Just precis!

Unga aktiva muskulösa personer har högre ämnesomsättning än tex överviktiga stillasittande och äldre personer.

Jag är hyfsat aktiv men äldre än de flesta på denna rosa-blonda-bloggportal och de flesta här har en normal kroppsvikt men till dem som vill deffa eller bli av med övervikt skall jag ge dig sex enkla tips.

Det finns dagliga metoder som inte kräver träningslokal aerobics löpning spinning eller andra svettdrypande övningar för att öka kroppens fettförbränning även om det är det effektivaste sättet.

1. Kaffe aktiverar kroppen minskar aptiten och ökar fettförbränningen kom även ihåg att dricka ett glas vatten för varje kopp, och om du tvunget måste ha sötat kaffe använd honung!

2. Fullkorn till frukost ökar fettförbränning gärna kryddat med kanel som förhindrar fettlagring.

3. Mjölk och andra kalciumkällor ökar fettförbränningen, D-vitamin likaså.

4. Proteinrik mat kött, fisk, kyckling, nötter, bönor, ägg kräver mer energi av kroppen än vad fett och kolhydrater gör eftersom det tar längre tid att omvandla till energi och kryddar du maten med chili förbränner du extra mycket fett!

5.Ät inget med energi efter 17.00 på kvällen, är du hungrig ät proteinrikt, räkor eller kokta grönsaker tex broccoli eller Haricovert och smaksätt med Arla smör & rapsolja

6.Sluta med läskedrycker och alkohol som helt stänger av fettförbränningen!​



Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments