I onsdags klockan två bestämde vi helt spontant att vi skulle åka till Umeå och bo på camping. Vi fick efter lite om och men tag på en stuga istället för tältet vi först tänkte övernatta i.

Men som vanligt med tre ungar, en tidsoptimist och en som blir sönderstressad så tog vi oss inte iväg från Ö-vik före klockan var närmare fem... haha!

Så vid 19 checkade vi in i stugan på campingen. Vi kastade mest bara in våra saker innan vi gick ut igen för att utforska. Minigolf spelade vi och Nelly klassade ut alla, sjukt grym!! Sen klädde vi på oss och tog bilen en bit bort för att fiska lite. Efter en stund så skedde en ordentlig bajsolycka så då var det bara att packa in oss i bilen igen och åka tillbaka... Barnen somnade SÅ nöjda efter 23 någon gång. Helt klart värt det ❤️

Jag minns tillbaka till när jag var liten och hur jag verkligen älskade att campa på sommaren. Att få springa fritt med kompisarna, ta med en sedel på kiosken och välja lite godis, få vara uppe lite längre. Alla myggbett, solbrännan. Ja, det är riktigt fina minnen och det vill jag ge våra barn också 💕

I tisdags kom mina fina frugor hit för att umgås och det var så himla trevligt. Synd bara att tiden går sååååå himla fort när vi väl ses 😩

Vi surrade, myste med bebisar, lekte i lekparken och drack kaffe. En fin dag 💕

• Vardag

I början på pappaveckan tog vi en tur med båten. Barnen har blivit helt tokiga i fiske och går runt med sina fiskedragslådor överallt... Haha! Det är gulligt men liiiiite ointressant för mig kanske. Vid varje utflykt vi gjort har vi stannar vid vatten och kastat lite. Nöjda barn iaf 😅

En fin sommardag tog vi bilen till Rundvik. Vi njöt verkligen! Vi gick till en supermysig Lekpark med varsin kaffekopp i handen. Barnen fick cykla, leka och bara må, precis som det ska vara på sommaren. Vi avslutade dagen med en pizza och soffmys framför tvn innan vi åkte hem till Ö-vik. Hur mysig dag som helst ☀️

Det händer mycket med huset också! Vi (Tommy) jobbar på så in i bomben. Vi håller dels på att byta fönster i uterummet. Det visade sig vara ett betydligt större projekt än vad vi trodde. Han har fått bygga om väggarna totalt i princip, men nu börjar det ta sig!

Sen håller vi också på att måla om huset... ÄNTLIGEN!!!!!! Vi var så less på den hemska gröna så nu ska huset bli VITT! Vitt med svart grund, svarta dörrar och garageportar. Det kommer bli så fint och fräscht när det är klart 😍

Förra veckan hade vi mamma hos oss. Hon vill gärna komma hit då och då eller att vi åker dit, likaså som vi vill det också såklart. Men hon var iaf här för att spendera lite tid med Mio och oss andra. Som vanligt så är det alltid något som händer då, förstår inte hur vi lyckas med det - är det inte magsjuka så är det olyckor...

Hur som helst. Barnen busade på i vardagsrummet som vanligt och rätt vad det är så smäller Mio in huvudet i vardagsrumsbordet. Han hade legat på golvet och skulle egentligen bara ställa sig upp och så var bordet ivägen... Så bakhuvudet fick sig en smäll och tårarna kom. Men eftersom smällen inte såg ut att ta så hårt så tröstade jag honom och sen var allting som vanligt. Han sov lite oroligt på natten med mormor... Och sen dagen efter vaknade han med en hemsk huvudvärk... Och efter frukosten så tog det bara en liten stund innan han kräktes också. Han grät över huvudvärken och var riktigt slö så vi åkte in till akuten. Väl där blev han ännu mer slö och sov från 11 ungefär till 16... Något han aldrig gör annars! Efter en röntgen och vätska IV så var han betydligt piggare. Han fick dock sövas ner för att de skulle kunna göra en röntgen... Men det gick bra och när han vaknade upp efteråt var han som en ny människa...

Hela upplevelsen var riktigt otrevlig och det är såna stunder som mammahjärtat verkligen får smaka. Jag är så glad att det gick bra för honom <3

Här står det still!

