (även ifall han redan va ganska mycket "uppåt"...). Fin ponny som lyssna fint för skänkeln. Avslöjar lite vad som händer framöver, då vi startar pay&ride 12 november LA:1:) Så vi träna i traven skänkelvikning och han lyssna fint även där. Bättre i ena varvet och fick några gånger till ett korsande med benen eller vad man säger. Innan flytta han bara långsamt åt sidan då han tycker det är svårt&jobbigt. Dock så går ena hållet väldigt bra så fokuset låg på undan höger där han är svårast.

I LA:1 är det även förvänd galopp, där den förvända galoppen inte är problemet utan problemet är avbrotten då han blir något stark och att han vill öka lite i den lilla diagonalen när man ska gå över i förvänd.. men bara att träna på!! Det Nike har som styrka i programmet är ryggningen, han ryggar rakt och på tygeln;) Duktigaste ponnyn!

Pass som idag vill jag ha fler av. Men dom dåliga passen är ju dom mest lärorika och dom bra är resultatet av det man kämpat med i dom dåliga tycker jag:) Btw får ni gärna säga till om ni inte tycker dom placeringen i mitten på texten!

Mindre än 1 månad rider vi våran första LA:1 tillsammans(!)