Vi åkte iväg för en sväng med båten på Vättern där vi testade på att fiska Öring och Röding vilket var mycket roligt.

Det vart ett par fiskar. 6 Rödingar var av 4 vi fick släppa tillbaka då de måste vara en viss längd för att få behålla.
Sedan vart det 1 Öring och 3 Abborrar.

Det senaste inköpet till båten Korken är ett ekolod.

Vi köpte en båt för att renovera och ha något att göra.

Efter mycket slit, färg överallt och jobb så är båten nästan äntligen klar. Nu är det bara lite småfix kvar att göra så är allt klart.

Med lite strul med motorn så är den idag äntligen klar också och ikväll så lägger vi fisket åt sidan en stund. Vi ska ägna oss åt lite roligheter och åka vatten ring. Lite kul måste man få ha efter allt slit och släp.

Här kommer lite bilder på båten, före och efter.

Vi tog en kvällstur på Rängen i går kväll. Fiske lyckan har vart dålig de senaste gångerna. Så denna gången vart det tyvärr ingen fångst heller.

Efter en trevlig tur på sjön och vacker kväll så bjuder vi här på lite bilder från gårdagen.

Idag har vi vart iväg och handlat in lite ny fiske utrustning. Det vart 3 nya spön och lite drag.

Likt som igår så tog vi en kvällstur på sjön även idag.

Det var varmt idag med och lite kvavt men inte lika mycket som igår kväll.

Så som rubriken lyder så vart det tyvärr inget resultat av fisket idag.

Men lite vackra bilder på solnedgången samt två av medlemmarna i fisketeamet kommer här.

Tog en sväng på sjön idag med resultat av två gäddor. Det var skönt ute men lite kvavt så det nappade inte jätte bra. Vi hade tur. Den första Gäddan vägde ett halvt kg. Tyvärr så vart det ingen bild på den men den andra gäddan vi fick, tog vi en bild på. Den var inte stor men det var ju ändå något ;) .