Efter en rejäl tarmtömning igår (sorry guys, måste ju uppdatera släkten hur jag mår) mådde jag tusen gånger bättre imorse när jag vaknade. Fisktacosen igår såg/smakade visst bättre än vad den var för min stackars mage haha! I vilket fall som helst begav vi oss imorse till vattenfallen Benang Stokel & Benang Kelambu. 1,5 timme senare med moppen var vi framme. Uppför & nedför trappor gick vi, fick se båda vattenfallen och ja, det var värt resan dit. Vi var iprincip de enda turisterna där (ligger mitt i centrala Lombok där mest locals är) så vi blev mer intressanta än vattenfallen. Vet inte hur många selfies/groupies vi fick ställa upp på,haha!

Hungriga och med noll energi begav vi oss hemåt. Inte en endaste liten restaurang fanns på vägen. Vi var gaaaanska så trötta & överhungriga när vi kom fram till Kuta. Körde som dårar hem. Vet inte riktigt vad som hände med våra kroppar men båda har legat som två döda sillar i sängen sedan vi kom hem. Min förkylning gör mig inte piggare heller:/

Tillslut tog vi tag i oss själva för att åka och se solnedgången. Så fint! Har nyss kommit hem från en lyxmiddag bestående av burgare, mmmm. Det satt bra i magen. Nu är jag mer än redo för sängen. Natti natti Svergie!

/Emelie

Bilder från dagens nice view. Åt den klassiska Indonesiska bananpannkakan till frulle, sedan begav vi oss till Tanjung Aan efter att ha blivit tipsade om det stället av några från vårt hostel. Vi började med att hikea uppför bergen och möttes av en heeeelt sjuk utsikt. Det är så lugnt här i Lombok. Knappt några turister, bara en massa fin natur överallt. Väldigt harmoniskt.

Efter "hikingen" gick vi ner till beachen, åt lunch och badade i det icke svalkande vattnet, nackdelen med Indonesien.. Vattnet är lika varmt som luften i princip. Men man ska inte klaga. Känns overkligt att vi bara har 10 dagar kvar i paradiset..

Efter beachen letade vi upp ett yoga-ställe (älskar yoga!!) som hade en sjuk utsikt över Kuta. Blev ingen yoga idag men någon dag innan vi åker blir det allt. Istället njöt vi av en juice i en soffsäng & kollade på utsikten. Synd bara att kameran inte kan fånga exakt hur det ser ut i verkligheten. Min systemkamera vill nämligen inte fungera så nu är iphonen mitt hopp.

Har precis käkat tacos på en najs ställe. Älskar att de som jobbar här har sån chill stil. Dansar till musiken, sätter sig och snackar lite och alltid har ett leende på läpparna när de jobbar:)

Nu ska vi nana, internet här äger så nu kära läsare ska vi försöka uppdatera mycket innan vi åker hemåt.

/Emelie

Gili T, livets ö typ. Vi bodde på en helt ok hostel för 50kr natten, nära till stranden & låg mitt i "centrum". Krig med en kackerlacka hade vi en dag med. Flyga kan dom jävlarna göra också, usch fy & bläääääh. Annars då? Livet på Gili är inte så komplicerat om man säger så. Mycket strandhäng, barhäng, beerpong och SVENSKAR. Kryllar av svenskar där. Kände sig nästan som hemma.

En utav kvällarna bestämde vi oss för att rida på stranden i solnedgången. Dagen innan åkte vi & kollade in stallet och hästarna, som verkade vara bra behandlade och bodde bra. Och OJ vad glad jag är över att vi gjorde det. Enda sedan jag var liten hästtjej har jag drömt om att få galoppera på en strand, mitt ute i ingenstans, och nu 15 år senare har den drömmen gått i uppfyllelse:):)

Här ovanför ser ni när Josefines häst alltmer börjar gå utåt mot det djupare vattnet.

Och den slutade aldrig gå utåt & vägrade gå in mot stranden igen. Tillslut fick en av "ledarna" gå ut och hämta hästen haha!

Yoga & utebio hann vi också med. Och inte får vi glömma nämna att vi även snorklat med sköldpaddor, färgglada fiskar, ormar (lucky me att jag inte såg den) och fina korallrev. Min hajskräck försvann där nere. Hade fullt upp med att ta in allt fint som fanns där nere:) Träffade även två tjejer från Filippinerna under snorklingen, supertrevliga!

/Emelie

Här är lite bilder från festivalen dagen innan Silence Day. Väldigt mycket folk överallt & alla var glada, bra stämning helt enkelt. Kul att se:)

Med massa pack nudlar, snacks och lite annat gött överlevde vi Silence Day. Väldigt tur att vi unnade oss ett bra boende under den dagen. Vi hängde vid poolen hela dagen, solade & läste böcker. På kvällen lagade vi nudlar i hotellets kök, spelade kort och krökade lite.

Dagen därpå bestämde vi oss för att testa rafting, & jävlar vad roligt det var!!! Vi raftade bland regnskog ovh vattenfall, det var så fint. Men lite scary var det emellan åt också. Både Karl & Josefine ramlade ur "båten" när vi paddlade in i stenar osv. Tyvärr har vi inga bilder därifrån eftersom att Josefines gopro försvann med strömmen när hon ramlade av. Så typiskt, men sånt som händer.. Raftingen var iallafall absolut en av höjdpunkterna på hela resan!

Inlägget skulle ha kommit upp förra veckan, just nu befinner vi oss i Lombok. Innan dess har vi varit i underbara Gili Trawangan tillsammans med en gäng killar. Liten ö med mycket krökande & liten del hälsoresa :p

Heeeej! Wi-fi här i Bali/Gili vägrar samarbeta så det går inte att publicera bilder, därav inget bloggande hehe. Här kommer ett inlägg som skulle kommit upp för ca en vecka sedan.

Imorse ringde väckaren klockan åtta & trötta som två as lyckades vi kliva upp ur sängen och käka frukost innan taxin kom och hämtade oss. Imorgon är det Silence Day i hela Bali, vilket innebär att allt är stängt och ingen får lämna hotellet/boendet på hela dagen & kvällen. Lämnar man boendet kan man riskera flera års fängelse. Så ja, vi kommer inte våga röra en fena utanför området på hotellet imorgon om man säger så. Taxichauffören var snäll som stannade vid ett supermarket på vägen så vi kunde handla mat och dryck inför morgondagen. Dagen till ära har vi även unnat oss ett lite lyxigare boende under de kommande två nätterna, Bucu View heter det. Jag, Josefine, Karl & Douglas delar på en "svit" med två king size sängar, tv, AC, utomhus badrum med badkar & dusch samt utanför rummet finns en fin pool där vi kommer spendera hela vår Silence Day.

Efter vi checkat in hyrde jag & Josefine en moppe för att åka till ett risfält. Hört bra om det & jag tyckte det var ballt att få se. Dock gick vi tyvärr aldrig runt bland risfälten men det vi såg var fint. Träffade även på en liten söt tant som ville vara med på foto. Hon log hela tiden och verkade så glad. Efteråt ville hon ha pengar för det dock, typisk grej dom kör med här i Asien.

Ikväll firas det indonesiska nyåret här, så lite senare ikväll är det en stor parad/dans här i Ubud som vi ska kolla på. Det blir trevligt.

