Header
View tracker

Kost & Träning, Träningpass i detalj

God kväll fighters!

Jobbade idag till 18.15, sedan hem - käka lite, byta om och dra min älskade pwo innan det var dags att möta upp Maria på gymmet för ett benpass.
Vi båda har precis varit sjuka så vi tog det hyfsat lugnt.. 😄 Bra pass tillsammans med henne idag i alla fall - som vanligt!

Vi körde följande övningar:

Uppvärmning:
Benspark + liggande hamstringscurls

Hacksquat - rätt många set, stegrande vikter och sedan avslutade några lättare set med paus i bottenläget. Kanske 7 set totalt?

Benpress - säkert 7-8 set här då det blev stegrande vikter.. varav mitt tyngsta idag på 340kg x 15 vilket faktiskt är PB för mig och det kändes rätt lätt ändå 😃 Avslutade även här med lite lättare på sista seten.

Benspark - tillbaka till bensparken, körde först 3 tyngre set med 12-15 reps och sedan 3 set ''21:an'', man kör 7 halva reps i ''övre läget'' sedan 7 hela och avslutar med 7 halva reps i ''botten läget''

Raka marklyft med stång - lite lättare vikt, fler reps och lite paus för maximal kontakt. Tror vi körde 4 set + ett lättare först.

Liggande hamstringscurl - blev 4 tunga set med ca 8 reps och sedan dropset på sista till failure

Vi avslutade passet med rumpa där vi supersetade ''gynstolen'' med kick-backs på matta utan vila. Körde ca 30-40 reps på gynstolen och 15-20 på varje ben med kick- backs. Grym kontakt i rumpan idag!!

#girlpower

Avslutade faktiskt passet med att dra på klackarna och körde lite posering. Galet vad svårt det är!! Men övning ger färdighet. Lika bra att börja i tid 😜

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

150g kycklingfilé, 150g sötpotatis och okänd mängd kanel + sallad 😄

Likes

Comments

View tracker

Japp, åkte till gymmet igen efter jag städat klart. Körde väldigt lugnt på bandet i 45min, bara sååå skönt att röra på sig igen efter förkylningen.

Nu efter har jag käkat sen fixat matlådor och förberett allt inför imorgon till jobbet. Älskar att vara förberedd och ha allt färdigt på morgonen!

Ni glömde väl inte följa mig på snapchat och Instagram??

Snapchat - psykbryt
Instagram - amandassvenssons

Sov gott❤️

Likes

Comments

​Igår hade man ingen söndagsångest inte när man visste att man inväntade en ledig måndag 😉 Men men, fick hoppa in några timmar på jobbet nu i eftermiddag ändå haha.. 

Idag tränade jag rygg och mage på gymmet efter frukost. Riktigt bra pass och satan vilken kontakt jag fick i ryggen idag 😃 Har också väldigt mycket träningsvärk i armarna sedan igår haha.. Kanske är riktigt nyttigt att vila så många dagar ibland i sträck? Blir lite som att chocka kroppen! 

Jag körde mycket fokus på olika roddar idag. Tycker jag har hyfsat bra bredd på ryggen.. men vill ha med djup och detaljer i den 😊 Alltid finns det något man kan förbättra! 

Efter gymmet så åkte jag hem och käkade lunch innan jag fick åka till jobbet några timmar.. Så kom hem där i från för ca 1,5 timme sedan. Så har bara hunnit käka lite mellanmål innan jag satte igång att städa här hemma. Torkade av alla ytor, dammsög, skurade golvet och plockade i ordning - så skönt att ha det gjort för resten av veckan!

Nu lutar det faktiskt åt att åka till gymmet igen.. gå lite lugnare på bandet.. - jag är sugen! Vi får se.

Likes

Comments

Likes

Comments

God kväll mina solstrålar!

Var på gymmet tidigare i eftermiddags och körde axlar + armar. Ett lugnare pass men som gick över förväntan riktigt riktigt bra!

Där efter så mötte jag och Mathias upp Ewelina på Konsum och handlade tacos.. Så det blev tacos ikväll igen, men vad gör det? 😄 så farligt gott ju!!

Likes

Comments

Träningpass i detalj

Eftersom jag precis varit sjuk så kommer jag att köra väldigt lugnt tills jag känner mig helt frisk. Så kommer mest köra på kontakt och lite lättare så man inte får värsta pulshöjande passen i början 😊 Förkylning är ändå något man ska ha mycket respekt för när man tränar mycket.

Men känns så jäkla skönt att bara gå till gymmet och vara där. Bästa!!

Söndag:
Armar + axlar

Måndag:
Rygg + mage

Tisdag:
Ben med Maria

Onsdag:
Axlar + biceps

Torsdag:
Vila eller rygg + triceps (beror på dagsform)

Fredag:
Vila eller rygg + triceps (beror på dagsform)

Lördag:
Ben

Söndag:
Axlar + mage

Sedan kommer jag väl slänga in lite lugnare promenader när tiden finns 😊

Likes

Comments