Hej alla! Förlåt för inga inlägg kommer skriva om allt som hänt och jag varit med om i löpande texter och bilder men kan säga det har varit en helt galen resa jag var iväg på, en upplevelse som jag kommer minnas förevigt. Vi började med att åka då till arlanda jag min mamma o bror där vi mötte min vän paola och ett annat sällskap med 3 vänner till. På arlanda blev det lite som vanligt man stressade med dricka en stor öl och macka sedan hinna röka för resan till Gambia är 8 timmar och 50 minuter med mellan landning i Las palmas men man fick ej gå av det var bara för tankning och tömning av toaletter.

På flyget var allt en helt annan upplevelse än vi trodde min familj och jag hade köpt extra stora sittplatser och föreställde oss något som skulle vara stort men det man fick va 5cm större för benen haha så det va en besvikelse men nu vet man det till nästa gång vi åker tbx. Maten va lagom god inte så mycket att berätta om.

Vi landade i Banjul airport och kom ut till ett helt annat land och omgivning än man kan föreställa sig! Jag hade min mössa på mig som jag fick av paolas mammas man vilket kanske blev lite för varmt. Transfer hämtade oss vi kördes till hotellet packade upp allt osv jag och paola delade rum så det va as mysigt att få spendera 2 veckor med varandra och sova bredvid varandra varje natt.

Man började med att kolla läget på hotellet, poolen och området för att få se hur allt såg ut men i Gambia blir det mörkt väldigt snabbt så vi bestämde oss snabbt att gå ut från området för se lite medan de va ljust vi satt oss på en restaurang och käkade redan den dagen blev man raggad av tjejer men det va något man va förbered på.

Dagen efter gick i ut för att sola på stranden och få tag i vår guide som vi hade kontakt med från Sverige men som va så struligt att kunna nå, men alla i Gambia är så vänliga och snälla så dem hjälpte oss med ringa från deras mobiler osv! "(BILDER KOMMER)

Dagen efter den kom vår guide till slut, vi besökte Ap park med massa apor och solade och testade på en annan restaurang och på natten festade vi samt spelade pool på en nattklubb men den dagen började vi känna något skumt!

Vår guide va så väldigt fattig och hade ej tillgång till kontakter, bil ,resor etc.. så vi va med han i 3 dagar tills vi fick ge han en slant och säga tack och att han va väldigt gullig som försökte men det blev fel för oss för vi va tvungna att betala allt för hnm , mat , dricka, taxi hem på kvällar , mobil ,pengar allt! och genom att han va fattig som man redan visste sen innan märkte man att han ej kunde något om landet för han har ej rest som dem som arbetar där har gjort så vi hade inget val. Kan berätta mer i en annan text om guiden!

2 dagar gick igen och nya BUMPSTERS försökte bli våra guider men när andra det va dem 2 sista dagarna för vårt andra sällskap spenderade vi mycket tid med dem. Vi firade Julafton där både då tjejen som heter moa fyllde år samt min mamma på en restaurang med massa skaldjur och vin osv med en liten suprise på slutet där dem släckte ner hela restaurangen och alla bara va hände sen tänder dem upp igen ett helt band med massa människor kommer sjunger happy birthday kaka med sparkling ljus kom in och hela restaurangen sjöng det var magiskt! har video som jag lägger upp sen!!!!!

Vårt andra sällskap åker hem! nu är det min familj jag och paola kvar! Vi går mot stranden där en kille ser våra myggbett och frågar om vi vill testa en salva som vi sedan då gör! och därifrån började vår bästa resa! vi fick en guide som hade restaurang/hotel precis utanför vårt område med hnm lärde vi känna hela gambia och upptäckte det riktiga det som vi hade så längtat efter. Vi åkte till Gambia floden vi åkte på fisktur vi va iväg på paradise beach såg wresttling, hyrde motorcykel allt! KOMMER IMLÄGG OM VARDERA UTFLYKT!

Vi lärde känna vänner som arbetade på restaurangen som vi hängde med vi firade nyår på taket där med uppdukat bord som dem hade fixat där vi såg alla fyrverkerier med champagne sprit allt man kan tänka sig! VAR MAGISKT!

Vi gick på nattklubbar tillsammans med alla dem som jobbade där men för att det är så fattigt fick vi betala för dem oxå men det var det värt ABSOLUT! fick sedan ett samtal på min Africell mobil att en överraskning hade kommit av en vän där nere sado! så när jag och paola hade vaknat samt ätit frukost går vi till restaurangen där står en motorcykel från GAMBIA GOUVERMENT!!! helt galet! den fick jag och paola ha hur mycket vi ville va helt sjukt! alla kollade och ingen stoppade oss för det är president motorcykel vi åkte på äventyr jag och paola själva käkade och drack o myste hela tiden! var som en dröm!

