Middag på Taverna Gusto

Igår åt jag och Joacim middag på Taverna Gusto med pappa och Ludwig. Om ni är sugen på sjukt god pizza ska ni verkligen gå dit, åt Parma pizzan för andra gången och skulle lätt kunna äta den en tredje gång redan ikväll.

Nytt hår och nytt jobb!

Det har varit dåligt med inlägg på senaste tiden, har försökt fylla tomrummet med lite bilder från Grekland. Men nu var det så pass länge sen vi var där så något annat att skriva om hade varit passande haha.

Det har hänt lite men mycket sen vi kom tillbaks från vår båtluff. Det första är att jag färgat håret mörkare, nu har jag gett upp på att vara blond. Efter att ha tappat 50% av mitt hår insåg jag att blont hår är inget för mig och önskar att jag aldrig blekte det från första början... Istället äter jag nu massa vitaminer/kosttillskott för att få tillbaks mitt hår. Oklart ifall det kommer göra någon skillnad men förhoppningsvis hjälper det.

Det andra som hänt är att jag har nytt jobb! Jobbar nu extra på Dressmann och Dressmann XL på Storheden och jag trivs så bra. Kollegorna är guld och känner mig redan efter kort tid som en i gänget. Kunde inte vara mer nöjd.

In Paradise beach every summer has its own story.

Igår tog vi mopederna till Paradise Beach som är en av de populäraste stränderna på Mykonos. En av de sista dagarna att hinna sola på så vi tog solstolar utan parasoll då vi absolut inte planerat att vara i skuggan. Oj vilket misstag det var, då vi insåg att det lätt var den varmaste dagen under hela resan. Hörde att det regnade hemma i Luleå, ja i Mykonos regnade det svett kan jag säga haha. Inte ens ett dopp i havet kunde svalka ner en. Oavsett så var stranden väldigt mysig och mat/drinkar kunde man beställa direkt till solstolen.

Middag tog vi med oss till hotellet från en resturang brevid som vi ätit tidigare på. Och sedan åkte vi tillbaks till Paradise Beach för fest på kvällen.

Efter en längre sovmorgon tog sig fyra tjejer sig in till stan idag för frukost. Planen var att åka till stranden men efter att ha yrat runt i stan i värmen kände vi alla att poolen var det bästa för oss idag. Så där har vi spenderat dagen efter en sväng i centrum. Berättade tidigare att hotellet har varit helt tomt och att vi haft hela poolområdet för oss själva, så är det inte längre. Ett gäng på ca 15 personer har checkat in och tyckte att en dagsfest vid poolen var perfekt idag. Det tyckte inte vi.

Nu på kvällen har vi köptbåtbiljetter till Aten då vi åker dit imorgon kväll för att sova sista natten nära flygplatsen. Vi har ätit middag på världens mysigaste italienska restaurang, som hade hur mycket pasta och pizza som helst. I sökandet efter en bra restaurang var mitt och Matildas enda krav att det skulle finnas pasta. Vi kunde inte ha hittat mer rätt med andra ord. Med den störta portionen pasta framför en satt vi och pratade igenom hela resan från start till slut och skrattade så hela restaurangen gick från tyst till högljudd.

Imorgon åker vi till Aten, och på onsdag morgon åker vi hem till Sverige. 16 dagar är snart slut och det har gått alldeles för fort! Vill spendera 16 dagar till med tjejerna.

Mykonos dag 1

Nu är vi framme på sista ön, Mykonos. Dag ett bestod av en båttur på morgonen från Paros till Mykonos och sedan poolhäng i några timmar. Hotellet är ingen höjdare denna gång, jag som sagt att vi har haft tur med alla hotell har nu haft otur. Rummen är inte de bästa och vi har inget kylskåp vilket är katastrof haha. Frukosten bestod av ett glas juice och en stenhård rostfralla, men trotts allt så har vi gjort det bästa av situationen.

Första kvällen på Mykonos åt vi middag på en jättemysig resturang precis vid hotellet. Vi kunde inte klaga på maten eller utsikten. Senare på kvällen åkte vi även in till Mykonos centrum.

Mykonos dag 2

Idag är det dag två på ön, med lite sömn i kroppen beslöt vi oss för att köra ännu en pooldag. Det enda med hotellet som inte är helt kasst är poolen och eftersom hotellet uppenbarligen inte är så populärt så hade vi poolområdet helt för oss själva. Vilket vi utnyttjade till max genom att köra kanonkulan och diverse andra plaskande hopp. Matilda och Anya gjorde en remake på "Lejonkungen" som jag fångade på film. Skrattar konstant med dessa brudar!

Ikväll har vi ätit middag i centrum och hyrt två mopeder som vi ska åka runt de kommande två dagarna. Planerna för imorgon är att åka till en eller två stränder och ta vara på solen de sista dagarna vi har kvar här.