Hej kompisar!! Tänkte berätta lite what I've been up to lately.

I söndags åkte hela familjen på en julmarknad. Det var mysigt och fint. Massa julpynt fanns det men även "vanlig" dekoration och möbler. Vi köpte lite smått och gott samt tog en fika.

Denna vecka har jag jobbat måndag, tisdag och onsdag. Tackade nej till jobb idag och imorgon då jag har massa saker att göra. Imorgon runt lunch ska vi till Trollhättan och hälsa på några kompisar från Shanghai. Vi och en till Shanghai familj från Stockholm kommer stanna över hela helgen. Ska bli skönt att komma bort lite och att hänga med Shanghai people and talk about Shanghai memories.

To something different, som ni vet så har mitt visum strulat en hel del, vilket det tyvärr fortfarande gör. Det börjar gå mig på nerverna och jag tycket det är jobbigt att vänta på något under en obestämd tid... However, har vi ringt ambassader samt the government i Australien flera gånger och jag håller alla tummar och tår att detta ska lösa sig snarast.

Min ur snygga tisha kommer från Defend Paris. xx

I fredags tog jag tåget upp till Stockholm. Min kompis Alice skulle ha 18års fest med temat 80s så det var kul. Kväller var super lyckad!! Tog tåget hem runt lunch och gjorde inte mycket på lördagen. Chillade mest i soffan framför youtube med glass och choklad, haha. Till middag åt vi något jag har saknat å mycket när jag bott i Kina och det är Kalix löjrom, så himla gott!!

Idag lutar det åt att vi ska åka på julmarknad om vi hittar någon bra, mysigt!!

Hello! Hela förra veckan bjöd på jobb, samt första snön. Just nu är det vitt på marken vilket är ganska bra för då blir det inte riktigt lika mörkt på kvällarna.

I lördags kom Channa hit och vi åt lite plock, sötpotatis, hummus, tomat och mozzarella, tryffel salami etc. Runt 21 kom även Linnea. Meningen var att vi skulle ha en myskväll, men runt 22:30 blev vi sugna på att gå ut. Så det var bara att slira om och kasta på lite puder.

Kvällen blev jättelyckad och slutade inte till sängs förens 5...vilket resulterade i en trött tjej under söndagen. Åkte ändå med mamma och Winson till Erikslund för att kika lite. Fick med mig en as snygg tisha från Defend Paris.

Hej kompisar!

Min helg har varit otroligt lugn. I lördags gjorde jag inte mycket alls, bara slappade och åt chips, haha. Till middag gjorde pappa olika meze vilket var supergott!

Idag åkte jag och mamma lite spontant till Food and Wine mässan i Stockholm. Det var faktiskt supermysig att gå runt och kolla. Vi köpte olika ostar, bullar, kolor osv. Ska bli kul att smaka allt sen!

Min frukost 5/7 dagar i veckan.

Några meze.

Bilder från mässan.

Jag x3.

Tre I rad, smarrrrrr.

Hej kompisar! Idag var jag ledig vilket var superskönt, så jag började dagen med en god frulle, vispad grekisk yoghurt vilket blev supergott! Efter frukost tog jag och pappa en promenad. Jag gjorde en ansiktsmask och fixade mig och sedan åkte vi och åt lunch. Till lunch åt jag en risotto med kalv och den var jättegod! Blev även risotto till middag hemma. Risotto är verkligen en av mina favoriträtter.

Igår kväll var jag jätte sötsugen så jag gjorde chokladfondant. Den smakade jättegott men utseendet på den var inte så fint, hahah. Men, det var första gången jag bakade det så den fick duga.

Hoppas ni haft en prima fredag, kram!

Min morgon började med en mys frulle med två kompisar. Efter frukosten hade jag tid på en hudsalong för en ansiktsbehandling. Kände att det var dags igen eftersom det var längesedan jag gjorde en sist. Köpte även en ansiktsmask så det blir kul att använda den framöver.

Mitt visum har inte kommit ännu så det är en lång väntan. Tänkte dock börja små packa lite redan idag eftersom vi borkar flyg så fort som möjligt efter att jag fått mitt visum. Hoppas hoppas jag får det snart!!

I söndags åkte familjen och jag till ett ny öppnat hotell i Västerås, The Steam Hotel. Det var superfint och jag blev glatt överraskad. Jag och min bror delade ett rum med utsikt över Mälaren.

Vi hade bokat så vi hade tillgång till spat. Det fanns pooler och bastu och ett relax rum, avkopplande och behövligt. Vi badade och drack drinkar i flera timmar!

Inredningen på hotellet var mysig, kryllade av sammetssoffor och sammetsdetaljer. Till middag delade vi på ostron och chips med löjroms dip. Till förrätt tog jag en steak tartare, en av mina favoriträtter. Tog självklart dessert också: färskost glass, hjortron, maräng och vit choklad, supergott! Vi avslutade middagen med att köra pingis. Var verkligen jättekul.