Recept

Dags att ladda batterierna igen med lite goda smoothies nu när jag är hemma igen. Det är nog det bästa med att vara tillbaka till Sverige, att jag kan äta vad jag vill igen. Är väldigt begränsat utbud när vi var utomlands i matväg så nu är det härligt att kunna göra fräscha och mättande smoothies eller bolls. När föredrar ni att äta smoothies, till mellis eller till frukost? Eller kanske båda?

Såååå god

Nu när det är sommar vill man ju bara äta mat med extra färg känns det som tycker jag. Så dagen till ära så gjorde jag en rabarbersmoothie, skriker sommar om den.

Recept

Fryst rabarber
Naturell yoghurt
Fryst banan
Ägg
Jordgubbar

Gör så här: Smält först rabarber i en kastrull och krydda med något om du vill. Sedan så låter du det svala. Häll i det i mixern ihop med ett knäckt ägg och resterande ingredienser. Garnera och voila!

Den här söndagen var välbehövlig. Igår så åkte vi från hotellet vid 17.25 och sedan var det resa tills vi ramlade in genom lägenhetsdörren vid nästan 04.30. Då var man lagom mör... men så är det ju alltid när man ska hem. Då vill man bara teleportera sig hem, haha. Medan resan dit är ett enda glädjefyllt rus med förväntan inför semestern.

Så idag har jag sovit ut, packat upp, fixat iordning tvätten, förberett jobb inför veckan och nyss fick de bli pannkakor ute på balkongen. Här har jag fortsatt min kväll också med en bok i knät. Blir nog en tidig kväll skulle jag tro men innan dess hinner jag nog med en söndagsfilm när solen har gått ned bakom taken.

Träning

Imorse så snörade jag på mig skorna och gav mig ut på en löptur här nere. Så skönt att få börja morgonen på det här sättet. Nu blir det frukost innan sista dagen på stranden.

Nu var vi uppe och sprang vid 08.00 men de va i senaste laget. Vi kunde springa i skuggan nästan hela vägen men när solen började komma fram blev det riktigt varmt direkt. Dock så är det svårt att tänka på att det är jobbigt när det är så fint runtomkring sig. Sprang längs med vattnet hela tiden och det var perfekt tid innan allt för många människor började samla sig på gatorna.

Nu ska jag njuta av sista dagen med sol och bad innan flyget går hemåt igen ikväll. Ha en bra midsommardag!

Vill bara kika in och säga glad midsommar till alla där hemma i Sverige. Hoppas ni har njutit av potatisen, sillen, nubben och alla goda pajer som brukar serveras på borden denna dag. Vi har firat med sol och bad hela dagen och god mat ikväll!

Glad midsommar <3

Resor

Sola, bada, sola, sola, bada.. ungefär så ser dagarna ut och vissa stränder är helt magiska. Typ som när vi var och besökte ön Brac idag. Vi tog båten över från Makarska till Brac och sedan så utforskade vi lite först. Därefter hitta vi en fin plats att slå oss ned på för att kunna vara där ett par timmar. Så fint det var. Det ska vara en ö dit många lyxyachter kommer och det fanns det gott om vid stranden, den ena större än den andra.

Fick tips om att åka ut till den här ön utav en av er läsare och jag rekommenderar det verkligen starkt vidare om ni är i Kroatien. Dels kul att se lite annat, det blir en utflykt och det var verkligen en superfin strand. Båt ut tar ungefär 45 minuter och sedan skötte vi oss själva under hela dagen. Finns även färdiga utflyktsresor som ni kan åka med.

Nu blir det mat, hittat mycket bra restauranger hittills och maten är väldigt god. Dock så är det lite svårt att få gluten och laktosfritt så blir ganska lika rätter för mig men det funkar. Får se vad det blir ikväll till middag.

