Ännu en tid har gått från det att jag gjorde ett blogginlägg. Jag har verkligen haft mycket att göra på senaste tiden och har känt att bloggen och jag har glidit lite ifrån varandra. Men jag tänkte uppdatera den lilla skaran av människor som är nyfikna på vad jag håller på med och hur det går för mig just nu. Jag är väldigt förväntansfull för kommande veckorna. För dem som inte vet det är mitt drömyrke att vara polis och jag har sökt polishögskolan och kommit till testerna. Testerna kommer att äga rum den 10e oktober. Brottningen har inte heller varit så mycket av senaste månaden då jag skadade mig förra månaden och skadan har förhindrat i princip all typ av brottningsträning för min del. Men allt nerförsbackar har en uppförsbacke, fast jag inte har kunnat brottas har det inte hindrat mig från att styrketräna och konditionsträna (Förutom löpning). Jag har ökat i muskelmassa och har ökat maximalvikten med minst 15% i all övningar (Mest bänkpress och knäböj). Imorgon ska jag gå på magnetröntgen och få reda på hur allvarlig min skada är. Det kan vara allt från enkel rehab till kanske en operation, är vad läkaren har sagt.

Jag vill önska er alla en trevlig helg!

Vi hörs snart igen!

Avtandil

Aka

Suplexbro

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Det var ett tag sen vi hördes, det var på påsken närmare bestämt. Jag har haft väldigt mycket att göra på senaste tiden och har inte kunnat catcha upp med er.

Under många av mina yngre år har jag velat få en riktigt bra mage och på senare tid är det ganska som frågat mig om övningar för magen. Jag själv tycker att min mage ser okej ut men att den kan bli bättre, så här kommer tre övningar som ni kan köra för en bra mage.

Innan jag kastar in mig i övningarna vill jag poängtera att man inte får en bra mage av att bara träna. Det krävs mycket mer, man måste hålla koll på sina kalorier och vid sidan om köra Cardio. Om hur ni räknar era kaloriintag och hur mycket kalorier ni ska ta in, berättar jag om i nästa inlägg.

Så låt oss inte slösa mer tid och börja med dessa tre övningar.

Övning nummer 1 är min absoluta favorit som både kopplar magen och nedre delen av ryggen. Övningen heter toe to bar och går ut på att man hänger i en stång och sakta tar upp raka ben till stången och sen tillbaka igen. Detta ska ni göra 10X3 det vill säga 10 repetitioner i varje set.

Övning nummer 2 kan man säga är ganska klyschigt. Den övningen är situps, men det finns många olika sätt att köra situps på. Ju större lutning du har på din kropp när du gör situps, desto större blir ansträngningen. Detta brukar jag köra det genom att hänga upp och ner , eller använda mig av en brutalbänk maskin.

Övning 3 är mer för V shape och bål men kan användas för mage också, ifall ni vill fokusera mer på magen byt ut den mot 1 minut planka, 3 gånger. Ifall ni vill köra det här övningen så läs vidare. Övningen går ut på att man stoppar in sina fötter igenom ringar som hänger i armhäningshöjd och står med händerna i armhävningsposition. När dina fötter hänger i luften ska du börja svänga dem åt varje sida, så nära huvudet du kan komma.

Ifall ni inte förstod någon av övningarna, kan ni kolla videoklippet på min instagram som jag la ut för ungefär en vecka sen. Mr,avtandil heter jag där.

Hoppas ni gillade dessa övningar

Vi hörs igen!

Avtandil

AKA

Suplexbro


Likes

Comments


För er som firar eller inte firar påsk, Glad påsk på er. Påsk för dem som vet är när Jesus återuppstod och i Georgien där jag kommer ifrån firar man det nästan lika mycket som jul och nyår. Därför kommer vi idag med familjen ha en jättestor middag och fira Påsken. En tradition som man har i Georgien är att man färgar äggen i rödlök så alla ägg bil röda, sen så slår man mot varandra och det ägg som inte krossas vinner. Det vinnande ägget går sen vidare till kvartsfinal osv till ett ägg har vunnit😯. Hoppas ni har en riktgt grym dag och glad påsk på er. Käkade jävligt god frukost också, här får ni en bild.

