Jag måste bara säga att jag är sååå glad över att det äntligen är snö ute som jag av någon anledning har längtat så himla mycket till. Hoppas den håller i sig enda till julafton bara :) Jag har iaf precis kommit hem ifrån två timmars morgonträning. Träningen gick jättebra så det känns skönt att man startat dagen på ett bra sätt. Ikväll har vi också julshow i Enebybergs ishall och jag är supertaggad. Vårt gruppnummer som jag kör tillsammans med Ylva, Natalie och Matilda är jättebra och coolt så det ska bli kul att visa upp det vi koreograferat själva. Fick även inställd lektion så har ingen skola idag, skönt!!

Contains affiliate links

Nu har jag precis ätit middag efter 3 timmars träning i ishallen. Träningen gick superbra och jag gjorde många bra 2A, 3Lo och 3Lz så det var jättekul!! Här kommer lite förslag på träningsoutfits + några av de redskapen som jag brukar ha med mig till träningen varje dag. Man kan göra så många olika övningar som är bra för en med hjälp av dom. Idag var en av dom viktigaste min foam roller då jag har sån otrolig träningsvärk i benen från morgonträningen på gymmet igår. Nu ska jag bara ta det lugnt och sitta hemma i soffan med idolfinalen på tv.

Äntligen är det fredag igen och december, hur najs med två höjdpunkter på en dag??? Som jag längtat till den här månaden, allt känns så mycket mysigare då. Det är officiellt ok att spela julmusik, julbelysningar lyser på kvällarna och folk är allmänt glada och trevliga. Det enda som saknas nu är snön, inte för att det är så jättekul att bo i Stockholm när det är snö ute då det bara blir slask men ändå! Dock har vi supermycket i skolan just nu, helt sjukt... Men det är bara att kämpa på tills jullovet börjar vilket är om typ 3 veckor!!

Lite bilder från december förra året :)

I lördags kom jag hem från Andorra efter min första internationella ISU tävling. Har haft det så himla roligt och samlat på mig supermycket erfarenheter. Verkligen inspirerande! Var dock supertrött resten av lördagen efter 12h på resande fot och hela söndagen vilade jag ut, pluggade och tränade på kvällen så därmed hann jag inte få ut något blogginlägg. Men som sagt har det här varit en så himla rolig resa! Kortprogrammet gick helt okej men friprogrammet gick inte alls som jag ville. Fick ca 20 poäng mindre i totalen än vad jag fick tävlingen helgen innan men så blir det ibland. Har en ny tävling nu i helgen och är mer än sugen på att ge revansch! Såg även isdans för första gången live i Andorra och det verkar så sjukt kul. Tänk att alltid ha en partner vid sin sida och hur mycket bra man kan göra i sina program tillsammans! Nu är det tråkigt nog tillbaka till verkligheten igen men snart är det jullov <333

Har haft sånt otroligt dåligt internet i Andorra så uppdatering på bloggen har varit väldigt svårt. Men just nu är jag på samma plats som jag var på i det tidigare inlägget, nämligen bussen. Imorse runt 4 på morgonen gick det en buss från Canillo och nu några timmar senare är vi snart i Barcelona. Så det som kommer hända under resten av dagen är väl en hel del restimmar och väntan antar jag. Förhoppningsvis kan vi få in lite shopping också :) Här kommer lite bilder från Canillo, Andorra. Superfin stad med otroligt vacker miljö och bergen var ju helt amazing. Kommer sakna utsikten man hade varje morgon <3

Just nu sitter jag och mina klubbkompisar på en buss påväg till Andorra. Resan ska ta 4 timmar men det gör inget när utsikten är ganska så fin :) Vädret är också bra och solen är framme så det är skönt! Dock har jag mycket plugg att göra så det suger :(

Igår kväll kom vi iaf fram till Barcelona där vi sedan spenderade natten på Barcelona Airport hotel. Imorse startade vi dagen med frukost på flygplatsen där jag bland annat åt en supergod grekisk yoghurt som jag verkligen önskar att vi hade Sverige! Nu väntar det att klara sig igenom bussresan innan vi är framme :)

I onsdags var jag och fixade mina naglar hos Hanna (länk här). Jag valde att endast göra gellack på mina egna naglar och att göra något simpelt som kan passa båda mina konståkningsdräkter. Har nämligen tävling nu 3 veckor på raken så då ville jag ha fina naglar :) Tycker egentligen att naglarna blir snyggare om man har en förlängning eftersom dom då förstärks och förlängs men är ändå supernöjd över resultat! <33

Glömde helt bort att skriva ett inlägg men i fredags var det nämligen min födelsedag! Dagen började med frukost på sängen och presentöppning. Hade önskat mig en hel del smink så det blev det mycket av! Efter det var det tyvärr skola så var tvungen att gå hemifrån redan kl 7 på morgonen, usch... Skönt att vi dock bara hade två lektioner och slutade 11 så då var det perfekt för mig och mina vänner att dra på en födelsedagsfika. Michel fyllde nämligen år i torsdags så då passade vi på att "fira" oss två samtidigt. Efter det hade jag en inbokad naprapattid och sedan var det 2h träning på schemat. Dagen avslutades med middag och tårta hemma. Tack så himla mycket för alla presenter och gratulationer <33

Godaste tårtan jag ätit :)

Idag har det varit en bra onsdag. Dagen började med ett besök hos tandläkaren där jag fick höra att min tandställning ska tas ut nästa vecka vilket är jättespännande. Ska bli så kul att se hur raka och fina tänderna har blivit. Efter det var jag på Sthlm brunch club för första gången och åt lunch. Verkligen fräsch och god mat! Tillsist bar det av mot skolan, sen lite shopping och nu har jag varit hemma ett tag och pluggat lite... Inte lika kul kanske men skönt att få saker gjorda!

Inte superfin bild men men ;)