Igår åkte vi upp i TV-tornet. Kanske lite väl turistigt men kul att ha gjort. Det fanns även en restaurang en våning ovanför, tänk vilken utsikt! Sen var det en bar också, på den våningen där man stod för att kolla ut. 203 meter högt upp!

Idag var tanken att vi skulle göra alla turistiga saker, så vi åkte till Alexanderplatz för att åka upp i TV-tornet. Det tog sin tid att få biljett & vänta osv, men vi gjorde annat emellan.

Som att fika t.ex! Tyvärr var denna chokladkakan inte lika god som den ser ut.. Den var dränkt i fet olja typ, så den var helt blöt & geggig. Synd! Byggnaden till vänster hade bungyjump från toppen. Ni kanske ser kranen högst upp? Fatta hur rädd jag blev när jag helt plötsligt såg en människa flygas ner från en byggnad och skrek...

Jag gör ett enskilt inlägg om bilder från TV-tornet.

Efter vi checkade ut från hotellet vid 17 så åkte vi till Potsdamer för lite sevärdigheter. Det ni ser ovan är en liten bit av Berlinmuren som finns kvar.

Kollade på förintelsemonumentet.

Kollade på Brandenburger Tor. Eller "triumfbågen" som jag kallade det ;);)

Riksdagshuset i Berlin.

Detta inlägget skulle kommit ut igår kväll, men det krånglade så det kom ut idag istället. Nu är jag hemma! Duschat av mig och ska packa upp.

Ikväll, som sagt, blev det en sen tur till Primark. Hittade inte så mycket, bara två grejer. Vi åt kvällsmat på KFC. Har inte ätit där sen 2013 och det var så mycket godare än vad jag kommer ihåg att det var. Minns att jag faktiskt inte gillade det alls när jag smakade det försga gången.

Började dagen med denna goda frukosten, yum.

Ser ni den svarta lilla väskan till höger? I krokodil. Så fantastiskt fin. Löjligt snygg verkligen.

Sen så gjorde jag mitt allra första köp på Louis Vuitton! Vad det är får ni se när jag kommer hem. Och nej, det var inget spontanköp utan något jag kollat in innan.

Hehe shoppingen hittills.. Som ni ser så har jag gjort två större köp och sen lite kläder & smått å gott på andra butiker. Ikväll ska vi åka in till Alexanderplatz för Primark och kvällsmat. Älskar primark haha

På eftermiddagen kollade vi fotboll! Egentligen var det ingen speciell match men vi ville bara gå på något. Det var hela 50 000 i publiken! Hertha mot Schalke var det (säger det er något ;)?)

Såhär stilig var man klädd idag. Älskar mina prickiga tights, tyvärr råkade jag dra sönder dom så fick köpa nya. Jämte ser ni en bombad kyrka (från kriget) och några andra byggnader.

Kolla vilka fina tröjor från Zara! Den till vänster köpte jag (och ska nog inviga imorgon), men den till höger var för stor & fanns ingen mindre storlek.. Tur att det finns massa Zara då som jag kan leta i imorgon.

Så positivt överraskad av hotellfrukosten! Supergod var den. Nu ska jag sminka mig, byta om för att dra ut på stan. Siktet är H&M & Zara som ligger några meter bort. Sen tänker jag mig en tur till KaDeWe för lite ögongodis...

Vi stannade i Hamburg så där fick det bli frulle. Det var en ganska jobbig resa hit, så gissa om vi var glada när vi äntligen var framme på hotellet.

Liten snabb outfit bild i spegeln! Jämte ser ni en utav de häftiga byggnaderna som finns här.

Jag tycker det är kul att testa på olika länders specialiteer. Tyskland förknippar jag med korv & öl typ, så är villig att testa massa olika korvar! För öl gillar jag inte ;) Sen har det inte blivit någon shopping alls förutom lite (o)nödvändigheter på Primark som vi oväntat stötte på vid TV-tornet. Vi ska åka upp i tornet nån dag, så då får ni även fotona jag tog idag.

Middagen blev på en restaurang mittemot hotellet. Imorgon är jag supertaggad på en riktig shoppingdag! Har som sagt inte varit i någon butik än förutom Primark. Sen såg jag också att det finns massa feta nattklubbar här i närheten som jag gärna provar. Fredagkväll i så fall. Puss från mig

Ikväll bär det av mot Berlin!

Packningen är klar, förutom det som ska användas idag. Tåget går ikväll mot Malmö för att äta kvällsmat där, sedan går bussen till Berlin därifrån. Vi åker på natten så ska försöka sova så mycket som möjligt. Har också med mig en bok, offline spotifyspellista, netflix filmer & serier m.m. Sen så kommer jag ha min vanliga surf i Tyskland, så det kommer vara en frihet! Kommer uppdatera både blogg & insta, som vanligt. Puss

Denna dagen har mestadels bestått av att ränna runt på stan & göra lite ärenden. Har köpt nödvändigheter till resan, hämtat ut mina skor hos skomakaren, tagit en fika & packat nu på kvällen. Imorgon bär det av, berättar mer om det då!