Helujjs

Idag vakna jag typ 10, gjorde frukost o satte mig sedan o sticka klart Mattis underlägg som ja gav till henne idag 🙂
Sedan satte ja mig o försökte finslipa Sashas tatuering o inväntade sedan Märta! Vi gjorde popcorn o planerade campingen vi ska göra i helgen! E supertaggad, ska bli supermys!
Sen gick ja o hämta brodern min o åkte med honom till stan där ja mötte Matti! Vi gick till aldons Åbergs kulturhus o lajja omkring litt. Vi köpte sedan churros o gick omkring.
17 lämna vi Isak till pappa o Charlotta o jag o Matti tog oss en falafelrulle 🙂 Vi mötte sedan upp Akram o gick till statsbibb där de sålde böcker 10 kr/st, fick med mig två av dessa ^^
Sedan lämna Matti oss o ja o Akram gick omkring lite till. Akram vann en tygpåse o jag gjorde en egen poster hihi

Nu har jag packat ihop, gjort pannkakor och letat efter extrajobb o ska snart börja fundera på att lägga mig!

Här ligger allt jag fick hem idag. Min kamera strular atm o funkar ej så de blir pissbilder. Men aja. De två vita påsarna är frön med basilika som jag ser fram emot att plantera :) De enda som kosta något här var de två böckerna som sammanlagt kosta 20 kr.

Detta är ett adorable ljus som jag fick av Akram idag! Surprise surprise <3

Hejhej!

Från igår tom fredag hade jag tänkt campa med Akram.... de gick inte som planerat

Så istället hade vi dagsutflykt till Varberg! Trodde vi i alla fall. Korten räckte tydligen inte till Varberg utan det blev istället Kungsbacka?? Iaf.... Väl där hittade vi en buss som skulle gå till hamnen dvs kullavik så vi åkte dit!

Med oss hade vi matsäck o litt godis som vi åt vid hamnen och låg sedan på varandra o somnade i solen. Man kan säga att jag blev lite röd av att ligga i solen massa timmar.

Vi tog även en fika samt gick omkring lite i området. Vi försökte gå till en utsiktsplats men den va lite upptagen med att ha ett hus på sig så de blev väll sådär. Men vi såg ett rådjur väl där!

Efter några timmar i Kullavik åkte vi hem igen o jag åkte till pappa för att fira hans födelsedag! Jag gav honom tysk choklad som de stod grattis på tyska på ^^. Även jag fick en present då han varit i Israel precis. Jag fick en samling av massor av brev som flera judar skrivit innan de blev mördade... De hade jag tänkt läsa nu och skriver därför inlägget ganska snabbt ..:P Jag fick även en samling med vykort med coola teman och citat. Eller coola o coola, va ska man säga?

Hade iaf en jättebra dag med min älskling och vill absolut göra om det. Inte till samma ställe nödvändigtsvis men bara åka någonstans över dagen o chilla. ..... o somna i solen ^^

kolla rådjuret^!!!!

Här kommer några bilder jag missat från första kvällen i Berlin ^^enyoj

stylar med mina lösnaglar

Här visar jag med bilder de inköp jag gjorde under resan. Utöver detta köpte jag även ett par tights med fränt mönster!

Vill bara påpeka att jag har fyndat sönder denna resa. Allt har varit cheap ass och jag o Alice har varit väldigt duktiga på att inte spendera för mycket alls

ljus - primark, nätstrumpbyxor - primark, choklad - någon fin butik på Alexa, två pennor från modulor som vi åkte till där de fanns massor av kontorsmaterial, anslagsbrädan eller va de kallas kommer från en euroshop dvs där ALLT kostade 1 euro vilket var helt sjukt.

Tröjan kommer från primark o kostade endast 5 euro!!

tofsar från primark, örhängena också obv. Tejpen kommer från euroshopen, röda pärmen kommer från modulor och minten kommer bara från edeka vilket var vår mataffär typ

korten tog vi i en random photobooth och dessa har vi skrattat mycket åt

båda kommer från primark, linnet kosta ba 2 euro o bhn kosta 8

här är lite olika. skalbaggen kommer från art marketen (detta får mig att komma ihåg att jag glömde ta kort på gympapåsen ja köpte som är såååå snygg, också därifrån). heftstreifen kommer från euroshopen, kortet med ekorren kommer från en butik som typ var sponsrad av Tyskland övergångssymbol hehh, kortet med passionsfrukten kommer från judiska museet och korten i högen har jag hittat här o var. Under skalbaggen ligger även en liten fin brunfärgad bok som jag även köpte på modulor

Mina inköp har kostat underligt lite och jag har typ aldrig shoppat så mycket under en resa hahahh. Men tack vare denna fina människa har jag bemästrat konsten att hitta väldigt billiga och fina saker

kolla va mysigt vi haft de!! <3

juste, köpte ju även fler lösnaglar, sminkborttagningsmedel och lim till naglarna. Känns som jag köpt något litet mer jag glömt men aja :P

Hej bloggis

Kom hem sent igår efter resan hem från Berlin o var för trött för att skriva ett inlägg sorti.
Sista dagen drog vi till primark, till en konstig butik o hade picknick i brandenburgertor parken 🙂
Idag har jag tagit en låååång sovmorgon med Akram o sedan en stor frukost ^^
Sedan åkte vi till stan o köpte lite stuffies o ja handla mat på vägen hem.
Nu sitter vi o grillar halloumi, lax, bruschetta, o majskolv 🌽
Tänkte göra ett separat inlägg med sakerna ja köpte i Berlin som kommer strax 😇

Hellujs!

