Eftersom att Thailand ligger 6 timmar före Sverige har jag redan firat nyår medan de i Sverige är kvar i 2017 :) Vi har firat med en gigantisk buffé och musik. Nu är klockan ett och jag är faktiskt väldigt trött, hoppas ni får ett roligt nyårsfirande

Gott nytt år allihopa!!!

Dagen började som vanligt med att vi åt frukost och vi fick vakna tidigare än vanligt eftersom vi skulle iväg på en jungle tour.
Vi har gått i djungeln, besökt ett vattenfall där vi badade i varma källor och även besökt ett tempel.

Här är bilder från idag

Idag är det julafton och jag har inte ett dugg julkänsla, men jag har inte heller så ont av det då jag får sol och värme istället.
Denna dagen har varit väldigt solig och vi har åkt den klassiska long tail båten till en strand "Railay beach", det var super fint.
Och eftersom det är julafton så var vi på en liten finare restaurang som var jätte mysigt och jätte god mat. Jag käkade bruschetta till förrätt och sedan åt jag lasagne.
För att vi skulle göra något "juligt" fick det bli julklappsspelet som är en tradition för många men det är aldrig något våran familj gjort innan, tyckte faktiskt det var väldigt roligt.

Här kommer några bilder från idag
Kram på er alla och god jul!!

Idag har egentligen inte varit en så händelserik dag, en riktig slappdag men det kan man väll säga att varje dag är här. Vid frukosten började det regna lite smått men det varade i ungefär 10 minuter sen blev vädret okej igen.
Efter frukost så låg vi vid poolen och solade, jätte skönt! Vi käkade lunch på ett ställe som ligger nära hotellet, det är ett väldigt litet matställe men maten är supergod.
Vid 17 så åkte vi in till Krabi stad och gick på en "night market", där hittade jag en t-shirt haha.

Imorgon så är det julafton och jag har varit så ledsen över att jag inte skulle få en julgran och tomte denna julen eftersom vi är utomlands, men hotellet hade en super stor gran och tomte så jag blev inte besviken!!

Kram!!

Det har varit en härlig första heldag här i Thailand, även fast solen inte vart framme hela tiden så har vi fått mycket färg, brände mig lite haha. Vi var och käkade middag på stranden vilket var väldigt mysigt så det kommer vi garanterat göra fler kvällar.
Imorgon så ska vi ligga på hotellet och sola och bada, sedan på kvällen ska vi in till Krabi stad och kolla på någon stor marknad.

Trivs så otroligt bra här och det är nästan så jag vill kalla Thailand för mitt andra hem, man trivs så bra med trevliga människor, vädret och maten (kan vara väldigt starkt dock och det är något jag inte riktigt klarar av, haha) men överlag måste jag nog säga att detta är favoritlandet.

Kram!

Innan idag så åkte vi tåg från Alvesta till Köpenhamn, tågresan gick faktiskt snabbare än förväntat och nu återstår endast flygresan. När vi väl kom till Köpenhamn så käkade vi på O'Learys medan vi väntade på att checka in våra bagage, super gott! Men nu sitter vi i loungen och väntar på att få gå på planet, strax innan 18.00 så lyfter vi mot Krabi, Thailand. Jag är ganska nervös över flygresan men jag vet att det kommer gå super bra.

Kram

Nu är sista dagen i skolan avklarad och imorgon så bär det av mot Köpenhamn och därefter Thailand!! Hört något om att vädret inte kommer vara super men får bara hålla tummarna och hoppas på det bästa, ska ändå bli skönt att komma bort från snön i Sverige.

Kram

Nu var det söndag och det är första gången på länge som jag tycker det är skönt, bara två dagar kvar i skolan så nu ska man inte klaga. Denna helgen har jag bara slappat och umgåtts med Heidi, så mysigt!!
Igår var bara en latdag och det får det bli idag också, kanske börjar packa lite smått. Hihi

Wohoo, fredag!! Äntligen helg och alla prov och inlämningar är checkade, hur skönt? Suttit på Roddys i någon timme med Heidi och snackat lite skit. Nu är vi hemma hos mig och ska ha lite fredagsmys om allt blir som planerat.

Kram

Den 20 december bär det av mot värmen för mig. Ska spendera jul och nyår i Thailand, ska bli så himla skönt att komma bort från det trista vädret här hemma. Längtar super duper mycket, fast jag kände att jag inte riktigt var redo för jag kan vara ärlig och säga att jag max har en bikini hemma som kommer till användning. Därför klickade jag hemma dessa två bikinisarna från NA-KD, super snygga och älskar verkligen den gröna färgen!! Nu är jag redo för värmen!