Ha D!
/Emelie

Svårt att klaga på något här. Älskar detta stället! Efter att vi ätit brunch på vårt vanliga frukostställe, ett organiskt café nära vårt hostel, begav vi oss återigen till samma beach som gårdagen. Måste ha varit varmaste dagen idag. Man svettas konstant & tvingas bada och dricka vatten hela tiden. Men jag som älskar sol har ju svårt att inte uppskatta alla soltimmar jag får innan jag återvänder till kalla Svergie:)

På eftermiddagen åkte killarna vidare till Ubud. Jag & Josefine bestämde oss för att stanna ännu en natt här, så vår kväll har spenderats på Single Fin, en supermysig bar precis vid havet. Tyvärr missade vi solnedgången, men lite hann vi se. Så. Himla. Fint. Blev väldigt avundsjuk på alla surfare som låg där ute och plaskade på sina surfbrädor under den röda himmeln. Nä, jag är iallafall in heaven. Hit ska man åka om man gillar sol, bad, snygga surfare (!!!!!) och barhäng.

Imorgon möter vi upp killarna igen i Ubud. Nu är det läggdags, solen gör att man känner sig helt slut i både kropp & knopp.

Såhär har vi bott de senaste dagarna för endast 60kr per natt! Hostellet har även en supernice pool. Medori Putih heter stället, rekomenderas!

/Emelie

I fredags eftermiddag landade vi i fina Bali. Det första vi möttes av utanför flygplatsen var en attack bestående av iprincip hundra taxichaufförer som försökte övertala oss att åka med dom till olika priser. Har ännu inte vant oss vid hur asiater fungerar riktigt. Sliter i armarna, följer efter och slutar inte fastän att man säger "no thank you" tusen gånger. Lite frustrerande men samtidigt roligt haha.

Vi bor just nu på ett mysigt hostel här i Uluwatu. Väldigt lugnt i den här delen. Mycket surfare, fina stränder och ja, jag gillar det! Vi har dock inte testat surfingen än, men vi stannar här en dag till så imorgon kanske det blir:) Josefines kompisar, Karl & Douglas är här med oss så idag har vi glidit runt på deras moppar, hängt på Dreamland beach tills det började regna för att sedan åka hemåt till poolen och dega där. Extremt fuktigt och varmt här, man svettas konstant. Fick någon typ av värmeslag igår. Blev alldeles yr, fick huvudvärk och mådde illa. Men efter lite sömn, vätskeersättning och en kall dusch var jag med i matchen igen:)

Vi suger på att ta bilder. Är alldeles för lat för att ta med kameran till stranden. Men det är så fint här. Som jag längtat efter att få vara i Bali! Ska bli bättre på det där med fotandet.

Kram /E

Känns så tråkigt att behöva lämna Singapore, det har varit riktigt ballt här. Men nu bär det av mot Bali, låter inte så pjåkigt det heller:)

/Emelie

Tjenis penis, Emelie aka bloggerskan här igen. Gäller att passa på när man har bra wi-fi hehe. Ladies Night igår var nice! Vi började med att åka till Clarke Quay för att få i oss något i magen OCH det var det godaste jag ätit på hela resan. Åt på ett mexikanskt ställe med maaaagisk guacamole och drack lite vin. Gick sedan vidare till en bar för att unna oss ett glas prosecco, visade sig att man fick 4 glas om man beställde 2. Wasn't complaining. Två män från Ukraina satte sig sedan vid oss, betalade proseccon och beställde in en flaska champagne. Och så fortsatte även kvällen på Marina Bay Sands. Business men överallt som bjöd oss på drinkar hit & dit. Det var nice! Idag mår man (jag) mindre bra.. Men det var kuuuul!

Här var vi första kvällen i Singapore, på 1-Altitude. En skybar som låg på 63:e våningen med magisk utsikt och supergoda drinkar!

Heeeej från underbara Singapore! Kärlek vid första ögonkastet, det är råballt här. För tillfället sitter vi och dricker varsin iced chai latte på ett fik, välbehövligt efter att ha strosat runt & shoppat på Orchard Road. Finns galet snygga kläder här, kanske bra att jag inte får plats med något mer i min backpack väska. Hade kunnat köpa en helt ny garderob annars :p

Här kommer lite bilder från gårdagen när vi besökte Universal Studios, som verkligen nådde upp till våra förväntningar. Karusellerna var sjuka & 4D filmerna var riktigt balla. Blev som två små barn där inne haha..