övrigt

Imorse började vi med volontär arbete där vi först skulle målat men de hade inte tillräckligt med färg och penslar så vi i dam laget fick plocka upp skräp medan killarna fick måla... Va inte det roligaste man hade kunnat göra på en lördag men men. Efter det har jag och några kompisar umgåtts och har nu lite pyjamas party, ska kolla på hela divergent serien. Lär somna men det är vi alla vana vid.

Imorgon är det Softball match så ska eventuellt på den och sedan har vi study hall på kvällen men det är nog de ända som lär hända.

Hoppas er helg vart bra och fortsätter så

Skola, övrigt

Igår(torsdag) hölls det ett event på campus som hette spring break revolution där de va musik mat och tävlingar med info om alkohol osv. Var även en utlottning om lite olika saker och jag lyckades faktiskt vinna! Vann dessutom på ett spel där jag vann lite andra saker med.

Detta va i "påsen" jag vann, T-Shirt, glasögon, first aid kit(plåster) handsprit, läppsyl, penna, två muggar, en vattenflaska, stress boll, en scarf och en korthållare som man sätter på mobilen.

Idag gick jag och en kompis på en "show" i en byggnad som heter LBV där de visade en dokumentär/film eller liknande i rymden och skärmen är alltså en hel kupol som ni kan se på bilderna. Va jätte häftigt och de ska tydligen finnas andra med dykare och liknande!

Första bilden är byggnaden där ni ser att det är som ett klot inuti. De andra två är från visningen om de är till någon hjälp

Fotboll, Skola

Ny vecka och enbart 8 veckor kvar tills jag är hemma igen ! Va lite väl jobbigt att se resten av familjen åka hem utan en själv, trotts att bag trivs så bra här. Alltid lika roligt att träffa alla igen måste jag säga. Vi kör på direkt med träningar och vi har nu bara två veckor kvar tills vi spelar matcher(ska spela två turneringar under de två första helgerna i april).

Har två prov denna veckan så blir att försöka plugga en del till det men annars ser det ganska lugnt ut denna veckan.

Hoppas ni har de bra!

Vilka kontraster ! Invigde mina nya skor som ja haft sen i januari men att bryta in nya skor är aldrig roligt så de stannade nog på i 15 min bara innan jag fick byta till mina andra igen... kolla in kiyanas fina skor med😉

resa

Under fredagen stannade vi på Costa Maya där vi gick på Maya ruiner rundtur i princip. Väldigt intressant, fint var det också. Efter det gick vi runt lite och kollade men beslutade att äta och sola på båten istället.

Tyvärr tog resan slut snabbt och väntar på sista planet till laredo nu. Alltid lika jobbigt att säga hejdå men det hör ju allt till tyvärr... Detta planet är en aning försenat så kommer till skolan efter 12 och sedan träning imorgon bitti så man lär ju va lagom pigg...

Igår blev det bara sol på båten och otroligt god mat. Under dagen idag gick vi runt lite i Miami vilket var väldigt mysigt.

Ha de fint

resa

Fortsättningen har vart lika otrolig som innan. Igår kom vi till cozumel, Mexico där vi gick lite i stan hittade ett jätte fint ställe vid havet och sedan solade vi på båten. Idag är de Costa Maya, Mexico som gäller och gå och kolla på majaruiner.

God mat har vi ätit och igår va det även Broadway show, om Elvis Johnny cash och två till, den va bra men va så trött så jag tror alla fyra somnade till lite.

Vart ska man börja? Båten är helt fantastisk, stor och så mycket att göra. Vackert är det med. Dag 1 på båten(söndagen) så gick vi ombord, åt lite mat och utforskade båten i princip.

Dag 2 va vi på havet med men då bestämde vi oss för att sola längst upp på, blåste en hel del men de gick ändå. Jag och Jessica provade en av vattenrutschkanorna här med. Käkade och gick på trolleri show på kvällen, otroligt bra va de!

Dag 3 var vårt första stopp, Roatan som ligger i Honduras. Åkte iväg och snorklade vilket jag verkligen rekommenderar, sjukt häftigt och vackert. Vädret blev också väldigt bra. Kvällen blev det brasiliansk mat, det vill säga en massa kött som vi verkligen inte tackar nej till.

Dag 4, idag så stannade vi i Belize. Stannade redan runt 7 tiden men gick inte av förrän efter 9, var ganska molnigt men solen nådde oss ändå då vi gick därifrån röda allihopa. Är en ö som invigdes i slutet av 2016, fint var de i allafall.

Ha de bra så hörs vi!

Dag 1&2, båten och där har vi även vattenrutechkanan vi provade(röda)
Dag 3, fina flytvästar och ett försök till selfie under vattnet.
Dag 4, den lilla ön och en miniatyr av den stora båten

Ett hallå från Miami ! Fint väder och sällskap likaså. Igår åkte vi ner till key west, och fy sjutton vad fint de var! Långt att åka men de va det ändå värt. Idag blev det sol och bad på stranden och sedan shopping för hela familjen.

Imorgon kliver vi på båten och innan dess hoppas man att få träffa moster min en snabbis då hon avslutar sin kryssning imorgon och ska sedan stanna i Miami!

Ha det fint

Lite bilder från key west och Miami beach samt Jessicas fina bränna och våran fina bil!

Äntligen är dagen kommen, sitter på flygplatsen i väntan på att åka till Miami nu! Så håll tummarna att allt går utan problem. Ta hand om er hörs där

Laredos älskade lilla flygplats..

Vill börja med att gratta älskade Farfar, hoppas du får en toppen födelsedag❤
De är nu när man börjar sakna alla hemma, inte lika mycket som förra terminen. Hjälper att äntligen få gå på lov imorgon åh träffa familjen!

Hursomhelst så är nästan alla prov klara, har en essays kvar, ett prov online och ett test efter lovet. Idag blir det sista minuten shopping för resan.