Header
View tracker
View tracker
View tracker

Som rubriken lyder så blev jag mamma när jag var 16 år, en väldig ung ålder och jag var egentligen inte redo, Tträffade en kille nör jag var 15 år och fastnade, men redan första dagen var kaos, han slog mig, han behandlade mig som skit,men något gjorde jag fortsatte och fortsatte, tillslut blev jag gravid, ( kommer fråga) Varför gjorde du inte abort!? .. Jag tänkte hela tiden, och folk va på mig HELA tiden, vad jag skulle göra och inte göra, jag var kluven, till slut visste jag inte vad jag skulle göra, så tiden rann ut,Var på många bvc besök, för minskad fosterröelse och moderkakan var nära utgång ja jag minns inte exakt, de där med moderkakan va i framvägg eller vad tusan hon sa, och fattar inte heller vad de betydde?

Men nu i efterhand så tänker jag de måste ju ha varit för misshandeln. men jag tänkte aldrig så då, jag orkade intte bry mig, i 1 år fick han puckla på mig, tills den dagen tösen kom ut, + 2 månader, 1a månaden hon kom ut, var han underbar och snäll sen kom den månaden jag fick nog, han kastade min mobil på mig så den gick sönder, fick ett STORT blåmärke, och han låste in mig på hans rum , på något vänster kunde jag kontakta en vän och hon ringde till mina flöräldrar, där var sista dagen vi var tsm.. jag åkte hem med polisbil,..och Lilla Wilma fick vara kvar, vad i helvete ?

fick inte träffa henne på över 1 vecka, jag ringde runt överallt till socialen, men dom sket i vilket, men jag gav mig ej...

skulle ha hem henne. .. efter 1 vecka hämtade jag henne... Han började be om ursäkt och gråta och ville ha mig tilllbaka.. tog min dotter och gick.. när vi kom hem.. så va de som hon hade glömt bort mig, hon bara skrek nära mig, allt var jobbigt... han har träffat henne någon gång 3-5 gånger totalt.. Idag träffas vi inte. han bryr sig inte. ,, Mitt liv som 16 år och leva i detta, uttan att direkt prata om det, är jobbigt! ANLEDNING till att de tog slut 2 månader efter hon föddes var att jag fick NOG.. jag måste börja tänka.. måste ha mitt barn skyddad från han.. idag har jag ENSAMVÅRDNAD om henne!


Idag: lever jag med 2 barn till och är 24, har en underbar man och livet kan nog nästan inte bli mer perfekt än vad de är, vad jag menar med är att man säger ju att livet kan alltid bli bättre. haha ) . Lever med en man som har hjärtat på rätt ställe han har aldrig skadat mig eller någon annan. Och jag kan luta mig mot han och känna mig trygg,

Tacksam att jag har er. Tacksam att jag lever idag !

Kanske går in mer i detalj hur han var, Finns fler där ute som blivit som jag, och är fortfarande, man ska inte blunda!

Likes

Comments


1. Ge dig själv en massage
Att massera ansiktet kan pigga upp trött och grå hud. Ansiktsmassage är stort i Asien och många japanskor hävdar att det är hemligheten bakom deras porslinshy. Knåda lagom hårt, det ska absolut inte göra ont, och arbeta igenom hela ansiktet med fingertoppar och knogar. Det ökade blodflödet gör huden pigg och rosig. Passa på att massera när du smörjer in ansiktet. Det gör att cremen med dess vårdande ingredienser tränger in och verkar ännu bättre.

2. Sov med en extra kudde
Slipp svullna och puffiga ögon på morgonen genom att enkelt justera ditt sovläge. Bulla upp med några extra kuddar så att du sover med huvudet i ett högre läge. Det minskar vätskeansamlingar runt ögonen. Vill du vakna extra fräsch? Kalla gurkskivor och använda påsar med kamomillte är klassiker som dämpar svullnaden.

3. Se över dina duschrutiner
Svett kan täppa igen, bilda bakterier och ge upphov till akne på kroppen. Rygg och bröst brukar vara speciellt utsatta områden. Att duscha direkt efter träning är en enkel lösning. Att sätta på sig en ren t-shirt (helst av bomull som andas) hjälper också om du skyr omklädningsrummet. Även gammalt smink och svett tillsammans kan täppa till. Se till att torka av ansiktet innan du tränar. Obs! Att tvätta av sminket innan du går och lägger dig är det mest grundläggande i hudvårdsrutinen – alltså ett måste.

