Lite campingliv har vi fått till i sommar, först Strängnäs två dagar för Hot Rod Reunion och sedan Varamon tre dagar för sol och bad! I Strängnäs sålde vi bildelar och kläder, träffade folk vi känner och såg på bilar - det var vaarmt och soligt!

VId Varamobadet i Motala hade vi det också varmt och soligt men då kunde vi svalka oss!

Det blev även en tur in till Motala och ett besök på motormuseumet, det var riktigt stort och det fanns mycket roligt att titta på. På kvällen spelade vi golf, den som förlorade skulle bjuda på något att dricka - jag behövde inte betala! Vi fick en härlig utsikt från en restaurang vid vattnet, massor av vindsurfare som gillade att det gick vågor!

På hemvägen stannade vi till i Vadstena för lite flanerande och fika!

En vecka går fort, vi känner oss nöjda med resan. Hotell Gadja i Baska voda kan vi rekommendera, det är ingen lyx men trevligt. Vi har träffat många svenskar när vi suttit ute i loungen och druckit drinkar på kvällarna. Stranden är 150 m från hotellet och vi har fått mycket sol och bad även om resan avslutades med storm. Det blev ändå trevligt när alla blev kvar på hotellet i ruskvädret. Hemresan gick bra och nu sitter vi på vår egen altan! ☀️

De två första bilderna är Kroatien och de andra två från Vikbolandet.

Blåsten och molnen ökade idag så nu blev det dags att åka till Makarska. Vi gick på marknad och runt i hamnen och i gamla stan. Blåsten övergick vartefter till storm så efter en pizza tog vi bussen hem igen. Det var lugnare att sitta i vår lounge och dricka kaffe och läsa en stund. Fler och fler tog sin tillflykt hit, det stormar verkligen! Vi blev alltså fast på hotellet sista kvällen med middag och gin rummy i baren. Det gick bra det med! Tur att vi var uppe på takterrassen igår kväll, idag hade man nog blåst bort däruppe! Imorgon hoppas jag att stormen bedarrat så vi får en lugn flygning hem. Borta bra men hemma bäst! 😊

Nytt strandhäng men lite svalare idag och lite blåst, som åstadkom fantastiska vågor till allas förtjusning! Pensionärerna var värst kastade sig i vågorna så badbyxor och bikini flög kors och tvärs! Vi har inte skrattat så mycket på länge 😂😂 det var underhållning på stranden hela dagen!

Men dagen började dåligt då vi kom precis när en tjej blivit påkörd, det verkade vara långt till ambulans för det tog tid men hon var alla fall vid medvetande. Sedan fick vi se många segelbåtar försöka ta skydd i hamnen, det var inte lätt för dom i de höga vågorna, ingen var gladare än jag över att vi inte bokat en båttur idag! Även på em var vi med om en olycka, då en pappa tappade sitt 2-åriga barn i vågorna - som tur var slutade det bra men det kunde gått riktigt illa. Livet är skört - var rädda om varandra! 💕

40 grader varmt och 28 i havet! Det blev stranden idag igen 😅🌴 Makarska får vänta till en svalare dag. När vi satt och åt ikväll gick strömmen så halva Baska voda blev mörkt, det var när en trubadur började sjunga - vi sa redan igår att det lät illa så det var kanske inte så konstigt att det blev svart!

På vår nya favoritbar vid stranden beställde vi en drink på prosecco och en cuba libre, in kom nåt helt annat - en mojito och en tequila sunrise, när vi upptäckte misstaget efter att ha smakat på drinkarna så sa vi till servitrisen, hon bad om ursäkt och lämnade våra drinkar till ett par vid ett annat bord! Vi fick våra beställda drinkar och var noga med att ha koll på att de kom direkt från baren! Nu vet jag allafall att jag inte gillar tequila sunrise!

Inte mycket händer här just nu, vi äter frukost, går till stranden - ca 150m från hotellet och går ut och äter på kvällen. Idag blev det inget shoppat men vi hittade en ny trevlig bar vid havet.

Vattnet är helt klart man ser botten hela tiden. Sista bilden är från loungen på vårt hotell, där börjar och slutar vi dagen trevligt! Imorgon har vi tänkt ta taxi till Makarska på kvällen. Det är nog den enda utflykt vi gör - vi hade planer på att åka till Split men eftersom det är 35 grader varmt lockar inte en bussresa, på två timmar enkel resa, särskilt mycket ☀️😅

Inte mycket att rapportera, 35 grader varmt och sol - stranden med bad hela dagen ☀️
På kvällen god mat på King, kroatiskt kött - vi frågade inte vad det var men det var gott! Paret vid bordet bredvid oss fick in typ ett halvt ben från ett rådjur! På hemvägen lyckades jag shoppa två kjolar och ett armband! Vi avslutade med favoritdrinken mojito 🌴👍

Efter hotellfrukost blev det stranden hela dagen ☀️ bara avbrott för lite mat o dryck! Strålande sol och 33 grader kräver en hel del dopp i det turkosa havet! Vi avslutade kvällen med em-final på storbilds-tv på stranden ⚽️ grattis Portugal!

Då var vi här igen då, ett vinnande koncept! Hotell Gadja i Baska Voda, samma som förra året. Klockan är snart elva och vi sitter på balkongen - det är varmt! Flygningen tog 2,5 timme, det var precis att vi hann äta. Har svenska landslaget använt det här planet månntro?

Idag fortsatte vi vår roadtrip till Västerås och Power Meet. Köerna började redan när vi svängt av motorvägen så det tog 1,5 timme innan vi var inne på marknaden! Sedan började en 5 km lång promenad för att hitta fynd! Det blev lite till mig och lite till grabbarna i Väderstad 😀

För att slippa köerna tog vi en bakväg/genväg när vi åkte hem, men det visade sig vara en riktig nitlott - bron över Kvicksund höll på att repareras med låånga köer till följd...

Nu är vi iallafall hemma igen, saknar redan den lilla sötnosen Leona 💕
Ny kortare resa imorgon till Väderstad för att gosa med de små gullungarna Aaron och Noah  💙💜 och lite längre resa på lördag till Kroatien för sol och bad! ☀️