Header

Hej vänner. Jag är inne på min andra vecka med mitt kostschema och då många av er efterfrågat hur jag äter tänkte jag dela med mig av hur en dag kan se ut. Jag väger all min mat och ligger på 1700 kcal om dagen. För mig funkar det bra med schemat, det enda "jobbiga" är att få ihop mina mat tider när vi ska iväg. Men med rätt planering går det fint.

Frukost 8.00: Havregrynsgröt, blåbär, mango och en klick jordnötssmör.

Mellis 10.00: 3 riskakor med jordnötssmör.

Lunch 13.00: kyckling, ris, sallad, fetaost.


Mellis 15.30: proteinshake, 1 riskaka


Middag 18.00: kyckling, ris, sallad, vitlöksås gjord på crème fraîche.

Kvälls snack 21.00: kvarg, blåbär.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej på er.
Så skönt att veckans första gympass är avklarat. Jag har tre ”måsten” pass i veckan som går hand i hand med mitt kostschema. Alldeles lagom för mig och vår vardag.

Imorse vägde jag mig efter att ha gått på Anno’s kostschema i en vecka. Först kanske jag ska skriva hur det gått?! Asbra svarar jag då. Jag har känt ett visst sötsug men jag är så mentalt fokuserad att jag inte tänker ge efter. Jag äter var 3-6 timme, 6 mål om dagen så jag är aldrig hungrig.

Vågen visade: 1,5 kilo minus. Hurrayyy, bra start och ännu mer motivation till att fullfölja dessa veckorna. I lördags var vi på kalas hos min familj. Jag åt maten mamma hade lagat vilket inte var inom mitt schema men det bästa med just mitt kostprogram är att det är okej. Jag anser det inte ens som ”fusk” då det är okej att äta middag borta och äta det man blir bjuden på men det viktiga är att komma tillbaka sen. Köra på som vanligt med den ”striktare” kosten.

Och strikt är egentligen fel ord då jag äter supergod vanlig mat.

Kan varmt rekommendera er att ta kontakt med Anno för att få hjälp med kost och träning. Och nej detta är inte sponsrat, bara ett ärligt tips.

​Igår food preppade jag en stor låda med fullkornsris och en stor låda med wookgrönsaker. Bara proteinet och fettet som tillagas samma eller varannan dag.

Likes

Comments

God morgon måndag. Helgen är förbi och en ny vecka rullar igång. Jag är supertaggad på vad som komma skall. Senare idag vankas det jobb för mig. Jag ska sova på jobbet så jag kommer inte hem förrän imorgon bitti. På tisdag har Isa ettårs kontroll på BVC vilket innebär spruta, inte alls roligt men jag är så nyfiken på hennes exakta längd och vikt. Hon var växt så det knakar sen sist vi var där om man går efter alla kläder hon växt ut.

Till helgen då ska jag iväg på roligheter, det ser jag fram emot. Vad har ni för planer i veckan? Berätta gärna! Nu blir fet frukost efter dagens gympass. Ikväll uppdaterar jag om hur det går med min kost. Puss!

Likes

Comments

Tjenis! Igår spenderade vi dagen på Borås Djurpark. Vi köpte lejonkort i somras och har hunnit besöka parken flera gånger. Det är alltid lika spännande med alla djuren och båda barnen älskar det. Det var knappt något folk där så vi hade första parkett vid alla djuren hela tiden. Dagen avslutades med middag hos kidsens farmor.

Likes

Comments

Jag älskar att träna på morgonen. Innan man hu bit starta dagen. Idag var jag på gymet 06 och körde ett indoor walking pass i 45 minuter. Så jobbigt mem känslan efteråt var oslagbar. Det var skönt att ha träningen avklarad innan resten av familjs ens käkat frukost. Nu har vi en mysig fredag framför oss.

När föredrar du att träna? Fördelen med att träna tidigt enligt mig är att det inte är så mycket folk på gymet, man slipper trängas och dessutom hinner man inte sitta och funderar på massa ursäkter halva dagen och sen ”inte orka”. Vilket kan bli lätt hänt när man skjuter på träningen. Nu var min sambo ledig så jag kunde träna på morgonen, annars tränas jag oftast vid 20.00 när kidsen somnat.

Likes

Comments

Hej vänner. Nu är jag inne i fjärde dagen med mitt schema. Den första tiden tycker jag är den jobbigaste. Att ställa om och avvänjas från socker. Det har gått bra. Följt varje måltid förutom i tisdags när jag missade mitt sista kvällsmål då jag somnade med Emilio när jag nattade honom. Men inget fusk trots att jag vart smått sugen. et gäller bara att va bestämd!!

