I fredags åkte jag och Alice upp till Stockholm för att shoppa lite. Vi tåg tåget runt 12 och efter ca 7 timmar hade vi lyckats hitta en del saker så vi bestämde oss för att bege oss hemåt runt 20-snåret. Trötta och slitna var vi men runt 23 var det sedan dags för utgång, och då även med Matilda och Elina.
Var en himla rolig fredag!

Idag firar nämligen jag och Arvid 4 månader tillsammans. Typiskt nog så har jag dock blivit sjuk. känns himla olägligt just nu eftersom jag har mycket i skolan samt att jag skulle vilja fira ordentligt med honom. Men bäst som han är så överraskade han mig med mitt favoritgodis. Precis vad jag behöver. Mysa med honom och bara äta gott.

Arvid åkte sedan för ett tag sedan och jag försöker nu att få lite plugg gjort. Lite jobbigt dock när inte orken finns där... Får hoppas jag känner mig bättre imorgon!

❤️❤️❤️

Sista dagarna av sommarlovet är kommen och om 3 dagar sitter jag vid skolbänken igen. Känns jobbigt men på något sätt helt okej ändå. Sista året och så mycket kul som väntar.

I vilket fall som helst så har jag under de senaste dagarna passat på att sova ut och bara tagit det lugnt. Jag och Arvid sov till 14 idag men hade ingen ångest för det inte. Vi och några fler var nämligen bortbjudna till Elin och Louise igår och de hade fixat så bra med mat och dryck! Runt 01.30 skjutsade Elina hem oss och därav den långa sovmorgonen.
Har även passat på att träffa Leo i veckan. Vi åkte runt med bilen ett tag och bara pratade. Så skönt att ha en sådan vän som man kan ha kul med utan att egentligen göra något speciellt.

Tänk vad skönt det hade vart om man alltid såg det bästa av en själv. Vad bra man skulle må.

Och så var det redan 10:e augusti och endast 11 dagar kvar av sommarlovet. Hör ni hur sjukt det låter?! 11 dagar... Tiden bara flyger förbi och här sitter jag och väntar fortfarande på sommarvärmen som aldrig kommer. Senaste gången jag solade var 21:a juli, annars har jag bara myst med Arvid, träffat kompisar, festat lite och arbetat. Inget spännande direkt och dagarna som återstår ska endast försöka njuta av. Inte den mest händelserikaste sommaren och inte heller den varmaste, men hoppas på en utlandsresa till höst istället. Då kanske hösten och vintern blir lite enklare!

Passa på och njut av sista dagarna nu, för det ska jag iallafall!

Under fem dagar befann jag mig i Värmland med Arvid och hans familj. Det bjöds på mysiga dagar i stugan och fina solnedgångar.

Vattenland i Sunne vilket var hur roligt som helst.

Mysigt glasscafé med otroligt goda glassar. Jag tog en god kolaglass samt en hallonsorbet.

På fredagen tog jag och Arvid tåget hem till Eskilstuna igen. Skönt att komma bort men såå skönt att komma hem igen.

Sitter för tillfället i en buss med Arvid påväg till Örebro. Vi har i 5 dagar befunnit oss i Värmland med Arvids familj och nu är det dags för oss två att bege oss hemåt igen. Vi har redan åkt tåg från Sunne till Karlstad och nu sitter vi i bussen till Örebro där vi sedan ska byta och åka vidare till Arboga och där ska vi slutligen byta för att åka till slutstationen Eskilstuna. Måste säga att denna buss är väldigt behaglig så blir en skön resa. Linda (Arvids mamma) har även vart snäll och packat ner matsäck så det går ingen nöd på oss. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är lite mysigt med en roadtrip.

Mer om självaste Värmland kommer i ett annat inlägg. Nu ska jag bara luta mig tillbaka i det sköna sätet och vänta tills vi anländer till Örebro.

Befinner mig för tillfället på grappa där jag och mamma avnjuter en god middag medan pappa rockar loss till Guns N' Roses i Stockholm.

Oj vad mysigt det är att vara ute på sjön! Jag och Arvids familj var ute med deras båt igår och tog en tur till en ö där vi stannade och badade från klippor. Vattnet var himla skönt och tur med vädret hade vi också. Var en riktigt mysig dag!

Och så var sommarlovet äntligen kommen! Känns så himla skönt att kunna pusta ut och bara njuta av en lång ledighet utan läxor och stress. Ska dock jobba men har inte så många pass under sommaren vilket känns både bra och dåligt.

Idag är det andra "riktiga" lovdagen och den spenderade jag med killgänget. Blev en liten fisketur. Mysigt men dock mycket mygg.
I helgen var det student men gick däremot inte ut eftersom jag var ute på gränden dagen innan så kände mig lite sliten. Men var på ett firande för Jasmine där det bjöds på mycket gott. Ett stort grattis för henne och alla andra studenter. Själv ska jag njuta av mitt sista sommarlov och sedan börja tagga för min student. Bara ett år kvar?!