Hej på er igen! Jag är hemma ifrån Grekland och har börjat min uppbyggnad på riktigt - underbart! Flyget hem från Korfu blev inställt så vi fick en extra natt + dag i Grekland. Vi klagade dock inte då vi fick all inclusive samt strålande sol. F åkte hem igår runt lunchtid. Därefter åkte jag hem till Anna, hjälpte henne handla innan vi hade tacokväll tillsammans med våra fina träningskompisar. Vi åt supergod tacos och badade sedan i hennes jacuzzi. Mysigt.<3 Kom hem relativt tidigt och somnade till en disneyfilm.

Vädret idag är inte på topp så jag ska ta tag i saker jag aldrig annars gör - banken och städning av alla mina lådor. Idag har vi sen träning och sprint på schemat.

Kram!

Hej på er! Idag har det varit klarblå himmel hela dagen så vi har försökt få så mycket färg som möjligt. Vi köpte snorkel igår som vi använde idag i detta fina vattnet. Vi bestämde oss för att ta en liten sovmorgon imorse och stanna vid hotellets strand istället för att åka på äventyr. Något som stör mig är att jag fått sådan extrem hajskräck, haha. Jag har nog sett varje haj/havsdokumentär på Netflix. Vågar knappt bada i Sverige längre för det känns som jag ska bli uppäten. Dock är haj-safari i Sydafrika högt upp på min bucketlist och är något jag verkligen vill på. Så om någon vill följa med mig och titta på hajar - hör av dig;-)

Kram.<3

Godmorgon på er! Dagens planer är att stanna och sola och bada vid hotellets strand. Finns inte så mycket mer att berätta. Vi äter, solar, badar och pussas.

Även om vi har det fantastiskt här så ska det bli skönt att komma hem och komma igång med min grundträning. Ska även göra ett försök till att förbättra min kost. Jag har en tendens att byta ut vatten mot cola och mat mot godis - vilket inte går hand i hand med mitt idrottande. "Nu ska det ändras", har jag sagt i typ tre år men NU är det verkligen dags. Maximum en cola-burk i veckan har jag bestämt mig för. Att vara utan coca cola från nu till typ mars kommer aldrig gå. Önska mig lycka till. Nu ska jag ta på mig min bikini. Puss!

Alltså titta hur fint vattnet är! Idag har vi spenderat dagen i Paleokastritsa som hade en superfin sandstrand. Vi hyrde trampbåt, åt pasta och solade. Planen är nog att även åka hit imorgon. Det är vid sådana här tillfällen man ställer sig frågan varför man bor i Sverige. Tänk att varje dag kunna gå till stranden med kristallklart vatten, sola och inte behöva oroa sig vilket väder det ska bli. Dock ser vädret för de kommande dagarna lite sådär ut hehe, men men det blir bra ändå.

Kram!

Godkväll fina ni! Efter första dagen här i värmen ska vi alldeles strax byta om och traska ner till middagen. Vädret imorse var inte på topp, men vi bestämde oss för att ta en taxi till stranden ändå. Efter någon timma sprack det upp och vi försökte få så mycket sol som möjligt. Timmarna gick och efter några bad, pizza och pussar senare tog vi oss hemåt. Jag har aldrig varit i Grekland tidigare så det är spännande att upptäcka. Imorgon är planerna att gå upp tidigt för ett hemskt hopp-/trapp-pass innan vi beger oss till en strand som ska vara fantastisk.

Puss på er!

Hej på er igen! I onsdags var det planerat att jag och F skulle resa till Kos, Grekland - men så blev det inte. Efter x antal timmars försening visar det sig att planet kommer gå nästa dag istället. Några psykbryt senare och ett antal sura miner blev vi transporterade till ett hotell i Stockholm. Vi förväntades få svar angående avgångstid runt åtta tiden på morgonen, men klockan nio tio elva hade fortfarande ingen information nått oss. Klockan tolv får vi ett samtal att ett ersättningsplan flugits in men att vi inte skulle få plats, vilket resulterade i ännu ett psykbryt. Vi beslutade oss om att boka om resan så just nu sitter vi på Arlanda och hoppas att vi får komma iväg idag.:')

Update: VI ÄR I GREKLAND!<3

Puss

• Vardag

Godmorgon fina läsare! Just nu sitter jag och dricker mitt kaffe samtidigt som jag tittar på youtube. Idag står sjukgymnast, massage och packning på listan. Imorgon bär det av till Gävle för junior SM vilket innebär en bussresa på ungefär åtta timmar. Med några filmer, bra sällskap och matsäck blir det bra.

Jag är så glad att jag sattes i friidrott av mina föräldrar. Idag kan jag inte se hur mitt liv hade sett ut utan den. Alla människor jag träffat. Alla platser jag fått besöka. Alla upplevelser jag fått vara med om. Jag är glad att jag har världens bästa tränare och träningskompisar. Vi skvallrar, skrattar och pratar om ALLT på träningarna och träningar som skulle tagit 1,5h tar istället 3h. Men det är det som är det roliga. Även om vi ses varje dag har vi ändå tusen saker att prata om nästa dag.

Just nu sitter vi på Arlanda och äter hamburgare. Planet till Göteborg går alldeles strax. Det har varit en jätterolig vecka med extremt mycket nya intryck. Ska bli väldigt skönt att komma hem och lägga sig i sin egen säng. Nu tar jag några dagar ledigt från träning innan jag börjar med lite hårdare träning innan junior SM i början av augusti. Nu ska vi boarda planet. Hörs imorgon! Kram

Massa cola, massa sol och massa fina människor. Sista dagen här började med en pytteliten sovmorgon följt av sol och pool bad. Därefter åkte vi in till arenan och svettades tills solen gick ner. Ikväll ska det vara bankett - en form av fest - på vårt hotell med alla olika länder. Jag är så trött och vill egentligen bara sova, men det blir säkert bra. Imorgon beger vi oss hemåt igen. Puss<3