Sen kom det dåliga ... jag och paola firade hennes födelsedag på restaurang sedan ut på nattklubbar massa olika testade vi på , vi rökte vattenpipa köpte in flera flaskor rose allt va fantastiskt! TILLS!! jo vi stod i en kö till en av Gambias bästa klubbar och vad händer jo vi hade inte med våra vänner som är från gambia , Jo jag blir rånad på min mobil.... -.- men har löst det nu med en lån mobil tills jag får min riktiga nya nästa vecka så därför kommer inlägg komma lite dröjigt om det finns ett ord som heter så... Men dagen därpå var allt glömt om mobilen vi hade världens bästa tid kvar där!

Sista dagarna närmade sig så jag och paola bestämde vi drar iväg till Serrekunda för köpa kläder och sedan möta upp min familj på en av stränderna i Gambia som ska vara en av dem finaste! men i serrekunda är det extremt farligt att åka men när vi hade vår motorcykel vaktade alla oss samt motorcykeln när vi ville shoppa! Jag fick tag i en klocka som är i guld :D som tydligen då va stulen av en tourist haha men vem bryr sig den är min nu! samt jag köpte tröjor och massa, (BILDER KOMMER!!!!) vi hade även varit där en gång innan där vi köpte presenter till våra Gambianska vänner en weed tröja till ena polaren och bob marley mössa haha xD för i Gambia som dem kanske inte flesta vet så röker nästan alla weed dagligen men han blev överlycklig! Men tbx till dagen på kvällen åkte sen åkte mamma och min bror samt Sado iväg till en strand och jag och paola skullekomma senare tror det va för vi va lite bakis .. men det var omöjligt att hitta dit vi åkte i timmar med motorcykel men de var en upplevelse haha tillslut kom vi fram men då skulle alla vi iväg för vi skulle hem till Sado för uppleva ett riktigt afrikanskt hem och mat vi kom dit mörket infall och det var kolsvart vi gick in i som ett litet område omringat med murar där massa hus va i samma lilla ruta lixom eller hur man ska säga .. där bodde Sado med hela sin familj och andra nära släkt Barnen va så sjukt gulliga och alla va så trevliga vi köpte med pennor block och vatten juice o massa saker dem va så glada allihop! Sedan va det dags för maten vi gick in i ett av husen satt oss och alla käkade från en och samma stora plåt! sen va det film time alla barnen kom in vi trängde ihop oss i 3 soffor och golvet vi såg på godzila haha sen bjöd vi barnen på cola och lite godis kan inte förstå att man kan bli så lycklig som dem blev.. något vi i Sverige borde lära oss att så lite kan betyda så mycket. Sen bar det sig hemåt för en ny dag.

Till något roligt men otur som hände jo det var att på nyår festade vi så mycket och allt va så kul sen bestämde jag mig att dra iväg med den stora motorcykeln som är en 650 honda att åka köpa mer whisky haha så jag tar med min vän som heter Simon som bor i Gambia vi körde som fan och va fulla och vad händer jo vi hoppar han flyger av jag tappar motorcykeln och den blev helt kaos xD men båda klarade sig utan skador men va tvungen betala för skiten för de var inte vår väns utan en annan kille som vi hyrde av men men något man minns!

Sista dagen kommer vi vaknar solar osv gör det vanliga på kvällen vilar jag och paola lite för vi är helt slut men vi bestämmer oss att gå upp kanske kl 23.00 för se var dem andra är och jo dom är hos våra vänner så vi går dit och där börjar det vi bjöd ditt alla vänner vi lärde känna där så vi var kanske 15 stycken eller något vi dansade drack och hade det bäst sen runt kl 5 på natten skulle vi vidare på nattklubb då stupar en gambian som vi söp ner och faller bam ner i marken haha xD så han körs hem av ngn som jobbar på Sados ställe! vi festar hela natten och sätter sedan på en låt innan vi gick vidare som var UB 40 KINGSTONTOWN vilket nu har blivit den låt vi förknippar med hela resan som man fäller en tår när man hör för man saknar dem som fan...vi har film från hela kvällen när alla dansar 4 svenskar och resten Gambianer sen morgonen efter köper vi två nya mobiler till två av våra vänner! för det är något som dem verkligen behöver och lämnar kvar hud produkter kvar till dem för det är lika dyrt som i Sverige vilket då gör det omöjligt för dem att kunna köpa. Nu har vi bytt nummer och har pratat i 2 dagar vilket gör att vi kommer skicka saker dit till den familjen som vi kände där nere sedan åker vi ner 3 veckor igen snart för när jag kom hem så fick jag ett brev där det stod jag ska få en summa pengar vilket gjorde att det blir lättare åka iväg igen men men hoppas ni gillade mitt inlägg även fast det här var inte så bra skrivet men hoppas ni tyckte om läsa jag skrev nu snabbt för är helt slut i kroppen och det är kallt och jag ska nu gosa ner mig i sängen. Kommer mer utförliga inlägg med bättre skrivet på Svenska språket haha. Hej så länge