Det har hänt en helt del sen sist och tiden tycks verkligen flyga fram. Har även haft inne min telefon på lagning inte bara en gång utan tre... Men nu har jag fått tillbaka den och kanske kan börja om här. Så drygt med någon annans telefon och appar som ska laddas ner, kort som blir dåliga och så vidare!

Vännäsdagarna har iaf passerat. MIN helg på sommaren, min helg då jag får chansen att träffa vänner, bekanta och även släkt. Den här helgen känns faktiskt ännu viktigare nu när jag bort i Ö-vik och inte har lika mycket tid till att ränna runt och träffa alla. Hur som helst så åkte jag mot Vännäs kring middagstid på fredagen. Vi hade planerat en tjejkväll med någon cider, massa prat och mys. Vid tolv hade jag och Sandra fått i oss några glas vin och båda var barnfria så vi tänkte - varför inte dra en sväng på hotellet? Sagt och gjort, det var trevligt men inte alls så mycket folk som på lördagarna.

På lördagen vaknade jag upp med världens halsont och knappt någon röst... Vi åt lunch som alltid på hotellet och sen hängde vi bara i solen hemma hos Sandra och Danne. Jag mådde verkligen gott - fina vänner, sol, värme, lite vin, barnledig och en känsla av frihet. På kvällen blev vi massa folk som grillade och frös utomhus innan vi gick vidare till hotellet för ännu mer folk. Jag tog det väldigt lugnt eftersom hela kroppen spökade - ont både här och där, så vid halv ett bestämde vi oss för att gå och äta pizza istället. Det var faktiskt riktigt skönt att få lägga sig i sängen och veta att jag skulle vakna upp pigg dagen efter!

Tommy och alla barnen kom till Vännäs på söndagen. Vi hade bestämt och lovat barnen att åka på Leos Lekland och sen äta middag på max efteråt. Det blev verkligen en hitt och jag tror alla var rätt nöjda med helgen på söndagkväll. Mio fick stanna hos mormor eftersom att jag skulle jobba natt i veckan.

Över en månad sen sist. Och det har hänt mycket! Saknaden efter Lemmy är stor och det går nog inte en dag utan att jag tänker på hans bruna djupa ögon och höga snarkningar. Men jag har börjat tänka annorlunda. Jag älskar verkligen Individen hos en fransk bulldogg. Men känner bara hur vidrigt och hemskt det är med hur de är framavlade. Varenda en lider, mer eller mindre. De kan inte andas, har problem med huden, magen, skelettet........ FY! Tänk dig själv att knipa ihop näsan och försöka andas. Andas och springa, leka... det känns hemskt och iaf jag får panik 😳

Hur som helst. Lemmy var en fin hund och vi saknar honom enormt! Men som lite plåster på såren köpte vi en liten kattvän att fylla hemmets tomrum med... en kattunge rättare sagt som fick namnet Janne Jansson. Och han är precis som vilken kattunge som helst, jävligt jobbig! Haha 😂

• Kärlek

Ligger just nu i sängen och väntar på att resten av familjen ska komma hem. Idag är en tung dag. Vi har varit hos veterinären och lämnat Lemmy till hundhimlen. Barnen var inte med såklart och det var lika bra. Både jag och Tommy grät som två små barn. Fy vad jobbigt det känns.
Lemmy blev 10 månader... så jäkla orättvist! Men vi vet att det var det bästa beslutet för honom, så nu slipper han lida mer. Men det hjälper inte mot den ångesten jag känner just nu, varför just han?

Och så tänker jag lite egoistiskt att varför? Varför i hela friden skulle jag tjata så enormt på tommy att vi skulle köpa hund? Varför inte vänta? Han har varit hos oss sen september och det känns som att vi tappat en familjemedlem, på riktigt alltså. Har så jäkla ont i hjärtat!!! 💔

Direkt jag kom hem från skolan så brast det igen. Så tyst. Så tomt. Så ensamt. Inga stora bruna ögon som kommer springandes mot mig och hoppar av glädje. Hör inga högljudda snarkningar och grymtningar. Hör inga tassar mot trägolvet......... 😭

Har plockat bort alla leksaker, maten, buren, matskålarna, koppel och halsband. Trodde att det skulle göra det lättare att komma hem till, men tror det gör varken eller. Vet ju allt han gjorde, gick, luktade på osv ändå. Lilla grisen 🐶