Postad i: Vardag , DJUR , NEW IN

Denna dagen spenderade hela familjen i Stadsparken, super mysigt och vi fick se både påfågelungar och massa andra söta djur!

Både lediga- och jobbdagar om vartannat.

Den 9 Augusti var det den sista våffelkvällen!

Jobb och shopping!

Gårdagen spenderades hemma med söta små ödlor och myskväll med en ny film!
Idag har jag varit ledig och fixat lite saker inför skolstarten!

Postad i: FEST

I lördags eftermiddag åkte jag, Casper och Daniel ner mot Halmstad. Efter lite mer än halva vägen stannade vi för att äta och så hittade vi ett dollar store precis bredvid Max, så vi gick in och det var bara 10 minuter kvar tills det skulle stänga så vi fick handla fort! Sen köpte vi mat och åkte vidare, vi kom fram strax innan 18 och gick upp till Josefs lägenhet. Jag fick fixa mig och sen kom två av Josefs kompisar Timi(eller något??) och Amanda. Vi började dricka, köra beer-Pong och jag har aldrig. Sedan gjorde vi ett ett långt rör utav 1m sugrör som gick hela vägen in i köket, sedan så tejpade vi upp den på väggen... den funkade dock inte...
Vid 00 tiden åkte vi in till en krog, den heter tre hjärtan tror jag. Det var där som Lisa och Josef träffades. Det är sån skillnad på kroger u Halmstad och Jönköping, eller ska man säga utelivet? I Jönköping går vi ut runt 22 och i Halmstad så var det dött tills typ 01. Men sen kom det jävligt mycket människor! Så vi dansade ett bra tag innan vi åkte hem igen. Somnade runt halv 4 typ haha.
Det var dock inte lika skönt att vakna vid 9 tiden dagen efter. Jag var fortfarande, full som vanligt...
Men vi spenderade dagen framför tvn med hem till Midgård och pizza!

Postad i: DJUR , resor

På tisdagen i Danmark vaknade vi alla ganska tidigt. Vi började då dagen med att gå ut till dammen och djuren som vi hittade under måndags kvällen. Vi klappade åsnorna och getterna och sen gick vi tillbaka till stugan för att packa ihop alla våra saker. Strax innan 11 åkte vi ifrån campingen och vidare ner mot Glad zoo, ett zoo som vi hittade på en karta över Danmark. Det stod även att man fick hålla i en orm, varan eller uggla, då blev ju självklart jag intresserad!
Så vi åkte ner dit, när vi kom fram fick man köpa en biljett och jag fick välja vilket djur jag ville hålla i. Jag valde då att hålla i en orm, så vi gick direkt till tropikhuset och så tog en av djurskötarna fram en orm. Den var så lugn och söt, ville bara ha med den hem! Efter en stund tar han även fram en varan och frågar om inte jag vill hålla i den med, o visst vill jag det! Så då fick mamma och Rasmus hålla i ormen istället. Vi stod där ute ett bra tag och höll i dem, men det var så sjukt varmt där inne! När vi kände oss klara fick vi lägga in djuren igen och så kollade vi vidare. De hade lite utav allt. Olika ormar, spindlar, sköldpaddor, en liten krokodil, två igelkottar, olika sorters apor, getter, stora och små grisar, alpackor, strutsar, kängurus, papegojor och andra fåglar, marsvin osv.
Sist så var vi och kollade på en show de hade med olika rovfåglar.
Efter det började vi åka vidare för att återigen åka båt över till Helsingborg, sedan så åkte vi vidare till ödestugu. Det var skönt att vara hemma igen!

Postad i: resor

I måndags morgon åkte vi hemifrån vid 05.00 och påbörjade därmed vår resa ner till Danmark. Vi åkte ner till Helsingborg och så över till Danmark med färjan. Sedan var det någon timmes bilresa till innan vi var framme vid vår stuga på Legoland camping! Vi hade en stuga med temat "vilda västern", super mysig och jätte fin!
När vi hade lagt in alla saker i stugan så gick vi bort mot Legoland, det var ungefär 10 minuters vandring dit. Vi köpte biljetterna och så gick vi in. Vi började med att kolla på mini-land, alltså massa små byggnader, städer och monument uppbyggt utav lego! Efter mini-land så gick vi till Legolands spökhus! Kön var lång men den rörde sig fort, det var ju inte speciellt läskigt men det är ju trots allt ett nöjesfält för barn. I slutar utav spökhuset var det en karusell (Uppskjut/frittfall blandning)!
Den var lite småläskig, sådär så det kittlas i magen haha. Därefter letade vi upp en passande resturang och satte oss för att äta. Åt kycklingfilé med bakad potatis och så delade jag och mamma på en flaska vin, att man ens får köpa alkohol på dessa ställen??? Efter middagen så gick vi in i en butik och köpte lego-gubbar, jag valde en som såg ut som mig! Sen åkte vi i snurrande "koppar", en piratbåt som åkte i vattnet, en piratbåt (som åker på en ramp),sedan en karusell i ett slott, en is-karusell (den var läskigast, då vi under ett tillfälle släpptes rakt ner mot marken!), sen gick vi till de små legobåtarna och safari-bilarna. Klockan började närma sig 20.00 och då skulle alla karuseller stänga. Så sist åkte vi med "turist tåget" som åker omkring på Legoland. Vi gick sedan vidare till Atlantis, där kunde man gå runt och kolla på massa olika fiskar, rockor och hajar. Tillsytt kollade inne i några affärer innan parken stängde vid klockan 21.00

