Postad i: Allmänt

Det var skönt att komma hem igen efter resan men samtidigt gillar jag att bo i min resväska & inte behöva leva det tråkiga livet med jobb och samma rutiner.. Förhoppningsvis åker man iväg snart igen & en längre resa.

Way Out West igår, hur awesome som helst. Blev dock en väldigt lugn kväll för mig men idag intar vi dag 2 och jag är så hype inför Major Lazer. Frank Ocean vart riktigt nice igår, dock spelade han inte Lost och det är i princip den enda låten som jag verkligen kan haha. Alva älskar ju Frank Ocean så hon fick stå kvar medan jag sprang iväg & drack bärs 👌

Min frukost imorse bestod utav detta, jag är verkligen skit dålig på att laga äggröra.. Äggröra & Bacon är en favorit men vill helst att någon annan lagar det till mig haha. Min äggröra smakar skit men duger för att mätta magen.

Postad i: Cypern 2017

Bloggandet under resan vart riktigt kasst men jag njöt utav resan & hade inte riktigt tid för att sätta mig ner och blogga. Glömde helt enkelt av det också haha... här får ni bilder istället, kan ju lätt säga att jag saknar värmen i alla fall. Skit segt att komma tillbaka Sveriges tråkiga väder. Jag vill ha värme, sol & hav.

T O R S D A G

Började dagen med att hänga i poolen då vi blev lite halvt brända efter Nissi Beach. Därefter köpte vi lite mer sprit & började föra på balkongen men det blev även lite biljardspel nere på hotellrestaurangen. Vi har väldigt livat hotell vilket uppskattas! Efter lite spel & drinkar drog vi till bargatan. Jag gav det ett försök till eftersom man var på festhumör och det var helt ok. Hade vart betydligt mycket roligare om man var ett större gäng, det blir vad man gör det till men fortfarande obekväm när jag går runt där. Nåväl nåväl.

Postad i: Cypern 2017

6 timmar spenderade vi på Nissi Beach där vi bland annat åkte flying fish och jag hoppade från en hög klippa. Jag velade fram & tillbaka men efter Adels peppande vågade jag till slut hoppa! Härligt adrenalinkick även om bikinitoppen hamnade uppe i halsen på mig när jag slog i vattnet. Råkade även falla ner i ett hål med ena benet när jag skulle ta mig upp från havet haha. Lite fjantiga skrapsår fick man men det var värt det. Efter stranden åkte vi tillbaka till hotellet och duschade av oss. Jag & Jessica avslutade dagen med en sjukt god middag och sen slockna vi totalt när vi kom tillbaka till hotellet.

T I S D A G

(Jag har helt glömt av att blogga men tänker nu sammanfatta dagarna som har gått).

I tisdag krökade vi med Adel & Axel på vårt hotellrum, Adel jobbar också i Allum och det är så vi känner varandra. Det blev en sjukt rolig kväll & en bra start på resan med andra ord. Dock blev det kaos lite här och där då vi planerade ett nattdopp men råkade tappa bort varandra och hamnade på två helt olika stränder haha. Det slutade med att Jessica hamnade på en strand som ligger 5 km bort och jag och Adel hamnade på stranden som ligger 50 m bort (stranden vi alla egentligen skulle mötas på) och Axel virrade runt på moppen & körde i princip vilse. Men vi överlevde kvällen och stackars Jessica var en kämpe som fick stå helt ensam på Nissi Beach typ 4 på natten. Vi sov ingenting den natten då vi bestämde oss för att dra till stranden 9 på morgonen efter nattdopp och köret. Vi alla hitta varandra på hotellet den morgonen som tur var och sen var det stranden igen direkt efter. Nissi Beach är hur nice som helst för den delen också. Spårad men härlig kväll helt enkelt 👌🍺

Postad i: Cypern 2017

Hotellet vi bor på heter Christabelle & det var bättre än förväntat. Väldigt fräscht samt att rummet var större än vad vi trodde. Dessutom är det mycket liv på hotellet och go musik spelas. Hur härligt som helst. Vi började dagen med grym frukost på hotellet, utomlandsfrukost är ju den bästa! Sen promenerade vi ner till stranden.. en bit att gå faktiskt men man klarar av det. Det är sinnes varmt här nere men jag klagar inte! Snart blir det middagsdags och sen peppar vi för kvällens roligheter (får se vad som händer) 🙌.

Postad i: Cypern 2017

Äntligen framme! Bara en bussresa på 45 min kvar sen har man nått hotellet 🙌 Flygresan vart fett drygt då man åker ett så litet plan.. nästan mer bekvämt att flyga ett dygn till Filippinerna när man åker ett palats till flygplan 👌 Nu ser man fram emot morgondagen och hela veckan kommer vara awesome. Sjukt varmt här nere! Och klockan är liksom 23.00 där.. kommer få en chock när man vaknar imorgon 😳

Postad i: Cypern 2017

Väntar på att Jessica & hennes pappa snart ska hämta upp mig och sen beger vi oss mot Landvetter 🙌 Pepp till max och längtar tills fötterna når stranden. Vi landar sent på kvällen så vi kommer förmodligen däcka direkt när vi kommer fram till hotellet men att vakna upp till värme & sol kommer bli dröm. Vi har wi-fi på hotellet så härliga & fina inlägg med grymma bilder kommer att dyka upp. Y A S förväntasfull deluxe 👌🍺

Postad i: Allmänt, Mode

En runda på stan blev det till slut, med mig själv som sällskap dock. Fick inte riktigt köpt allt jag behöver egentligen men det sista får jag helt enkelt fixa imorgon efter jobb. Jag köpte ingenting från rean.. brukar oftast bli så men jag fick med mig hem några bra plagg till resan i alla fall. Nu ska jag försöka packa resväskan så jag är något redo & inte gör allt i sista sekund som det brukar bli. Det är svårt det där med att packa väskan, beslutsångest över vad man ska ta med sig! Men dags att börja köra!

KLÄNNING: GINATRICOT

Postad i: Allmänt

Olala en äggmacka till frukost, förvånat? Nope. Äggmacka i mitt hjärta. Idag är man ledig och behöver ta tag i en del saker så som växla pengar, packa inför Cypern då jag jobbar i helgen och inte har tid för att packa. Känns dock som att jag inte har några sommarkläder, vad sjutton tar man med sig? Jag har liksom inte ens ett enda par shorts 😳 Shid! Nåväl nåväl, får väl packa upp gamla kläder som ligger i förrådet. Det är kul ibland hur man rensar sin garderob men typ efter några månader när man vill kika bland kläderna igen så blir man kär på nytt. Lite som nyköpt igen 🙌 På måndag flyger vi, jag är sååååååå pepp som man bara kan bli! Finns inget bättre än att resa, men en långresa hade dock vart ännu bättre men det kommer längre fram förhoppningsvis.