Igår bestämde vi oss helt spontant att åka till barnens farfar och stanna över en natt eller två, riktigt trist väder och inga fasta planer och barnen älskar att åka upp. Eftersom det är en kort resa dit, knapp timma, men ändå kommer man till landet med massa djur,natur och familjen såklart, var det en lagom resa. Vi har lovat att blir det bättre väder så skall de får bada också, träffa kusinerna och umgås med vänner. Egentligen hade jag ingen lust att packa igen, saknar min garderob och bara kunna välja och vraka, men vad gör man inte för barnens skull.

Att vända tillbaka tiden och kroppen efter att varit ute och rest var efter denna resa svårare än jag trodde, vi är alla tre helt slut ännu. Delvis sov vi ju inte själva på resan hem, vilket i och för sig mini gjorde, så vi saknade ju några timmars sömn, eller typ ett helt dygn, och sen sov vi när vi kom hem för att alls bli människa. Vi lämnade USA på deras eftermiddag och kom hem på förmiddagen här, så vi hade behövt sova på vägen hem, ett tips så här i efterhand. Jag som i princip aldrig sover på dagtid, somnade igår på dagen, så i natt kunde vi inte somna och resten av familjens sover ännu och då är klockan över tolv. Tur vi har semester så vi har några dagar att vända om, trots att jag skull kunna sova i flera timmar till just nu så skall jag idag försöka hålla mig vaken och somna tidigt istället. Får så hur det går...

Nån som har några bra tips?

Lex var superladdad att flyga igen, han tyckte det var kul att flyga till USA och hade full koll på att det var 3 plan hem med, så kul att han gillar flyga. Det har verkligen gått så bra, över förväntan att flyga så det kan absolut bli fler resor.

Väl på flygplatsen, med bagage incheckat hela vägen hem (vilket var super bra då vi har minimalt tid emellan) och fixade boardingpass kunde vi ta det lungt och njuta av hemresan. Första flygningen var kort och på ett litet plan och väl i Philadelphia fick vi nya biljetter till resten av resan som blev på ett stort flygplan, största vi flugit med två våningar delvis, Lex var lyrisk att se det. Supertrevlig personal dessutom, vi fick gå före och på bland de första oxh hade bra platser. Lex somnade innan vi hade lämnat gaten, haha det är tufft att flyga. Så fräscht plan, god mat (för att vara flygplans mat), och grym service. Trots att han vaknade så var han nöjd och kollade film på planet, stora killen nu, och somnade om efter nån timme igen. Vi däremot har inte sovit alls och går på reserven nu.

Några bilder från flyget, när vi landade alldeles nyss ville han flyga mer 🙈

I dag lämnar vi vår härliga semester här i USA, det har varit underbart att komma hit och se så mycket roligt, sola och bada och umgås. Superskönt att börja semestern här och komma bort från vardagen, och komma hem och ha ytterligare veckor ledigt.

Vi hann med lite sol på morgonen, redan färdigpackade och klara, så några sista semesterbilder från denna sidan Atlanten.

Borta bra men hemma bäst, nu längtar vi efter mormor, morfar, farmor och farfar och alla andra underbara i familjen, inte minst tjejerna och hunden såklart. Vi har köpt med oss massa kul till tjejerna som jag hoppas de kommer gilla.

Våran sista dag här i Charleston och USA, imorgon bär det av hem på eftermiddagen. Eftersom vädret äntligen blivit bättre igen blev det en efterlängtad tur till havet igen. Bortsett från att man får sand i princip överallt så är både vädret bättre och solen tar såklart mer, men bäst av allt så är vattnet helt underbart skönt, oväntat varmt.

Typiskt nog så här sista dagen hade jag glömt ladda kameran, och eftersom jag inte själv gärna fota mobilbilder så fick jag helt enkelt avstå. Massa lek och mannen byggde sandslott med barnen, så surt att inte kunna föreviga men ingen som dör av det, och vad gör det om hundra år. Vi har fått så många andra fina bilder under veckan.

Eftermiddagen skulle spenderas, då regnet kom igen, på shoppingmallet Tanger som vi varit på tidigare i veckan för lite mer shopping, men vi lyckades inte ta oss dit då bron var helt avstängd och man dirigerade till och med om trafiken i fel riktning. Efter massa köer, och då hade vi tur, så kom vi av och valde att åka till Walmart och små handla istället. Lite trist då jag kunde tänkt mig lite RL shopping, men vi hade nog aldrig tagit oss fram, och vi är rätt nöjda ändå.

Bjuder påmtvå härliga bilder från gårdagens kvällspromenad istället.

Igår sprack vädret äntligen upp på eftermiddagen och vi kunde åka upp till poolen en stund för sista poolbadet innan vi åker hem till Sverige. Lex trivs jättebra i poolen nu, till en början gick det knappt men nu springer han i poolen själv så det finns hopp om att om vi fortsätter att bada framöver hemma så kommer det nog släppa helt och bad och vatten blir kul igen. Vi hoppas hinna till Walmart innan vi åker hem och köpa en sån flytkudde som Ella har här, har inte sett dem hemma ännu men med den kommer han tycka det är riktigt kul.