Avtandil

AKA

Suplexbro


Likes

Comments

Jag ska posta min första ever dagblogg om vad jag gjorde idag. Dagen började i alla fall klockan 8 då väckarklockan ringde. Jag käkade en frukost på mackor och äggomelett, packade väskan och åkte mot träningen. Precis innan jag klev i tunellbanan kände jag suget efter något, jag visst inte vad det var förrens jag klev in i ICA nära i Sätra. Väl på plats köpte jag en Nocco Caribbean och ett kinderägg. Det här med att man alltid ska äta nyttigt är en sak som många säger men jag säger att man ska äta det man vill. Själklart ifall det hade varit ett tilfälle då jag hade laddat upp för någon stor tävling hade jag avstått från min absoluta favoritschoklad men idag åt jag det. På träningen började vi med fotboll som uppvärmning och därefter började brottningen som inleddes med tio minuter teknik och avslutades med 22 minuter match. Men träningen var inte slut då vi fick kasta docka i tre minuter. Väl hemma så käkade jag Pizza(Inte heller så nyttigt)satte mig framför datorn för att redigera mitt videoklipp till Instagram och nu plötsligt hamnade jag här och ville dela mig av med min dag. Planen för kvällen är att käka godis, dricka läsk och titta på film, för det var ett tag sen. Imorgon är det påsk och vila men vi blåser igång med träningen på måndag igen.

Glad påsk!

Avtandil

AKA

Suplexbro

Likes

Comments

Jag som i förra inlägget tjatat så mycket om att man skulle välja en nisch och hålla sig till det ska nu bryta det. Det här kommer inte vara ett inlägg om några tips som jag kommer ge er inom träning och hälsa, utan idag ska det handla om någonting helt annat.Har ni någonsin funderat på att bli munkar eller nunnor? Jag ska idag skriva en liten historia som är min favorit att berätta. Förbered en skål med chips, ta tag i en Nocco och börja läs historien om Munkgården.

Det finns en munk gård belägen i Sverige som endast ett fåtal människor har kännedom om. Det här munkgården är på ett ungefär belägen vid kalmar. En kväll för exakt 66 år sedan idag gick en bil sönder på vägen utanför munkgården. Mannen i bilen hette Jack och var vid den tiden 30 år gammal. Jack närmade sig dörren med stora kliv i det här regnvädret och knackade med bestämda slag på dörren. Mannen som öppnade dörren var en kort man vid 60 års åldern. Han välkomnade Jack in till Munkgården och gav honom både mat och säng för natten. När Jack somnat gott vaknade han mitt upp i natten på grund av att han hörde ett ljud. Det här ljudet var någonting omänskligt som han aldrig hört förut. Men ljudet var underligt, det var harmoniskt men ändå lite läskigt, ett ljud som han verkligen inte hade hört förut och som han verkligen undrade vad det var. Efter några minuter försvann ljudet och Jack somnade om. Morgonen därpå åt han frukost och skulle precis lämna gården då han frågade munken vad det konstiga ljudet han hört natten innan var för något. Munken påstod att han tyvärr inte kunde avslöja för man var tvungen att vara en munk för att veta

Det gick två år och Jacks bil gick återigen sönder på samma plats. Han gick in i huset möttes av en annan munk, fick mat och säng och vaknade mitt i natten av samma konstiga ljud. För er som läser detta nu, ta en sipp av ert Nocco för när ni får veta vad det är för ljud kommer ni att bli högst chockade. Munken sa att ifall han ville veta vad ljudet kom ifrån, var han tvungen att vara en munk. Så vad gjorde Jack? Han beslöt sig för att bli en munk. Munken sa till Jack att han skulle besöka hela världen och räkna alla grässtrån och sandkorn i hela världen och efter att han var klar med det skulle han äntligen bli en munk och få höra var ljudet kom ifrån.

Efter 30 år kom Jack tillbaka och sa att han kunde svaret. Han hade räknat att det fanns 1237,892382 grässtrån och 21523,12323 sandkorn i världen. Munken sa att svaret var rätt och ledde Jack till dörren där han sa att ljudet kommit ifrån. Jack fick en nyckel och blev frågad av munken ifall han ville fortsätta och få reda på vad det var för ljud. Jack hade väntat i 30 år för att få höra ljudet igen så självklart var han säker. Han öppnade dörren och bakom den dörren fanns en…… annan dörr. Jack trodde att det var ett skämt, men han fick en till nyckel till dörren. Så höll det på och Jack öppnade flera olika dörrar, gjorda av träd,sten,gummi,gel allt ni kan tänka er. Så kom han fram till sista dörren. Bakom det här dörren fanns svaret till ljudet som Jack och ni har undrat över. Jack öppnade dörren och där stod………..

Ni får inte veta svaret för ni är inga munkar….

Hoppas ni inte blev allt för sura på mig, jag vill gärna också veta vad det var för ljud men men man kanske borde bli en munk i alla fall?

Vi ses!

Avtandil

AKA

Suplexbro

Likes

Comments

Hej Suplexers!

