Över helgen har jag återigen varit i Trollhättan med min pojkvän, Eric. Det har varit jättekul för att vi gjorde massor av aktiviter hela tiden tex har vi varit på hopp'n pop som är ett ställe med massor av trampoliner, varit och badat samt andra roliga saker.

Vi skulle åka till Liseberg idag men Eric blev sjuk:( Nu sitter vi på Hede Fashion Outlet och äter lunch och sen ska vi vidare till Ullared!

Här kommer en outfit som jag hade på mig en utekväll i Grekland! Alla kläderna kommer från boohoo.se som är en engelsk hemsida där de säljer kläder, skor, väskor och assessorer. Billiga priser och kvalitén är också ganska bra med tanke på priserna ;) Lätt att hitta på hemsidan och det fanns inget strul med leveransen!

Hejsan!

Tänkte göra en liten uppdatering på vart jag befinner mig nu! Jag kom hem kl 12 på morgonen i onsdags, hade sovit ungefär 4 timmar den natten, men det stoppade mig inte från att bussen in till stan och ta en fika (äta ett mål på Max) med min bästis.

Igår så passade jag massor av shih tzus med min kompis Rebecca som jag fikade med i onsdags. Älskar verkligen hundar, det är något av det bästa som finns! Ser ni så söta de är på bilden, dör av deras söthet varje gång jag träffar dem<333

2 dagar kvar i Grekland... Vill verkligen inte hem:(( Vill stanna kvar där solen är och där palmerna bor. Grekland är verkligen en av mina favorit länder, god mat, bra väder, fina stränder! Jag har befunnit mig på en halvö som heter Halkidiki som ligger ovanför centrala Grekland. Pefkohori heter den staden som vi bor i. Kan starkt rekommendera den om ni är ute efter en chill solsemester där det inte ska hända saker hela tiden utan där sol och bad prioriteras först! Ett måste i Grekland är dock att prova deras "gyrosmackor", pitabröd med tzatziki, kyckling eller fläsk, ketchup, senap, lök och tomat är valfritt och sen pommes. Nästan som en kebabrulle hemma i Malmö fast mycket godare enligt mig;)

Lite hemlängtan har man nu när man har varit borta i över en vecka. Att sova i sin egna säng har man saknat<3

Har nästan varit i Grekland en hel vecka, sjukt hur snabbt tiden går när man har semester?! Åker hem onsdag morgon så har nästan hela onsdagen på mig att umgås med kompisar. Saknar alla mina kompisar jättemycket, speciellt när man ser på Snapchat hur de umgås och gör massa roliga grejer<3 Fast har dock hört att det har regnat 3 dagar i rad så att komma tillbaka till det svenska klimatet längtar man inte till...

Igår åkte vi till vår "privata strand". Det är egentligen inte vår strand men i och med att den ligger borta från alla turister och när vi är där då är det bara vi och en annan familj så kallar vi den för vår "privata strand". Vi grillade även samma kväll vilket var super mysigt! Ända nackdelen var att det fanns mycket getingar när vi åt, men bortsett från det så blev grillningen en succé!

Hoppas ni hemma har det bra! kram

Lite sådär halvkassa bilder från en "late night photosession". Det är svårt att hinna ta bilder på dagen för att min familj stannar alltid kvar på stranden till klockan 18 vilket jag absolut inte klagar på, älskar att bada så länge det finns lite sol.

Hela min outfit från igår är från Zara. Älskar verkligen Zara's breda sortiment och designen på deras kläder! De har vanliga basic plagg, men även mer speciella plagg som verkligen kan piffa upp en helt "vanlig" outfit. Deras priser är också bra med tanke på kvalitén!

Toppen är en cropped off-shoulder i ett skönt och stretchigt material. Kjolen är i fake läder på utsidan och på insidan är det ett sorts fleece material så den klistrar inte fast sig på låren och rumpan;)

Hejsan!

Idag har jag spenderat min dag på en strand som heter Xenia, en stor och super mysig strand. Ungefär 10 meter ut är det jättegrunt vilket är perfekt för familjer med småbarn och vattnet är även mycket varmare där. Det finns också en dusch där man kan duscha av saltvattnet om man vill efter man har badat. På varje sida av stranden finns "water sports" där en båt drar antingen en soffa eller en sorts kudde som man ligger med magen på. Jag, min lillebror och min mamma åkte soffan förra året på samma strand. Det var jättekul, men lite läskigt för att man var tvungen att hålla i sig annars hade man studsat ut när soffan studsade på vågorna som båten gjorde:))

På bilderna under ser ni även min nya bikini jag köpte i Köpenhamn innan jag åkte, 40 danska kronor för båda delarna inne på hm :o

Hej bloggen!

De 3 senaste dagarna i Grekland har bestått av sol, bad och käk hur skönt som helst. Att inte göra någonting på dagarna tycker jag mycket om:))). Min familj brukar alltid ta det lugnt de första dagarna innan vi hittar på skojiga grejer, vi är ju trots allt på semester.

Igår åt vi på en restaurang som låg vid stranden där man hade utsikt till havet, super mysigt enligt mig. Vi har hyrt en bil så de kommande dagarna kommer vi att åka runt till olika städer och stränder som ligger nära och kolla vad som finns. Jag har fått ganska så mycket färg på kroppen, men har även bränt axlarna litegrann idag hehe...

Hejhej!

Är framme i Grekland där det är 25+ hehe. Skönt att komma ifrån Sverige som har mindre bra väder. Har längtat efter att få sola hela sommaren, har nämligen ej kunnat pga jobb och molniga dagar:(. De nästa 10 dagarna ska jag verkligen utnyttja till fullo!

Resan hit var inte så jobbig för att vi fick en jättebra flygtid som var vid 10 på morgonen. 5 timmar efter vi hade lämnat vår lägenhet låg vi på stranden och stekte i solen. Vattnet var jättevarmt om man jämför med när jag badade i Trollhättan, föredrar alltid att bada utomlands där det är varmt, badar nästan aldrig i Sverige. Är en stor badkruka enligt många.

Xoxo

Idag har jag varit i bästa Köpenhamn. I och med att jag bor i Malmö så tar det bara 20 min in till Köpenhamn med tåg vilket är super bra!

Det fanns jättemycket rea så jag hittade ett par skor från Billi bi inne på Magasin. De är sköna att gå i för att sulan är mjuk och klacken har en bra höjd. Det är mitt första par från Billi bi och jag är mer än nöjd.

Efter jag hade gått runt inne på Magasin tog jag metron till Fields för att kolla efter en ny bikini. Jag åker nämligen till Grekland imorgon och kände att jag behövde en ny bikini. Kom hem med två par bikinis från hm. Det blev sammanlagt 100kr för 4 bikinidelar, ett riktigt kap säger jag bara!