Så här skulle jag kunna sitta jämt! <3

Outfits

Att jag får gå runt i mitt favoritplagg, klänningen, varje kväll tillsammans med brunbrända ben och solglasögon. Herrgud, det gör att jag vill flytta utomlands. Så himla härligt. Så här såg jag ut en kväll häromdagen innan vi satte oss på en restaurang vi vattnet och åt god mat.

Stränderna i Kroatien är ju inte sand utan sten vilket faktiskt är lite härligt. Du får hela strandkänslan men du slipper ha med dig en hel sandlåda med dig in på hotellrummet sen. Sedan är det mycket barrväxter, som trädet bakom mig. Dock gör dom sig bättre här än hemma i Svenska skogarna, haha.

Klänningen är från H&M och jag älskar hur ärmen är designad på den, typisk somlig klänning

Resor

Att flyta omkring så här en vanlig onsdag i Kroatien är inget jag klagar på. Dagar går så snabbt dock, vill att tiden ska stanna lite så man får njuta lite extra av dagarna här nere. Det är helt underbart och oj vad jag behövde det här. Gå helt på lågvarv och ta dagarna som de kommer. Perfekt. Precis så semester ska vara.

Idag var vi i grannstaden Makarska och solade och badade. Vi hittade lite klippor som man kunde ligga på och som blev lite mer avskilt än vanligt när man ligger på stranden. Helt underbart vatten och killarna har med snorklar så de kunde hitta lite coola fiskar, se bläckfiskar och annat kul. När det största bekymret är vart man ska äta lunch så har man det ju helt magiskt.

Imorgon blir det utflykt med sol och bad men också lite upptäcksfärd. I träningsväg har jag sedan min löprunda framför mig och yoga. Superkul!

Träning

Imorse så hade jag och killen ställt klockan för att dra upp och träna. Så skönt att göra det innan frukosten. Så vid 07.45 gick vi upp för ett 45 minuters pass ungefär. Tog det som fanns och gjorde ett arm och magpass. Riktigt bra faktiskt. Har inte vart ute på löptur än men tror det kan bli imorgon och så är det yoga på torsdag.

Pass

Bicepscurl superset bicepsdrag i kabel
Smala armhävningar superset tricepspress i kabel
Magkombination 4 övningar 3 varv
Hängande benlyft

Klar!

Sedan så blev det dusch innan frukosten väntade. Har snöat in på omeletten som de serverar här nere. Kör den med skinka, tomat och ost i. Såååå gott. I övrigt så har vi varit över till vår andra grannstad idag, ytterligare 1 mil in på promenadkontot idag. Hade fått tips om att stranden skulle vara väldigt fint, dock inget vi kände var så annorlunda mot vår egna utanför hotellet men kul att se en ny stad.

Outfits

Så här såg jag ut igårkväll när vi strosade ner längs strandpromenaden till staden Tucepi.
Mysig kväll och blev kjol och blus. Älskar min blus, så fin och såg att ni kan fynda den på MQ nu på rean som är. Älskar färgen och att den är tunn så man även utomlands kan ha långärmat på kvällarna.

Idag blir det sol och bad för hela slanten. Se om man kan bättra på sin nyans på kroppen, haha. Även få njuta av lite bad i havet. Lata dagar som dom här är dom bästa Tack Kroatien.

Resor

Tänk att ha den här utsikten varje morgonpromenad

Det är helt fantastiskt här! Vi fick möta vår första dag med lite moln vilket gjorde att vi tog dagen till att utforska lite istället. Vi bor i Tucepi och gick då från där till Makarska. Så härligt landskap överallt. dels skogar och små stigar till vattnet och klippor. Väl i Makarska så var det väldigt mysigt och vi slog oss ned efter cirka 5 km för att få i oss lite gott att dricka. Sedan så tog vi en annan väg hem, längs med vattnet och då kom även solen fram och vid vissa stigningar så blev det helt klart mer än varmt, haha. Så det blev ett dopp i poolen innan vi har tagit det lugnt, spelat lite yatzy och ska snart ut och äta. Så mysigt.