4. Se upp med hårprodukter
Finnar och orenheter i pannan kan bero på gamla rester av balsam och stylingprodukter. Oljor och kemikalier i hårprodukter kan irritera, täppa till och orsaka akne. Se till att du alltid sköljer ur balsamet ordentligt och använd ansikts-rengöring som sista moment i duschen.
Se sen till att hålla stylingprodukterna borta från huden.

5. Skippa sötsakerna
Studier visar att snabba kolhydrater som till exempel, vitt bröd, läsk och godis kan ge upphov till akne och även göra den värre.

6. Ha tålamod
Har du nyligen bytt hud-creme och väntar på resultat? Nya hudvårdsrutiner kräver tid och tålamod. Det tar minst ett par veckor för din hud att anpassa och förnya sig.

7. Drick vatten
Du behöver inte bälga i dig litervis men se till att du inte är uttorkad då det även torkar ut din hy. Vatten är alltid att föredra framför annan dryck och kranvatten är fräscht, nyttigt och miljövänligt. Tänk sex till åtta glas vatten om dagen!

8. Använd fingrarna
Bästa sminkredskapen är dina egna fingrar. Applicera foundation med fingrarna och du får en felfri finish. Värmen från fingrarna gör nämligen att underlaget smälter in i huden på ett naturligt sätt och resultatet blir jämnt.

9. Sov på rygg

Och slipp rynkor. Vissa hudläkare hävdar att de kan

se på ett ansikte om personen sover på sidan. All press och gnidande mot

kudden skadar till slut kollagenet och elastinet (hudens byggstenar).

Sover du ofta på sidan hänger även kinden på ett sätt så att en rynka

från näsan till munnen uppstår.

10. Minska på saltet
Ett för högt intag av salt gör att du samlar på dig onödigt med vätska vilket kan göra att ansiktet ser puffigare ut. Se speciellt upp med soja och såser som ofta är saltbovar.

11. Skala av sminket
Var sparsam med täckande produkter. Runt ögonen kan din concealer sjunka ner i fina linjer och förstärka dem. För mycket foundation och puder maskerar även hudens naturliga lyster och gör att du ser äldre ut och tröttare ut.

12. Stressa ner
Stressar du mycket bildas mer androgener som täpper till porerna och gör att akne kan bildas. Kroniskt lite sömn startar även en kedjereaktion där nybildningen av huden avtar vilket resulterar i att huden blir torr. Massage och varma bad triggar må bra-hormonerna melatonin och oxytocin och gör därmed din hy vackrare.

13. Växla temperatur
Växla mellan varmt och kallt vatten i duschen – det sätter igång blodcirkulationen och din hud får en fräsch lyster. Hudgurun Ole Henriksen hävdar till och med att det tajtar till huden. ”Det är lite obehagligt men det hjälper till att tona och göra huden fastare.”

14. Bär rätt färg
Ser huden trött och trist ut? Färg på kläderna gör att du genast ser piggare ut. Rosa ger till exempel huden en varmare ton och är en färg som, vetenskapligt bevisat, appellerar till både män och kvinnor.

15. Rengör mobilen
Allt som är nära ansiktet ska hållas rent för att undvika att trigga akne eller infektera småsår. På telefonen samlas det oerhörda mängder bakterier som fastnar på din kind.

16. Sluta röka
Seriöst, nu är det dags att sluta. Förutom alla direkt hälsofarliga effekter så blir huden rynkig, grå och ojämn.

17. Ät fett!
Att inkludera nyttiga fetter, som avokado och nötter, i din kost är ett bra sätt att hålla huden mjuk och smidig.

Likes

Comments

De här med julpynta, när ska man egentligen börja?

Beroende på hur mycket julsaker ni har att sätta upp

så börja i god tid, finns egentligen inget för tidigt.

Men jag personligen kan tycka när mörkret smyger på,

kan det vara mysigt med julstjärnor i fönsterna.

jag ska endast sätta upp julstjärnorna tror jag, ev några ljus.

Har inte jätte mycket pynt så tar inte så lång tid att fixa.

Likes

Comments

I denna blogg kommer ni finns 
än hel del olika ting.

• Föräldraskap

• Foto

• Spel

• tips/ idéer

• Tävlingar

//telhy

Likes

Comments