Det här blogginlägget kommer att innehålla tips om hur man bygger upp ett träningsschema. En träningsschema är viktigt att ha och viktigt att följa om man vi nå det bästa resultatet. Varje träningsschema måste vara anpassad för ens egna kropp, vad ens kropp kan göra och vad kroppen behöver. Vissa kriterier är viktiga för att ett träningsschema ska fungera och dessa är personliga preferenser och mål. Med preferenser menar jag allt från fysiska begränsningar till hur mycket tid du är villig att lägga ner på träningen. Så fort du har identifierat dina behov och mål kan du konstruera en effektiv och bekväm träningsplanering.

Jag tänkte komma med 8 olika tips om hur man kan skapa ett träningsschema.

  • Tid och anpassning

Första tipset jag rekommenderar är att du ska ta reda på hur mycket tid du kan lägga på träningen. Här ska du vara realistisk och inte optimistisk, så tänk inte att du kan träna 20 gånger i veckan när du endast kan träna 3 gånger.Det jag rekommenderar är att man börjar träna 150 minuter i veckan fördelat över 3 träningstillfällen, det vill säga 3 dagar med 50 minuters träning i veckan. Planera också ifall du ska träna på morgonen eller kvällen.


  • Ta reda på vad du gillar

Det är lätt att tröttna på träning speciellt när man inte ser resultat, därför ska du helst göra saker som du gillar båda när det gäller styrka och kondition.


  • Upptäck dina mål

Ha kortsiktiga och långsiktiga mål. Vad ska du göra om en vecka? Vad är din drömkropp? ha relevanta mål, tro inte att ni ska få den bästa rumpan om 1 vecka eller få dem största armarna om 1 vecka utan realistiska mål. MEN sätt aldrig ett hinder för era mål, vill du göra något - GÖR DET!


  • Kombinera

Du får inte bara göra en sak på gymmet. Du ska kombinera konditionsträning och styrketräning med varandra. Konditionsträning innebär inte att bara att du ska springa utan också försök hitta olika träningar, exempelvis Cykla, dansa, pilates, hopprep, basket, fotboll you name it.


  • Styrkeplan

Glöm inte att ha ett styrke plan. Vissa som börjar träna behöver i början inte ett styrke plan men det blir nödvändigt vid senare tillfällen, så skaffa det så snabbt som möjligt.


  • Veta hur du ska göra

Är målet att bygga muskler ska du köra fler styrkepass än cardiopass. Vill du gå ner i vikt ska du köra fler cardiopass än styrkepass.


  • Ha alltid en reservplan

Ifall en träning inte funkar eller du känner att det blir tråkigt så kan du byta ut den mot ett annat, det har hänt mig flera gånger så planera alltid en träning du ska köra och en du ska köra ifall att den andra skiter sig.


Sista men viktiga tipset är att hålla koll på utvecklingen, väg dig, mät omkretsen, ta bilder och håll koll på utvecklingen.


Vi hörs snart


Avtandil


AKA


Suplexbro


Likes

Comments

Hej Suplexers!

I det förra blogginlägget skrev jag mina tre tips om hur man växer på sociala medier. I en av tipsen skrev jag att man skulle följa, gilla och kommentera på andras profiler. Fast ni kan tänka att det här är obvious har jag faktiskt några tips till er om hur ni kan få ut det bästa möjliga av att följa folk.

  • Skapa en nisch:

Bestäm dig för vad du vill att din instagram ska handla om. Välj en kategori och håll dig till det. Välj om du vill ha mode, träning, inspo, resor, välj vad du vill men håll dig till den kategorin, det har en ganska stor betydelse för nästa steg.


  • Välja rätt folk att följa:
Människorna som kommer att gilla dina inlägg och följa dig, kommer med stor sannolikhet att vara dem människorna som delar intresse med dig. För att hitta människor med samma intresse ska du hitta flera konton inom din nisch med fler än 500000 följare. Om inte ni förstår vad jag menar så ska jag ge er ett exempel, ifall min nisch är fitness då ska jag hitta 3-4 stora konton med fler än 500000 följare på instagram, exempelvis @Dickersonross. Efter att ha hittat en stor instagramanvändare inom ert nisch, kan ni klicka på förslags knappen och hitta fler konton med många följare.

  • Följa och sätta på notiser:

Efter att ni har hittat konton, vars följare ni tänker göra till er egna är det dags att följa dessa “stora” konton och sätta på notiser om när dem delar ett inlägg.


  • Följ människor som gillar inlägget:

PLING!

