Efter ”the great ocean road” tog vi ett stop i vår fantasirika stad Melbourne. Vi fixade med banken och och gjorde oss redo för resan upp för öst-kusten 😍

Hoppas ni alla har det bra därhemma i kylan, puss 😘

Sevärdheter

Efter alla mäktiga naturverk vid havet fortsatte vi vår resa på ” the great ocean road”. Vi såg vår första koala. Flera i träden och en på nära håll. Den såg så gosig ut🙈 Vägen fortsatte längs med havet, upp och ner för alla berg. Vi stannade vid många utsiktsplatser, åt tacos vid en najs utsikt, och vandrade till ett vattenfall.

Nu har vi äntligen gjort det första doppet i havet. Det var behövligt i värmen 🌞

Sevärdheter

Häromdagen blev vi inbjudna till några trevliga Australiensare. De var så söta, bjöd oss på kaffe, berättade historier och massor av tips på vad vi skulle se när vi var här. Ett av deras fantastiska tips var att åka till ”Blue lake”. En sagolik sjö som ni ser på bilden. Här stod vi länge och bara njöt av tillvaron🌸

På samma dag åkte vi även till grottan ”Tantanoola”. Den vackraste och mest utsmyckade i södra Australien sägs det.

Dagen avslutades med en lång strandpromenad som vi hittade längs med vägen.

Resan fortsätter med ett stopp för att se solnedgången i staden Robe.

Adelaide

Dagen efter vinprovningarna åkte vi till två lokala marknader där vi köpte mat till en picknick. Linus och Matilda tog oss även till den gamla tyska staden Hahndorf, där vi shoppade å fikade. Dagen avslutades på bästa sätt med ölprovning och liveband 👌
Här har vi även sett våra första levande kängurur (efter många döda längs med vägen). Det känns bra 😄 Snart bär det vidare mot The Ocean Road!😍

Adelaide

Vi har nu dragit till Matilda och Linus som är två vänner från Sverige. Dem bor ca en timma utanför Adelaide i Barossa Valley vilket är ett av världens bästa och kändaste vinregioner. Självklart har vi varit på ett par riktigt fantastiskt vinprovningar här och prövat många underbara viner 😌 Med en stor blandning av olika vinprovningar, från någon av dem mer kända som ”Jacob’s creek” till dem mindre fast ändå kända så som ”Yalumba”. 🤙Sedan mot slutet av kvällen åkte vi för att se ut över byn. Sammanfattningsvis: bra vin, bra sällskap. 👌

Sevärdheter

Vi tog en tvådagars tur till Philip Island som ligger tolv mil sydost om Melbourne. Här lever dvärgpingvinerna som vi gick och kollade på i solnedgången när de kom upp från havet för att gå till sina bon. De var så söta
😄🙈

Ön var liten, det gick snabbt att ta sig från ena sidan med mest klippor till andra sidan med fina stränder.
En bra första roadtrip med teeba.😍

Melbourne

Nu ska vi flytta in i vår alldeles egna Kia!! Det är en 7 sitsig familjebil som gjorts om till en backpackerbil. Vi har köpt det nödvändigaste för att överleva kvällen = lakan, aux-sladd och m&m’s 🤙
Imon ska vi handla in resten av nödvändigheterna.

Ooooh vi har även döpt vår sötnos till teeba vilket betyder att man mår helt jävla awesome på koreanska ✌️

P.s mer bilder kommer på inredningen när den är klar 😉