Header

╰MÅ BÄTTRE & SKRATTA MER ╮


Tips för att hitta din träningsmotivation:

  • Träna endast det du gillar: det är så viktigt att du tycker det är roligt. Detta för att det ska hålla långsiktigt. Prova dig fram och var orädd.
  • Varför tränar du? Att veta varför just du tränar är viktigt och ger dig extra motivation att fortsätta.
  • Skriv upp tydliga mål & delmål. Så viktigt att skriva ner dom på papper och använder sig av SMART-tänket. Att vara specifik: istället för att skriva få starka ben, så skriver du: klara 30 squats på 2 månader.
  • Gör något oväntat. Hamna inte i samma rutiner, gå på ett nytt danspass eller följ med en kompis på simträningen. Våga prova nytt och kasta dig ut i världen av välmående.
  • Kläder och skor. Köp nya bra, snygga och sköna träningskläder för att öka motivationen och känslan för ett pass. Se till att ha riktigt bra kvalitets skor, ta hjälp av experter då detta är viktigt och annars slår tillbaka dåligt om några år.
  • TRÄNINGSKOMPIS. Träna med någon, med en kompis eller lär känna en ny kompis via träningen. Det är så roligt och så fina relationer som skapas vid träning, då det endast är positiva känslor runt er.
  • Tänk inte så mycket. bara kör.
  • Var rimlig och hitta balansen Träna på din nivå och överträna inte, det är farligt!
  • Mitt favorit tips: SE TRÄNINGEN SOM EN PRESENT TILL DIG SJÄLV. En present av välmående, att du prioriterar dig själv och din hälsa före annat. Det är fint och snällt.


Likes

Comments

⇩ S.M.A.R.T.

Specifikt = tydligt och konkret, exempel äta näringsrik frukost varje morgon.

Mätbart = tid,kvantitet och kvalitet, exempel varje frukost ska innehålla det jag har beskrivit i målet.

Accepterat =Jag vill göra det.

Realistiskt = det är möjligt att göra detta för mig.

Tidssatt = realistiska tidsram, exempel jag ska uppnå mitt kortsiktiga mål om 2 veckor och mitt långsiktiga inom 5 veckor.

Hur du sätter upp dina mål påverkar resultatet. Vilket påverkar ditt liv och din känsla.

____

Utmana dig och sätt dig ner, i lugn och ro, och anteckna. Anteckna 3 mål, dina mål som har SMART-tänket.

ϟ Lycka till!!!ϟ

Likes

Comments

Att hitta motivation är fridfullt, levande och härligt. Det ger energi och glädje. Men frågan är hur bevarar du den motivationen och ser på det långsiktigt.... Här kommer några tips, tekniker och tankesätt att applicera på din vardag.★

TIPS: HUR DU STANNAR MOTIVERAD?

  • Ta en dag i taget. Var i nuet.
  • Skapa en "vision-board" med dina drömmar och mål.
  • Sätt upp S.M.A.R.T goals: S-pecifika, M-mätbara, A-,ccepterade R-,ealistiska T-idssatta.
  • Tro på dig själv.
  • Jämför dig INTE med andra.
  • Uppmärksamma dina positiva sidor och egenskaper. Skriv 10 saker du äger på.
  • Omge dig med välvalda människor som påverkar dig positivt.

Likes

Comments

5 MÅNDAGS utmaningar till dig:


  1. Skriv ner 3 affärsideer. Oavsett storhet, drömmar eller kapital, skriv och våga tänka stort.
  2. Ta en promenad ensam. Gå ut, andas, och lyssna på naturen.
  3. Skriv i en bok. Öppna en sida i ett anteckningsbok och skriv det du tänker, utan sammanhang.
  4. Omge dig av kreativa människor. Tänk vilka/vem som ger dig energi och livsideer och boka in en träff denna vecka med hen.
  5. SISTA: ha en penna & papper med dig hela tiden och låt kreativiteten komma när den kommer, se till att fånga den på papper.

★Lycka till och utmana dig själv idag!★

Gör denna vecka minnesvärd & fantastisk /Anna

Likes

Comments

♢ Contact me if you have some questions or inspirational ideas for the blog ♢

My mail: annaeckerwall@gmail.com

  • Bloglovin
  • Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw