• Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Det blev en kort promenad i morse, mest för att min rygg blir så stel och öm av att ligga i solstolen hela dagarna.. och därefter massvis av frukt till frukost, det blev även en halv omelett, en soya-latte, apelsinjuice och en morots-shot.

Nu har jag tagit alla möjliga solstrålar jag kan av solen och längtar efter en dusch, att få raka benen oh smörja in mig. Någon god sömn blir det dock inte.. då vi kommer behöva gå upp runt 05 i natt för att sedan flyga vid strax efter 08.00.

Det blir även några timmar på Arlanda då flyger till Visby går vid 18.30. Har redan planerat myskväll och sleepover med Lisa imorgnkväll, längtar!!

Fredag och mösspåtagning, snacka om en kanondag att fira allt som går att firas!

Sista kvällen med "gänget" spenderades i högklackat, gratis var dem också!! Helt sjukt men jag är ännu inte hundra sedan i morse, nu i efterhand så var jag ju knappt kontaktbar vid frukost och fick nät och jämt i mig en skål frukt. Till lunch åt jag en club sandwich och ville återigen spy. La mig en stund i skuggan och därmed kom huvudvärken som ett brev på posten och höll på timmarna tills solen gick ned.

Kvällen har varit super mysig och vi har gått igenom bästa respektive sämsta med resan. KUL! Massvis av skratt lyckas vi med också, något jag i och för sig alltid för med min bror i sällskapet. Pina Colada har varit min drink samt mojitos med dess olika smak, dock har det inte blivit mycket alkohol, det fokuset har liksom inte funnits och jag tycker ju även att drinkarna blir äckligare så varför skulle jag??

Nu är jag i alla fall hemma i suiten och har precis packat och lagt fram de sista plaggen för stranden, inför resan och till ett eventuellt träningspass i morgon bitti.

Tacksam, så tacksam för denna resa och så tacksam över dessa två..
Dock saknar jag pappa!!

Tips från coachen: spring aldrig i 34 graders värme eller spring inte över huvud taget i värmen om du inte är en van löpare. Eller föresteb spring inte alls...

När jag klev in i morse efter en kort morgonrunda där 30 av 37 minuter var allt annat än tillfredställande och när jag kom tillbaka frågade mamma vad tusan jag hade gjort. Aldrig i mitt liv har jag varit så svettig förut.. och spykänslan satt högt upp i halsen.

Nu har jag fått i mig frukt och vatten till frukost och ska lägga mig och vila på stranden.

Till bilderna ovan. Vi åkte in till en galleria igår. Det finns ju flera hundra i Dubai... När vi i förrgår åkte båt berättade dem om ett sju-vånings hus där varje våning hade en ny nationalitet. Så vi passade på att äta middag där (lite lik surfers med massvis av koriander, vattenmelon och anka). Har även blivit med hängelbyxor och jag gillar den skarpt, dock alldeles för varma för att ha här nere.

Nu ska jag smörja in mig och sen lägger vi oss i solen.

En drink mellan varje dopp behövs, dock tar jag en dusch eller ett bad en gång i kvarten typ... idag är det otroligt varmt och nästan vindstilla vilket gör det ännu varmare. Här gör det såklart ingenting om det blåser.

Gårdagen var supeemysig då vi åkte in till Madinat för en middag, många dusskutioner och heta ämnen gav lite eld i ögonen på oss alla tre men det är väl också det familj är till för, ärlighet och samlingen eller ens egen sanning kan ibland svids men behöver också komma ut och då är ju faktiskt familjen bäst. Nåväl, nu sitter vi i skuggan för en sen lunch.

Åter ett i-landsproblem, mina ben får extrem färg på framsidan men inte sidorna av lår och vader, lika så med baksidan och rumpan.. så nu försöker jag hitta en ställning eller ett sätt att sola sidan av kroppen.

Och vet ni, det är bara onsdag. Så glad för det!!

Godmorgon fina läsare. Håll i er för nu kommer ett inlägg om gårdagens båttur!

90 minuter runt Dubai in och ut emellan och längst med stränder samt mitt i staden där det går som en lång kanal mellan höghusen och med båthamnar liknande Visby V.29.

Atlantis som ni ser på tredje bilden är ett hotell med över 1500 rum, det är även har en av världens största vattenparker. För att ni ska förstå den enorma ytan så nämner jag några små saker, det finns spm ett transport system där du sätter dig i en badring och kan därmed ta dig runt hela vattenparken upp på rullband och ner i långa vattenrutschkanor, från pool till pool utan att ta ett simtag, turen runt tar minst en timme..

Om du inte nöjer dig med att åka vattenrutschkana genom hajarnas akvarium kan du ju boka en dykning i tanken istället..

The Palm består av 16 palmblad och total finns det 40.000 Villor på här (exklusive hotellen). Allt från Ronaldo till Kungen, presidenten och Sheikh:ernas familjer bor här eller låt mig säga har hus här. En hel drös med stora tennisspelare, formellt förare och andra idrottsmän har såklart också hus här, en av världens bästa formellt-förare fick ett hus på The Palm för att shejken uppskattades hans prestation i ett lopp.. helt normalt??

Shejkens familj består av över 200 medlemmar där det sju shejker tiotalet och alla har mellan 1-5 fruktar. The Big boss som äger världens största yacht har även en ö (typ i storlek med Fårö) och han är även på gång med en ny lika stor ö. Den nuvarande (ena) ön är enbart till för hans fyra fruar. Helt förståeligt om man sitter på 98 BILJONER kronor.. (orimligt att någon får ha så mycket pengar i min värld).

Burj al arab som är det enda "sju stjärniga" hotell (de har satt den sista stjärnan själv) har allt från hotellrum i enbart guld till rum under havsytan. En kaffe kostar ca 150 dollar vilket är ungefär 1.300 kronor och är därmed lägsta summan man måste betala gör att ens komma in på hotellet.. SJUKT!

Dubai börjar verkligen bli en överklass-stad då priserna bara blir högre och högre.

Våran kapten pratade även om det nya parisehjulet som ska byggas (såklart större än London eye) och han nämnde lite snabbt det nya hotellet samt gallerian som ska byggas UNDER VATTEN. Det finns så mycket unika och konstiga saker här att man aldrig kommer sluta förvånas..

Jag slutar inte heller förvånas över värmen, det ska bli upp mot 38 grader idag och havet är tyvärr inte kallare än 31. Helt sjukt att när det väl är varmt på både land och i vattnet så gnäller man för det. Vilka I-landsproblem.

Hoppas ni gillade läsningen.

Mitt största problem just nu är nageln på andra bilden och att mobilens skygga syns i bilden. Så nu kan nog förstå hur tufft det är att vara på semester. Jag försöker verkligen ta vara på tiden, utnyttja den till max men absolut inte stressa upp mig, känna press eller ångest och det funkar rätt bra. En svacka kom igårkväll och en liten irritation över mig själv (min kropp) kom i morse. Förutom det så känner jag mig hel, nöjd och tacksam över livet.

Det blev en färskkokosnöt efter stranden och efter en dusch satte jag mig på balkongen för att läsa min bok, Jonathan Hedström (hockeyspelare från b.l.a NHL) var på Visby Romas hockeygala och där snackade vi endel om hans bok (även pinsamt att vi typ gjort det för två år sedan men att jag absolut inte minns). Men den hans bok - Rakt från hjärtat kommer nog träffa mig rakt i hjärtat. Han har skrivit om sin karriär, uppväxt, barndom men framför allt om sin sjukdom anorexia. Ska skriva mer om boken när jag läst ut den!!

Nu är statusen så att Tobias dricker rosé direkt ut flaskan, kokosnäten är slut och vi ska göra oss redo för att ta en taxi in till Madinat Jumeirah där vi kommer äta middag. Hoppas på att få äta något mer matigt, älskar sallad men varje måltid förutom gårdagens middag (sushi och vårullar) så har det varit sallad och alla även med räkor eller gambas.

Så statusen är ännu.. Att vi har det löjligt bra!

Alltså wow, jag är helt kär i Dubai och har nog varit det sen första gången jag kom hit. Dock är detta en stad jag aldrig skulle vilja bo i, allt handlar om fem stjärnor, dyra hus, flådiga båtar och ja till och med en kaffe kostar.. jag kommer skiva ett längre inlägg senare med massvis av bilder och historier så håll i er för det finns saker att berätta.

Det blev i alla fall 90 minuter på vattnet med två supermysiga killar som berättat allt möjligt om hus, människor, båtar, nya byggnationer o.s.v

Nu är statusen så att efter ett dopp i poolen tog jag en fruktdrink (bärs för mamma och Tobias) och ska vila en stund innan vi sätter oss för en lunch. Trivs, eh ja det gör vi verkligen.

Ha det bäst.

Men träningspodden i öronen tog jag mig ut på en morgon promenad i 30 graders värme, hemma kan jag vägra gå utanför dörren för att set blåser.. här får det gärna blåsa ännu mer!! Men 60 minuter och närmare 7 kilometer skrapade jag ihop.

Tänkte avsluta med lite simning i havet alt poolen men det hade inte "öppnat" och jag skulle vänta fem minuter så hoppade in i en iskall dusch istället och har nu torkat på balkongen med en bok i handen.

Vi ska vi äta en sen frukost och sedan göra oss redo för en båttur längst The Palm.

Så godmorgon på er!

Första dagen börjar lida mot sitt slut och jag har bestämt mig för att endast komma upp i min "dagliga aktivitet" som ligger på ca 15.000 steg. Det har varit och kommer bli mycket liggande i solstolen men jag tror också att de där morgondoppen i havet och promenaderna längst stranden är givna nu när vi fått känna hotellet.

Ni som läst förra inlägget förstod kanske att starten här inte var topp men nu har vi blivit uppgraderade med ytterligare en svit då det är dem och inte vi som gjort fel angående information i bokningen.

Har hit än sålänge ätit sallad då det är det säkraste alternativet för att undvika mjölken, på flyget fick jag skrapa bort och halvera måltiden då de hade lagt sås över både pasta och kycklingen. Tur det finns massvis av frukost och annat jag älskar.

Läsning på balkongen i kvällssolen unna några drinkar och mat på hotellet, kanske blir det en mojito för mig också!

38 grader i solen och 31 grader i havet, släng dig i väggen Svensk sommar!

Från ett hotell till ett annat, nu har vi precis landat i nya rummet efter endel om och men.. Tro fan (förlåt att jag svär) att det är svårt för receptionisten att argumentera emot mig och mamma som levt och andats denna branch. MEN ska rätt vara rätt!

Vi befinner oss iaf längst ut på The Palm och ska sätta oss vid stranden för en lunch, tror alla tre behöver lite energi då blodsockret börjar bli lågt. Efter ska jag ta en simtur i havet innan jag påbörjar läsningen av en ny bok. Målet är att hinna läsa ut en bok samt lyssna på x antal poddavsnitt.