Nu har ni fått en notis om att någon av dem stora konton har gjort ett nytt inlägg. Nu är det dags att vänta 2-3 minuter och börja följa människor som har gillat bilden. Följ ungefär 100 personer som gillat bilden och kommentera på människorna som har kommenterat på bilden. Gör detta i två dagar och avfölj dem sedan. Här är det viktigt att ni har en intressant profil så att dem inte avföljer er tillbaka. Anledningen till varför man ska följa konton som gillar bilden är för att dem kommer att gilla era bilder också och inte bara följa er, är det någonting man vill ha är en balans mellan följare och likes. 20000 följare och 50 likes är inte godkänt.

Det var alla mina tips som jag hade, om ni nu vill lägga ner er tid på det så gör det, men ni kan också anlita företag som kommer göra samma sak som jag nämnt ovan, fast dem kommer att ta betalt för det. Mitt tips är att göra det själv.


Avtandil


AKA


Suplexbro


Likes

Comments

Eftersom det här bloggen kommer innehålla massa tips, tänkte jag rivstarta mitt bloggande genom att ge er tips om hur man växer på Instagram som mitt tredje blogginlägg. Jag ser inte mig själv som en stor Instagramare men jag har kommit en bit på vägen. Så för att inte babbla vidare om mig själv tänkte jag börja med mitt första tips.

  • Uppdatera ofta

Det här kanske låter som en självklarhet för vissa, men för andra är det mindre självklart. När ni uppdaterar mycket får ni fler ögon på er och det är bra för er instagram. Men lägg inte upp bilder med dålig kvalitet, Kvalitet över Kvantitet. Jag uppdaterar minst en gång om dagen och försöker lägga upp 1-3 bilder varje dag.

  • Följ/Gilla/Kommentera

Innan ni börjar tänka att det här tipset är jätteklyschigt så läs vad jag har att säga. Det här metoden fungerar jättebra ifall ni är beredda att lägga ner ordentligt med tid på det. Det är väldigt många steg att gå igenom på det här metoden så en mer detaljerad beskrivning kommer finnas i senare blogginlägg. Men det här gör du för att synas mycket mer på instagram och av det växa.

  • Lägg upp en intressant profil
Nu har du uppdaterat och börjat synas på instagram, nästa steg är att behålla fast personerna som kollar in ditt konto. För att det ska ske på bästa sätt behöver du göra en profil som får människorna att fastna för just DITT konto. Det här är viktigt ifall du använder dig av metoden Följa/Gilla/Kommentera.

Det var mina tre första tips som lägger en bra grund för att bli större på sociala medier, hoppas ni gillade det här. Snart kommer en del två där jag detaljerat beskriver hur du ska följa och vilka människor du ska följa.

Här kommer det en random bild på mig.


Ciao!

Avtandil

AKA

SUplexbro

Likes

Comments

Hej Suplexers!

1. Jag brottas!

Om det är någonting jag ska börja med så är det brottning. Det har jag tränat sen jag var 12 år gammal så i ungefär åtta år nu. Jag är just nu i det svenska landslaget och ska en dag vara världsmästare. Jag lägger ner väldigt mycket tid på brottningen och för att sätta det in i ett sammanhang så tränar jag ungefär 10 gånger i veckan.

2. Jag pluggar!

Jag gick ut Jensen Norra gymnasium 2014 och har sen dess pluggat på Stockholms Universitet. Jag pluggar just nu kriminologi och ska i en nära framtid förhoppningsvis plugga i polishögskolan och utbilda mig till det som alltid varit en dröm för mig, att bli polis.

3. Jag driver ett instagramkonto!

@Mr.avtandil är mitt instagramkonto som jag älskar att uppdatera. På instagram har jag också samarbeten med flera olika företag, just nu med Nocco, Police, Aldrig Vila och Burpeebox.

I senare blogginlägg kommer jag att gå in ännu djupare och berätta fler saker om mig och om ni undrar över någonting så tveka inte och fråga i kommentarsfältet här nere.

See yaa!

Avtandil

AKA

Suplexbro



Likes

Comments

Hej Suplexers!

Ni som känner mig och ni som inte känner mig, Jag heter Avtandil Gigolashvili, fet namn va? Någonting som kommer vara ännu fetare kommer vara det här bloggen som jag startar. Det här bloggen kommer att handla om massa träningstips, massa kosttips och min vardag i allmänhet. Jag ska inte gå in i detaljer om vad jag håller på med ännu, det får jag göra någon annan gång. Det är också första gången jag bloggar, så ge mig inte all för stor kritik...i början. Men jag vet att ni kommer älska det här bloggen, så jag tycker att ni gör er beredda för ert livs mest underhållande och tipsfulla blogg.

På återseende.

Avtandil

AKA

Suplexbro

Likes

Comments