Under fem dagar befann jag mig i Värmland med Arvid och hans familj. Det bjöds på mysiga dagar i stugan och fina solnedgångar.

Vattenland i Sunne vilket var hur roligt som helst.

Mysigt glasscafé med otroligt goda glassar. Jag tog en god kolaglass samt en hallonsorbet.

På fredagen tog jag och Arvid tåget hem till Eskilstuna igen. Skönt att komma bort men såå skönt att komma hem igen.

Sitter för tillfället i en buss med Arvid påväg till Örebro. Vi har i 5 dagar befunnit oss i Värmland med Arvids familj och nu är det dags för oss två att bege oss hemåt igen. Vi har redan åkt tåg från Sunne till Karlstad och nu sitter vi i bussen till Örebro där vi sedan ska byta och åka vidare till Arboga och där ska vi slutligen byta för att åka till slutstationen Eskilstuna. Måste säga att denna buss är väldigt behaglig så blir en skön resa. Linda (Arvids mamma) har även vart snäll och packat ner matsäck så det går ingen nöd på oss. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är lite mysigt med en roadtrip.

Mer om självaste Värmland kommer i ett annat inlägg. Nu ska jag bara luta mig tillbaka i det sköna sätet och vänta tills vi anländer till Örebro.

Befinner mig för tillfället på grappa där jag och mamma avnjuter en god middag medan pappa rockar loss till Guns N' Roses i Stockholm.

Oj vad mysigt det är att vara ute på sjön! Jag och Arvids familj var ute med deras båt igår och tog en tur till en ö där vi stannade och badade från klippor. Vattnet var himla skönt och tur med vädret hade vi också. Var en riktigt mysig dag!

Och så var sommarlovet äntligen kommen! Känns så himla skönt att kunna pusta ut och bara njuta av en lång ledighet utan läxor och stress. Ska dock jobba men har inte så många pass under sommaren vilket känns både bra och dåligt.

Idag är det andra "riktiga" lovdagen och den spenderade jag med killgänget. Blev en liten fisketur. Mysigt men dock mycket mygg.
I helgen var det student men gick däremot inte ut eftersom jag var ute på gränden dagen innan så kände mig lite sliten. Men var på ett firande för Jasmine där det bjöds på mycket gott. Ett stort grattis för henne och alla andra studenter. Själv ska jag njuta av mitt sista sommarlov och sedan börja tagga för min student. Bara ett år kvar?!

Fina sommarkvällar, middag på trädgår'n med Arvid och hans familj, One Love Manchester konsert, fint brev från mor och far. Mysiga dagar och om 3 dagar är det sommarlov. Längtar!

Godmorgon på er!

För tillfället befinner jag mig i Vilsta där ett cykellopp ska hållas idag. Pappas cykelklubb har nämligen arrangerat ett lopp och blev medtvingad att vara flaggvakt, så det vara bara att gå upp 07.00 när klockan ringde imorse. Vädret är på topp iallafall så jag har inte så mycket och klaga på där.

Idag är det även morsdag, så när jag kommer hem ska jag fira mamma lite sen försöka ta tag i plugget. Snart klar med allt. Såååå skönt!

Bild från en mysig promenad igårkväll.

Klockan börja nu närma sig tre-snåret och jag kom hem för bara ett litet tag sedan. Slutade jobbet 21 och fick därefter skjuts hem av en arbetskollega (supersnällt!). Runt 22 frågade Matilda helt spontant om jag ville med ut och köra runt lite. Vi åkte sedan till gamla stan, satte oss vi vattnet med fin utsikt och bara pratade. Uppskattar verkligen sådana tillfällen. Sådana man får lite för lite utav. Därefter hämtade vi Matildas kille tillsammans med två andra och körde runt ett litet tag.
Älskar att bara åka runt sent på natten. Himla mysigt!

Spontant är verkligen bäst!

Hörni, nu känns det som att sommaren kommit. Hela 27 grader i fredags. Hur härligt?! Var ute och solade i kvickan med Arvid hela dagen. Badade gjorde vi också, en aning kallt men det hindrade oss inte. Senare begav vi oss till Anna där vi spenderade resten av kvällen tillsammans med ett härligt gäng.
Lördagen var jag med Arvid fram till 18 då jag sedan begav mig hemåt för att duscha. Blev sedan upphämtad av Leo runt sjusnåret för att åka och köpa mat och därefter åka vidare till mälarbaden. Vi + flera andra laddade upp med filtar och satte oss på Klippan. Kändes så mycket som sommarlov. Men vaknade upp idag (söndag) och insåg att plugget väntade. Inte sommarlov än, men snart så. Ska kämpa sista, sen kan jag njuta på riktigt.

Idag är det tisdag och även min första dag på mitt nya jobb. Känns riktigt bra med jobbet. Redan träffat på en massa härliga arbetskamrater, så det ska nog bli bra det här!

I söndags var det Valborg och den spenderades på bästa sätt. Blev bortbjuden på middag hos Hampus med ett riktgt härligt gäng. Det bjöds på god mat samt efterrätt och sedan blev det lite spel och prat. En riktigt mysig Valborg helt enkelt.

Arvid sov sedan över hos mig och vi vaknade upp dagen efter till strålande sol och även första dagen i maj. Hur härligt?!
Runt 17-snåret tog vi en trip till kvickan där vi grillade hos farmor och farfar och bara njöt av det härliga vädret.

Idag är det som sagt tisdag och 2:a maj och vädret var lika underbart idag. Enligt väderprognosen ska det bli ca 19 grader på fredag. Håller tummarna för det.

Hoppas ni hade en bra Valborg och en härlig 1:a maj, kram!

Tog tyvärr inga bilder, men det tyder bara på att vi hade trevligt! 😉