Tiden här på andra sidan Atlanten rullar på i fullfart och vi har några få dagar kvar, som vi självklart vi både njuta av men ändå hitta på lite tillsammans. Tiden har gått så fort men vi har en toppen resa helt klart. Medans familjen vi hälsar på var iväg på jobb och annat idag på förmiddagen så passade vi på att få lite kvalitetstid tillsammans ute efter regnet, eftersom det torkade upp lika fort.

Vi lekte tillsammans och gjorde sånt som vi vet Lex älskar, köra bil, leka med bollar och dansa runt, men framförallt att vi deltar och leker med honom, det är lycka, ännubättre när vi är tillsammans alla tre och gör saker. Tror att han tyckte det var toppen, han skrattade så underbart gott, ibland måste man stanna upp och inse att nuet är viktigare än vädret och vad vi skall hitta på.

Älskar att mannen tog lite foton på oss, jag måste försöka se till att det blir mer foton där jag inte är bakom, även bilder i vardagen så som idag.

Idag var alla barnen trötta och vädret har visat sig på sin mindre bra sida med regn och åska och vi bestämde oss för att göra något för barnen skull, så det fick lekpark vid lunch. Barnen plockade "spike balls" och lekte pirater och hade superkul, de har verkligen lekt bra hela veckan.

Här i Charleston finns många superfina lekplatser och de ligger inom parkområden där man måste vara medlem eller betala avgift för att komma in, riktig bra eftersom det håller parkerna i bättre skick och obehöriga hålls ute. I denna parken finns både lekpark för mindre barn och större barn, en vattenpark och en gångsträcka med utkikstorn och alligatorer. Inte alls vad man är van vid hemifrån men superkul att ha besökt och vi klarade oss precis från regnet.

Vi bestämde redan igår att besöka ett populärt glass ställe där man väljer smak på glassen och innehåll i form av godsaker och sen blandar de ihop det till dig. Superläckert och smaskigt, något att ha hemma i Sverige absolut, tror det skulle bli poppis. Jag valde vanilj med m&m, choklad och oreos. Lex älskar att säga "oreo cookies" föresten och han är så söt när han säger det, skall se om jag kan spela in honom för det är verkligen så charmigt.

Något som South Carolina är känt för är deras plantage och idag bestämde vi oss för att åka till ett jättefint magnolia plantage.
Det vi åkte till ligger ca 40 minuter från där vi bor och heter "MAGNOLIA PLANTATIONS & GARDENS" och bjuder både på växter, djurliv och möjlighet att åka ut med båt.

Här finns även ett "petting zoo" så det är väl anpassat för barn också och vi började med det när vi kom dit. De tar hand om djur som blivit övergivna eller skadade och hjälper dem att kunna ta sig ut i det fria igen.
Det fanns många fåglar, påfåglar och några ankor och hönor, men även sköldpaddor, små och stora alligatorer och getter.

Det fans många vägar att gå på inom plantaget och vi gick på de flesta, otroligt vackert och mycket växtlighet. Fascinerad över den fina spanska mossan som hängde ner överallt, och mycket fina broar ocv gångstråk. Vädret har varit extremt, så varmt så vi knappt kan vara i solen, och på plantagen bjöds det på fri påfyllning, gratis "cons" och poppcorn, riktigt bra för att hålla nivån uppe, trots vatten med oss blir man ju väldigt trött. Vi fick även tagit en tur med en båt på floden ich tittat på fåglar ich alligatorer, det var skönt att det fläktade lite i alla fall.

Eftersom det är lördag här ännu, vi ligger ju några timmar efter er så nu till kvällen har vi lovat barnen candy och cookie, Lex älskar att säga det på engelska. Men först ett dopp i poolen.

Eftermiddagen idag bjöd på en tur till Tanger outlet, som har mängder med märkeskläder till riktigt bra priser. Här finns märken som Tommy Hillfiger, Ralph Lauren, Banana Rebublic, GAP och många många fler. Vi kunde även låna vagnar när vi kom dit, superbra service och något man borde ha hemma i större mall med. Då barnen fick åka med så passade vi på att sysselsätta dem emellan för smidigare shopping, massa karuseller fanns på plats.

Eftersom vi ofta har inlägg med barnkläder som vi vet är uppskattade är det extrakul att shoppa lite unika plagg och till betydligt bättre priser, vi shoppade en del på Ralph Lauren och fick en hel påse till priset av vad normalt ett plagg kostar, ångrar nästan att jag inte köpte lite till. Hittade även plagg till mig själv inne på Tommy hillfiger, kul när man får shoppat ngt roligt i märkesvagnar såklart och även tjejerna hemma har fått lite kul. Självklart kommer jag visa er innehållet i påsarna inom kort.