Header

Jag kan nu stolt presentera min NYA alldeles egna blogg www.amandasvensson.com

Det är en egenutvecklad blogg med helt unik design - och jag känner verkligen att det är ett steg i rätt riktning om att kunna satsa ännu mer på min blogg och sociala medier.

Jag hoppas verkligen ni följer med över till den bloggen härifrån - vi ses där mina fina! 😍💗

www.amandasvensson.com

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej mina fina!

Igår satt jag en stor del av dagen med lite nya inlägg och fix och trix med nya bloggen. Därav blir det inte så mycket uppdateringar här just nu då jag hellre lägger all krut på den nya sidan. Alltså den kommer bli SÅ himla bra - längtar tills jag får visa den för er😃

Arbetet med den nya bloggen går faktiskt fortare och bättre än vad jag hade planerat = att den släpps nog också tidigare än planerat.

Så snaaaaart. Wihoo! Jag hoppas att ni är lika taggade som jag är 😍

Likes

Comments

Jag kan nu äntligen officiellt berätta att jag kommer att inom två-tre veckor släppa min nya blogg. Jag kommer flytta härifrån Nouw.com och skaffa ett helt eget domännamn - och den nya bloggen kommer bli såååååå jäkla bra!

Vi satt i hela 10 timmar med den igår - trots det är den långt ifrån färdig. Vi gick igenom alla finesser och hur man ska göra för att både inlägg, innehåll och utseende ska bli top-nouch. 😍

Jag kommer att försöka satsa mer seriöst på bloggandet med mer och bättre innehåll, mer kvalité på både inlägg och utseende.

Jag hoppas ni är lika taggade som jag?! NU JÄKLAR

Likes

Comments

Träningpass i detalj

Hej mina fina!

Kom nyss hem efter ett faktiskt, förvånansvärt bra ryggpass. Blev rätt intensivt - inte jätte tunga övningar idag utan mer fokus på kontakt vilket jag verkligen fick! Jag har haft galet bra kontakt senaste ryggpassen vilket jag är SÅ nöjd över då jag innan kan ha haft rätt svårt att hitta kontakten i ryggen utan kopplat in andra muskler.

Dagens ryggpass:

Breda latsdrag:
Stegrande vikter upp till arbetsset x 12 - 4 set

Hantelrodd:
17,5kg x 15 - 1 set
22kg x 15 - 1 set
25kg x 12 - 1 set
31kg x 10 .- 4 set + 1 dropset

Rodd i maskin:
x 12-15 - 5 set

Smala latsdrag:
x 12 - 4 set

Rodd i cable med rak stång och handtag på sidorna:
x 10-12 - 4 set

Sittande rodd med V-stång
x 12-15 - 4 set + 1 dropset

Lats i cable med rak stång:
x 15 - 3 set + 1 dropset


Likes

Comments

Grillat hos mamma och pappa får avsluta denna lediga tisdag!

Även att jag går på diet så vill jag ändå kunna vara med familjen, äta tillsammans och inte utesluta det sociala liksom.
Krävs bara lite mer planering och struktur. Väga maten osv och ha lite andra råvaror, men att äta tillsammans och kunna vara med betyder så mycket 😃 Sedan att ha föräldrar som förstår ens livsstil och stöttar en är ännu mer guld värt!

Likes

Comments

Hallå mina hjärtan!

Jag sitter just nu i soffan hos mamma och pappa. Vi ska grilla tillsammans ikväll - vilket är guld värt på diet! Blir lite godare att grilla sin kyckling än steka och ha sötpotatisen i ugnen är koka haha! 😍

Körde passet efter frukost idag och blev ett riktigt bra och intensivt benpass. Helt skakis efteråt haha!! 😃
Blev lite högre reps idag och ett lite annorlunda upplägg än jag brukar - älskar att mixa och chocka lite ibland med lite andra övningar osv.

Började t.ex. med att köra baksida lår för att få kontakt där och den största fokusen på hamstrings idag. Jag kan annars ibland ha rätt svårt att aktivera hamstrings i vissa övningar. Men att börja köra det hjälper mig resten av passet att få bättre kontakt där 😃

Dagens benpass:

Liggande hamstringscurls:
Stegrande vikter upp till arbetsset x 20 (3 set)
x 10 hela - x 10 halva (alltså 20 reps per set) - 4 set

Triset raka marklyft med hantlar:
x 10 - x 10 - x 10 (30 reps per set) - 5 set

Squats i smith:
Rätt bred fotplacering + långsamma reps x 15 - 4 set

Benspark *superset* Sizzy-squats:
x 15 på varje övning - 3 superset

Hack-squat med tät fotplacering:
x 15 långsamma reps utan paus - 4 set

Hip-thrusters i smith:
x 20 - 3 set

''Gynstolen'':
x 20 - 3 set + 30 sek paus på sista setet

Likes

Comments

Kost & Träning, Tips

Tips!

Toppa gröten med någon god proteinbar! - Denna gröt toppade jag med Nutramino's proteinbar med smak av Chunky Peanut Caramel (LÄNK HÄR)

När gröten är varm så smälter ju baren med hihi såå gott.. jag har även proteinpulver i med smak av choklad i gröten (LÄNK HÄR)

//

Glöm inte använda min rabattkod hos Proteinbolaget också - PBAMANDAS - så får du 20% på deras egna märke Gaam Nutrition och 10% på alla andra produkter på deras hemsida😍

www.proteinbolaget.se

Likes

Comments

​Matlådor för många dagar framåt fixade. 

8 lådor med rostbiff och sedan lådor med kycklingfilé. I lådorna har jag också sötpotatis och sallad.

Måste skryta lite om min rostbiff också - blir fasen bara bättre och bättre för varje gång. #dietlikeaqueen 😏👌

Likes

Comments