Vi började gå tillbaka till stugan där vi bara hade det lite mysigt och åt snacks, senare på kvällen var jag, mamma och Emma ute och kollade lite på campingen. Vi hittade bl.a. en inhängnad med olika djur! Sedan fick vi tillbaka och la oss för att sova.

Name: DIDDI
Number: RING MAMMA ELLER PAPPA

Jag fick också ha ett fint litet armband på mig!

Postad i: NEW IN, resor

Mycket "Paris snack" på bloggen just nu, men det måste ju komma ut någon gång!
Detta är iaf det jag fick med mig hem från Paris.

En tändare till Casper & en till mig

En liten fingerborg till Pernilla

En speldosa till Emma och ett shot glas till mamma

Ett glas till pappa (han har två i samma modell med en blå bikini och en glittrig bikini från Teneriffa, så när jag såg denna var jag tvungen att köpa den!)

Postad i: resor

Vi fick gå upp vid halv 6-6 tiden, fixa det sista och sedan gå ner till lobbyn för att checka ut. När vi stod där kom vår taxi som skulle plocka upp oss. De var vi och 4 andra kvinnor som var på väg mot flygplatsen. Den är såååå stort! Men vi lyckades ändå hitta där inne, eftersom taxin kom väldigt tidigt så hade vi en lång väntetid innan vi skulle på planet. Men vi hitta rätt och satte oss och åt frukost. När vi väl går på planet så ser vi att vi inte sitter bredvid varandra, men det gick bra ändå. Jag sov typ hela resan ändå. När vi skulle landa så fick jag så fruktansvärt ont i öronen och fick lock för öronen. Varken locket eller smärtan släppte, men vi fick gå av, hämta våra väskor och mötte upp Josef. Sen åkte vi iväg, efter en stund stannade vi på mc och åt. Mitt lock hade fortfarande inte släppt så jag hörde ingenting på flera timmar! Men resan hem gick bra ändå. När vi kom till Tenhult så hämtade mina föräldrar mig och det var så skönt att komma hem! De fick sina presenter och sen åt vi lite mat, var ute och gick och på kvällen kollade vi på film.

Postad i: resor

Under våran sista hel-dag i Paris så gick vi och shoppade i köpcentret precis bredvid vårt hotell. Vi kollade på lite kläder, hittade en jätte söt jumpsuit (den på bilden nedan⬇️). Vi gick omkring lite tills vi känner oss hungriga och gick och satte oss på en resturang utanför. Vi beställde in maten och senare en efterrätt och två mohito drinkar. Sen kollade vi lite till i köpcentrumet, vi hittade en liten butik med massa smycken och smink som köpte olika saker i. Köpte man 6 saker så fick man 3 saker gratis så det var ju jätte gött!
När vi var klara så gick vi tillbaka till hotellet och senare på kvällen gick vi till en resturang som låg ca 100 meter från vårt hotell. De var jätte trevliga på restaurangen så vi beställde in pasta med pilgrimsmusslor och en flaska vin. När vi hade ätit klart gick vi upp mot hotellet och så såg vi tre uteliggare som var där vid, så jag sprang upp och hämtade mat vi hade på rimmet och Lisa köpte lite bröd och annan mat som vi lämnade till dem tillsammans med de pengarna vi hade kvar. De blev så glada, de pratade på franska så vi förstod inte så mycket. Men medan vi satt dör i parken och rökte så såg vi hur de åt det vi gav till dem.
När vi rökt klart gick vi upp på hotellrummet och kollade på en film.

Postad i: resor

På onsdagen, den 19 juli, var vi ute och gick på Paris gator. Det var lite tråkigt väder med småskurar av regn. Men vi gick ner till Notre dame. På vägen dit halkade jag, i vad vi tror var bajs från en människa... mitt på vägen!! Haha vi skrattade åt det en bra stund. Men efter många om och men kom vi ner och gick i gården runt om Notre dame. Sedan var vi inne i massa souvenir butiker och jag köpte massa små presenter till min familj. Sedan satte vi oss på en resturang och beställde in mat, efterrätt och drinkar. Vi gick sedan upp till hotellrummet, senare på kvällen beställde vi upp room service och kollade på serier. Vi skulle ut och röka sen under "natten" och då var det någon som gick efter oss (som ville ha cigg) men vi blev rädda och när jag sa åt Lisa att någon gick efter oss så trodde hon inte på mig, förens hon kollade bak och såg honom Hahaha!