View tracker

"Äter du inte kött?"
- Nej, jag är vegan.
"Men du äter väl ägg och mjölkprodukter iaf?"
- Nej, jag är vegan.
"Men vad äter du?"
- Allt som växer.
"Typ sallad?"
- Jag kan äta sallad ja men gör det sällan.
"Hur får du i dig protein, tar du tillskott?"
-Nä jag äter mat bara.

Det där i min vardag.
Jag får konstant frågan om protein och vad jag egentligen äter.  Det roliga är att jag har mer muskelmassa än normalsvensken och ändå verkar folk tro att jag har proteinbrist bara för att jag är vegan.  Ekvationen muskler utan kött, ägg och kvarg är svår att förstå för många.
Många är däremot väldigt nyfikna på hur man äter som vegan och jag kan bara svara för hur jag äter själv. Jag äter så rent och nära ursprungskällan för livsmedlet som möjligt. Äter nästan aldrig nåt jag inte lagat själv från grunden och utan tillsatser och annat skräp. Jag äter allt som växer och är glutenfritt. Ris, potatis, bönor, linser, grönsaker, rotfrukter, frukt, nötter, frön, korn och gryn osv. Om man tänker på det så är det mesta av vår föda från växtriket.
OCH det finns fullvärdigt protein i växtriket. Allt man behöver göra är att läsa på lite.

Jag är en stor kostnörd och har väldigt bra koll på vilka näringsämnen som finns i vad och jag tycker alla borde ha bättre koll på vad man faktiskt stoppar i kroppen. Så många av alla sjukdomar och krämpor är faktiskt relaterade till kosten. Om folk bara visste hur bra man kan må 💖

Det går att laga så mycket god och nyttig vegansk mat. Jag lagar sällan mat efter recept utan hittar på allt eftersom och kan i princip koka ihop en gourmetmåltid på en spik.

Jag brukar säga till de som inte vet hur man ska göra för att äta mer vegetariskt eller veganskt att ta sina favoriträtter och bara byta ut de animaliska delarna mot veganska.. tex sojafärs, havregrädde/fraiche. Själv använder jag sällan havregrädde och sånt men man ska inte krångla till allt för mycket om man bara vill äta mer växtbaserad kost för att må bättre, spara på miljön osv.
Alla steg mot mer växtbaserad kost är välkomna 💚🌱

Nu när jag går på diet för att börja tävla i bikini fitness är min kost rätt strikt men ändå tycker jag att det jag äter är jättegott...på rikigt. Trots att jag i princip äter samma sak varenda dag.

Det här är i stora drag mina basingredienser nu:
Soja steaks från Veggi
Svarta bönor och kikärtor
Potatis, ris och hirs
Haricots verts
Avocado
Cashewnötter, frön
Havregryn
Frukt och bär

Mina matlådor och matlåde-förberedelser.
Helgens cheatmeal...en av tre portioner av sojafärsfräs med bland annat bönor, massor med ris och guacamole...sen tryckte jag i mig massor med frukt...banan med jordnötssmör är så gott att jag dööör!

Nedre raden är soja steaks från torrvaran, blötlagda steaks till färdiga filéer som marinerats över natten och tillagats i ugnen. Veganernas svar på kycklingfilé. Jag kan äta dem varje dag utan att tröttna.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

I love my green morning juice. The benefits of juicing outweighs the stuggle with cleaning your juicer afterwards 😝

I'm telling you that within two weeks you'll feel and see the diffrence juicing makes. Your energy level will go up and your skin will get a glow and wrinkles will decrease and you get so much nutrients from it...it's green magic in a jar.

So this is what I usually juice every morning:

Spinache - Popeye was on to something...it's high in protein so eat your spinache! It also contains anitoxidants, vitamins, iron and minerals. I think it sholuld be considered as a superfood along with kale 💪

Celery - reduces inflammation, contains sodium (good salts) and is good for your digestion.

Ginger - The miracle root. This could turn into an essay so I'm not even gonna start...but it fights inflammation and boosts our immune system. Google it and be amazed.

Cucumber - Fights off inflammation, rehydrates, good for digestive health, contains antioxidants, potassium and as an extra benefit it gives you a fresh breath.

Kale - all hail kale! If you only should eat one veggie for the rest of your life it should be kale.
Here we go....Kale contains (among other good stuff): vitamin - A,K, B6. Magnanese, Calcium, Copper, Potassium, Magnesium...I'm just gonna stop here...

Lemons - vitamin C, increasing iron absorption...squeese it over your spinache salad to get the iron from the spinache.
Boosts your immune system.

Broccoli - I'm out of celery so broccoli is going in my juice today
Vitamin C, good fibre, antioxidants and much more.

I toss in an apple and half a grape friut mostly for the tast as well.f

Likes

Comments

View tracker

That headline sums up my weekend.
Saturday was my cheatmeal eve and after a looong workout at the gym I went home to start eating.
Since I'm on a diet to compete i bikini fitness I have one evening a week to eat what ever I want. I usually eat very healthy even when I cheat but a lot.
I had vegan burgers with homemade fries and guacalmole. Fruit, pop corn...more fruit, banana icecream, peanut butter and my last meal was "drumroll" oatmeal 💖

Today I did some serious booty building at the gym.
Gonna get someone to film some of my exercises and put them up here .
Now I just finished my meal prep for the next 4 days

Likes

Comments

Oats!

I never get tired of my oatmeal. I never feel fed up with it. And if you're not on a competition diet like me then put some coconut oil and peanutbutter in and top it of with banana, cinnamon and diffrent seeds.

I have to settle with coconut oil, pumpkin and sunflower seeds right now but it still tastes like heaven to me 💚

Its the best kind of breakfast, pre/post workout meal or evening meal. It's the last thing I eat before going to bed.

Oats contain protein, good fats, fibre, vitamins and minerals.

All the seeds like pumpkin, sunflower and chia is also high in those nutrients and you also get vitamin E, magnesium, iron, zink and a lot of omega-3 is found in chia.

And thats only a few of the minerals and vitamins and other goodies for your body you get from eating that.


Likes

Comments

I have a lot of morning rituals and they all include drinking stuff...some taste better than others.

This one I have a hate-love relationship with....spirulina algea. It's so good for you but it tastes like sh*t. I just hold my breath and drink it as fast as I can.

Spirulina is good for:

Boosting your immun system, protecting the cells in your body. B12 vitamin, it's high in protein, anti-inflammatory benefits and a lot more...google it and start your mornings with a shot of witches brew 🍸🌱



Likes

Comments