Jag har bockat av två av tre träningspass för denna veckan. I mitt schema är det inräknat att jag ska köra tre pass i veckan vilket jag tycker är alldeles lagom. När man jobbar och har små barn plus ett hem att ta hand om kan det vara svårt att få ihop tid när man kan sticka iväg till gymet.

Dagens lunch blev, ris, kyckling och sallad toppat med fetaost. Sååå gott. Kycklingen gjorde jag i ugnen med massa goda kryddor.

Är det kanske någon av er som också går på kostchema nu? Det hade vart roligt att följas åt och dela tips/recept med varandra. Skriv gärna en kommentar. PUSS!

Likes

Comments

Hej på er! Snart ska storebror hämtas på förskolan men innan dess tänkte jag skriva ihop detta inlägget. Igår kväll när jag nattade Emilio gjorde vi som vanligt. Efter alla vanliga rutiner la vi oss i hans säng och läste en saga, tre gånger om efter hans önskan. Slutligen innan vi sa godnatt sa jag något jag alltid gör med båda mina barn innan de somnar. Även med Isabella trots att hon är så liten.

Jag tackar för en fin dag och påminner om deras fina egenskaper. Jag berömde Emilio för att han var så fin med Isabella igår när hon var ledsen. Jag sa att han var duktig på att dega med lera och att han har bra fantasi och att han är en duktig kock i köket.

Han låg och instämde, han var tyst en stund och sen sa han, mamma jag är också bra på bandy! Och mamma du är också bra. Älskar dig. Sedan somnade han.

Det var så fint att höra. Ibland är dagarna hemma med kidsen sjukt intensiva och man tjafsar om allt. Som imorse. Emilio fick för sig att göra allt annat än att hämta sina kläder och ta på sig. Då blev jag bra irriterad men fick påminna mig själv om att han bara är 3,5 år och att han många gånger upplevs äldre än vad han är.

Jag tycker att det är viktigt att stärka sina barn med positiva ord, inte bara på att dem är fina som dom är men också genom att berömma dem för de bra sakerna de gör.

Likes

Comments

God morgon på er! Måndag förknippas ofta med ångest och negativitet men det ska vi ändra på. Ny vecka nya möjligheter. Planera upp din vecka och ta tag i alla dina måsten, roliga och mindre roliga. Lovar att det kommer kännas såå skönt när det är gjort! Denna veckan ska jag jobba, träna och fokusera på att komma in i strukturen med mitt kostschema. Att äta frukost är det svårt för mig och sötsuget på kvällen. Jag ska även food preppa så mycket som möjligt så att jag inte står utan matlådor någon dag. Till helgen vankas det 18 års kalas för min lillebror tillsammans med närmaste familjen vilket ska bli jätteroligt. Att umgås med familjen är bland det bästa jag vet. Postar lite roliga memes för att starta dagen med ett leende på läpparna. Hur startar ni er vecka på bästa sätt?


Likes

Comments

Hej på er. Hoppas er helg vart prima! Jag jobbade kväll igår då det var kris på mitt jobb. Hade en rolig kväll där så de kändes inte lika jobbigt att jag fick ställa in de faktiska planerna jag hade.

Idag ska jag sitta och skriva ner 8 veckors kostschema. På måndag kör jag igång vilket jag är sjukt peppad på. Mitt första mål är att komma under 70kg, jag väger 72 nu. Och min målvikt är ungefär 60kg. Jag är inte fixerad vid siffran utan jag går mer på mått, hur jag känner mig och hur jag ser ut.

Nu förespråkar jag absolut ingen utseende hets utan jag vill för mitt egna bästa bli stark i kroppen och gå ner mina sista kilon som jag har kvar. I december förra året startade jag min resa och nu har jag gått ner ca 25kg vilket är helt crazy.

Jag tycker att alla människor är vackra precis som dom är men känner man sig inte bekväm med hur man ser ut ser jag inget fel i att sträva efter en hälsosam livsstil. Jag behöver inte bara träna och sköta min kost, jag behöver även öva mentalt på att älska mig själv. Med flera år i ryggsäcken där jag vart självkritisk och osäker är det inte lätt att bli bästis med sig själv igen. Det mentala är den tuffa biten.

Jag hoppas ni vill haka på mig och peppa mig nu dessa 8 strikta veckorna. Jag kommer att skriva varje vecka hur det går och vill ni delar jag gärna med mig om kosten och träningen ifall ni vill? KRAM

Likes

Comments