Här i Berlin rullar livet på. Dag tre idag och visst har den varit bra.

Vi inledde med frukost på samma ställe som dagen innan (som sagt) och gjorde om våra planer lite när vi insåg att primark skulle vara stängt idag… så vi går dit imorgon!

Idag var planen att promenera till Branderburger tor (som Paris triumfbåge ish) och även judiska monumentet. Båda målen var lyckade och väl framme vid judiska monumentet tog vi snabb mellanmålpaus för att sedan fortsätta. Då tog vi en S-ban mot berlinmuren! Egentligen försökte vi komma till ett matställe men de va litt arbeten som försiggick på spåren så vi var tvungna att gå av lite tidigare. Men icke gjorde de något för de var kanonläge vid muren. Så vi följde muren en lång bit tills vi kom till en gräsmatta och ett jättemysigt par som uppträdde <3

Sedan gick vi mot plusminusnull som stället hette där vi skulle äta och kom fram helt slut i benen. Nu befann vi oss i Östtyskland dvs lite mer hipp ställe som Alice säger ^^

Färdiga för dagen gick vi sedan den långa promenaden mot S-ban igen o åkte sedan hem till Alexanderplats och drog till hotellet efter att ha insett att mataffären var stängd :((((

Vi chilla typ i en timme o drog sedan ut igen o hängde på Alexanderplats i några timmar. Drack en mojito, köpte en kringla, kollade på sämsta uppträdandena och skrattade åt personerna som dansade längst fram <3 de levde verkligen livet

Sista bilden är Alice segerbild när vi äntligen hittat till plusminusnull som hon några år tidigare ätit :')

Här är gårdagens inlägg som heller inte gick att publicera... (: Men nu e vi o äter frukost på samma ställe (som e mkt mkt bra) o har internet igen!

Hellujs!

Dag två i Berlin!

VI inledde med varsinnsmoothie vi köpt till hotellet dagen innan, chillade o drog sedan ut för frukost. Vi hittade ett mysigt frukostställe med wifi o satt där en timme typ.

Senare gick vi snabbt in till primark där ja fixa sminkborttagningsmedel som jag glömt…:P

Efter att ha packat oss redo drog vi ut igen från hotellet och tog oss till vårt nästa mål: judiska museet samt modulor.

Judiska museet var ju helt fantastiskt, stort, o innehållsrikt. Men shit vad mycket de var där. De va så mycket att vi efter 2/3 kände att vi inte orkade fortsätta. Hungriga o trötta tog vi oss till ett lunchställe.

Modulor var nästa ställe. Detta är som ett jättestort ställe endast med kontorsmaterial (som någon som heter Alice ääääälskar) så där hade vi väldigt roligt typ en timme.

Yada yada, blir tråkigt att dra detaljer men helt enkelt, senare var vi ute igen o på vift mot en ”club” ish. Efter att ha trott att det låg vid vattnet till att inse att de var på taket till ett varuhus satt vi där väl inne o hade de supermys med våra cider vi tagit med in. Jättelyckat faktiskt!

Detta inlägg skrev jag igår men kunde inte publicera då hotellet inte har wifi (wat) och de inte gick att internetdela till datorn.... Så ja publicerar de nu när jag o Alice sitter på "coffe fellas" och äter (mkt mkt god) frukost:

Hej hej

Nu är vi i Berlin!

Resan hit gick jättebra faktiskt! Allt gick smidigt i princip. Kl 13:30 var vi vid hotellet o checkade in. Hotellet e amazing, högsta byggnaden i här typ, efter tv-tornet då som vi har precis bredvid…

Vårt rum e superfint o mys o utsikten är bra över Alexanderplatz.

Efter att aha settlat down så gick vi till receptionen o frågade om vattenkokare, karta o frukost. Så nu har vi en vattenkokare på rummet! Men frukost ingick inte o den va jättedyr så nope.

Vi gick sedan ut o virra omkring i typ 2 h tills vi kom till vårt första mål: chackpoint charlie! Under denna förvirring lyckades vi btw gå runt vårt egna hotell typ två gånger…

Utmattade gick vi in på donken o beställde lite foodie o satt där ett tag.

Nu har vi tagit oss hem, handlar snacks choklad o cider o ska ba chilla på rummet typ då ingen orkade ta sig ut ikväll för något :P Trötta efter resande o sånt.

Juste vi va ju inne på primark också! Där shoppade jag lösnaglar (vill testa + bli av med mitt beroende av att riva av mina egna), tights och örhängen! För sammanlagt 60 kr, värt!

Ser ni den där lilla människan? Man kan göra detta från vårt hotell!! Scäriiiiiiiii

Vi bor på de billigare rummet på hotellet men tusan va flott de e

Ja vet vi e tråkiga som äter på mc men de va mat nödlösning

Hejhej!

För att sammanfatta gårdagen så träffa ja Ammi efter jobbet o vi åt jordgubbschoklad o kolla transformers! Mys

För att sammanfatta idag så är JAG SÅ LYCKLIG FÖR JAG BEHÖVER ALDRIG GÅ TILLBAKS TILL JOBBFAN

Efter jobbet cykla ja lycklig hemåt, tog en dusch o inväntade Alice. Ja o Alice kolla på saker vi ville göra o åkte även o handlade bröd o chips. Till chipsen gjorde jag guacamole som ja o Akram njöt av i solens sista strålar på gräsmattan!

Nu håller jag på att packa o ska snart sluta med de o mysa med Akram med breaking down eller the alien, we´ll see.

Imorgon åker vi hemifrån 8 ish mot landvetter o sen BERLIN med min gode vän Alle