22 dagar gammal så väger SE*Trollvinter Poppy 288g

22 dagar gammal så har SE*Trollvinter Smidge växt om sina syskon till en ståtlig vikt på 334 g

22 dagar gammal så väger SE*Trollvinter Guy Diamond hela 316 g

22 dagar gammal så väger SE*Trollvinter Cloud Guy 330 g, denna herre smakade lite på mjölkersättning igår på morgonen då deras mamma får det som extra.

Har varit med gubben och sonen på ett helt underbar 4 års kalas min systers och svågers dotter. Maken skrattade lite när jag slog in presenterna och sa att jag tror du skämmer bort Elin lite.

kan inte riktigt förstå vad han menar.

Låter bilderna tala om hur underbart det var

Jösses vad tiden har gått fort Collie och Emils bebisar är redan 14 dagar gamla. Känner man för att se föräldrarnas stamtavla så hittar man det via denna länk: https://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3%3A1163024%3B2%3A1163644&g=4&p=nfo&o=ajgrep

Hade lite eller mycket svårt att komma på ett tema inom sagorna eller film. Men till slut så fastande jag för filmen Trolls.

SE*Trollvinter Guy Diamond (14 dagar) och har en vikt på 260 g.

SE*Trollvinter Poppy (14 dagar) och har en vikt på 240 g.

SE*Trollvinter Cloud Guy (14 dagar) gammal och har en vikt på 268 g

SE*Trollvinter Smidge (14 dagar) och har en vikt på 270 g.

Tog med mig familjen och hundarna för en sväng in till hamnen för att köpa mjukglass. Förstår varför det kallas vännens pärla älskar att gå runt i hamnen plus att sitta utanför någon av bodarna och äta mjukglass. Vi avslutade med att gå en kvällspromenaden ut med Tida ån blev ca 2,5 km då det började att regna.

När vi kom hem så blev det lite kvällsmat för katterna och hundarna plus att jag myste med Collie och bebisarna en stund så dom fick lite social mys och Collie fick komma och gå runt i bostaden. Sedan avslutar vi kvällen framför Tv:n med var sitt glas bubbel och bara njuter av resten av kvällen/natten.

Veckan har gått fort sedan Collie fick sina bebisar, dom är redan 1 vecka gamla och har ökat med nästa till det dubbla mot va dom vägde den natten dom föddes. Har även hittat namn till dom blev i temat från filmen Trolls.

Bebis nr: 1 n 09 22 hane (bruntabby vit ) SE*Trollvinter Guy Diamond

Bebis nr:2 a 09 22 hona (blåtabby vit) SE*Trollvinter Poppy

Bebis nr:3 a 09 22 hane (blåtabby vit) SE*Trollvinter Cloud Guy

Bebis nr:4 a 03 22 hane (blåtabby bicolor) SE*Trollvinter Smidge

Sitter på den underbar terrassen och äter frukost, vi sitter och diskuterar vad vi ska gör idag då tåget går hem först vid halv sex ikväll.

Gårdagen så gick vi runt omkring Hötorget alla möjliga affärer va inne i en av mina favorit butik och satt ett bra tag på Waynes coffee helt underbar personal där, hittade födelsedags presenter till sonen och mosters❤ efter så köpte vi med mat till hotellet och åt på rummet plus sov middag i nästan två timmar vilket jag nästan aldrig brukar göra. När vi vaknade så bestämde vi oss för att åka till slottet och gå runt där

Gick sedan ett par timmar i Gamla staden efter slottet

Mycket trötta i ben och fötter så blev det middag på hotellet och en riktig lång kväll på deras terrass

Äntligen va det dax för semester ihop med gubben, vi bokade in oss på Scandic No 53 redan tidigt i våras då vi inte träffas så mycket då han började jobba borta på veckorna i maj. Vi fick gå upp vid 4 tiden för att hinna lämna hundarna plus bilen hos svärmor för att ta bussen från busstationen hemma till Skövde för att åka vidare med tåget kl 7. När vi va i Stockholm vid halv 10 så letade vi upp hotellet för att lämna in våra väskor men hade tur att få rummet redan när vi kom.

Passade då på att fräsa till oss lite innan vi gick ner till deras underbar terrass för en kopp kaffe

När vi druckit kaffet så bestämde vi oss för att ta bussen till Gröna Lund ingen av oss har varit där sedan vi gick i högstadiet på 80 -talet, men eftersom ingen av oss är en fantas av att åka karuseller så gick vi runt och strosade runt och njöt av det fina vädret på vägen där ifrån så tog vi färja tillbaka.

Tog en sväng till Gamla stan för att leta upp ett café, vi hittade ett som va det äldsta så vi slog hos ner där

Bestämde oss för att strosa runt lite innan vi åkte in mot hotellet för att gå runt omkring där

När kl närmade sig kl 18 så gick vi tillbaka till hotellet för att äta lite mat och bara ta det lugnt och mysa ute på terrassen

I torsdags så fick vi äntligen bevis på att Collie va med bebisar, omkring kl 11 så gick slemproppen så hon och jag gick till barnrummet där vi hade gjort iordning hennes barnkammaren. Tänkte då att inom 24 timmar så vet vi Hur många som bor där inne. Men ak va fel jag hade där väntade hela dagen och kvällen plus va uppe flera gånger på natten hon låg helt nöjd i sin låda

Fredag dag va lika dan som torsdagen tittade till henne gånger flera och låg bredvid henne på golvet, framåt kvällen så blev hon mer sökande efter mig när jag inte va inne i rummet så då satt hon i rummet och jamade så vid ca 20 tiden så flyttade jag in bredvid henne på golvet

vi låg och myste med lite kli på magen och små sov lite grann vid 23 tiden så kom värkarna på henne och då gick det ganska fort redan 23:31 kom första bebisen och den sista föddes strax efter kl 02 så det blev tre grabbar och en tjej.

När jag gick av jobbet i fredags så började min efterlängtade semester med maken, sonen har redan haft 2 veckor på sin semester.

Helgen som va tillbringas med att vara barnvakt till mina kusinbarn. Dom älskar att vara här och busa med hundarna och katterna. Lördagen tillbringas på Stellas lekland för att leka och busa ett par timmar tror både barnen, sonen, jag och gubben va helt slut efter att varit där i nästan 5 timmar. Alice somnade i bilen hem där ifrån och sov hela vägen hem, tyvärr så regnade det när vi kom hem så blev soffläge med film och lördagsgodis innan kvällsmat och nattning.

Söndag så blev vi bjudna på grillat och en jättegod efterrätt av Emma och Eric när vi lämnade tillbaka barnen. Sedan vid hemkomsten så va det dax att förbereda sig för att börja jobba på måndag morgon för min del gubben va ledig tills igår då han åkte iväg för veckans jobb, han är åter hemma sent på fredags kväll.