Hej alla! förlåt för inga inlägg har haft fullt upp med jobb, shoppa och fixa inför resan! men nu är man tbx :D idag har jag jobbat från klockan 12.00 o är nu äntligen hemma. Ikväll blir det nog ta det lungt och kanske va med pallis och hjälpa henne med hennes ipad mini 2 hon fick av mig igår som tidig julklapp men har en annan överasskning till henne som hon ska få på julen :D bjuder på bild från denna dag när jag va i en grym bil ;)

Hej alla! kom nyss hem efter ett fantastiskt fint dop av Agnes paolas lillasyster! det höll till i en kyrka näråt täby har jag för mig haha vi fick skjuts dit av paolas mamma som även hon blev gudmor. Därefter åkte vi hem till Agnes med familj släkt o vänner och åt lite gott .Vi skulle sen till paola och fortsätta lite med hennes mammas mans dotter som är på besök från italien här men jag jobbar... -.- jag börjar kl 01.00 inatt :(... men nu blir de vila sig lite och göra sig taggad inför jobb vi hörs senare!

hej hej! Kom nyss hem efter varit i stan med pallis vi köpte en mössa till mig o ett par glasögon samt tog en öl vid gamlastan va sjukt mysigt! nu äter jag för sedan jobba ikväll från halv 1 till 04.30... så tagga upp sig -.- bjuder på bilder

Hej alla! sitter nu hemma väntar på paola som segar men hon lär va här om en stund -.- men en sak som är najs iaf är att ... MITT PAKET :D det har nu finally kommit. Köpte badbyxor och flip flops till Afrika, bild kommer under.

Hej är hemma nu fortfarande sjuk :(... men kmr bli bättre nog till helgen! skönt dock bli det nu än om de hade varit den tiden jag är utomlands snart!

men men .. idag blekte jag tänderna :D resultatet blev jag nöjd med. Har mer nyans att få om jag så vill men avbröt för vill ej riskera risker för ilningar, speciellt när jag är utomlands snart. Resultatet blev ändå några nyanser vitare :D men nu sitter jag o käkar o väntar på paola vi ska ha mys kväll ikväll och bara ta de lungt så vi hörs senare! och tips till alla andra köp super seal när ni bleker det minimerar risker för ilningar och ni kan äta o dricka vad ni vill direkt efter! :)

Hej alla! förlåt för inget inlägg om tatueringar och dess betydelser som jag har över min kropp, har varit så slut o sjuk... men börjar bli bättre nu så det är skönt det är bara bieffekt av gula febern sprutan som verkar!

Men nu är klockan 03.00 och jag måste sova har haft paola på besök hos mig vi drack en flaska cava o käkade räkor samt såg en film tsm men hon är hemma nu och ska jobba tidigt imorgon och det är samma för mig! så godnatt på er uppdaterar mer imorgon på kvällen för har ett pass på 10 timmar imorgon-.-  sedan tagga ONSDAG då är de tandblekning bokad ;) vi hörs.

1. Vad tycker du är det bästa med julen? Det bästa med julen tycker jag är att man får energi samt att man får träffa alla sina nära och kära! det är då man vet vilka som verkligen är sin riktiga familj:D

2. Har du några traditioner runt julen? Jag och min familj har en tradition och det är åka på julmarknad! det blir alltid samma runda, Sigtuna julmarknad först där man går runt myser och köper inlagdströmming macka med varm choklad och sedan begär sig av till stenningeslott där man köper julklappar eller ngt gott intill julen :D sedan avslutar med glögg och jul mys hemma med allihop!

3. öppnar du julklapparna på morgonen eller på kvällen? Förr i gamla dagar haha öppnade vi efter kalle anka men nu när jag är äldre blir det inte så mkt julklappar utan vi går ut o shoppar med familjen eller som denna jul reser jag till Afrika över jul och nyår!

4. Vilken doft förknippar du med Julen? Kardemumma saffran och peppar haha det är mina minnen av jul dofter!

5. Vilken är din favorit julsång? Feliz navidad är ju klassiker!

6. Har ni jultomte? Nja det är om det är små barn i bilden över julen annars för mig och min famij är vi för gammla!

7. Nyår?? Ja detta nyår blir det fira i Afrika! ska bli så spännande och kul men även skönt slippa stressen över jul och nyår hemma i Sverige!

8. Nyårskyss? Har aldrig någonsin haft en nyårskyss har velat vänta tills att ge den till någon som verkligen betyder något haha så kanske blir i Afrika detta år! ;)

hej allihopa! nu är det så att denna dag sket sig-.- planerna var att åka till Sigtuna julmarknad och efteråt till stenningeslott med familjen o paola och ha ett litet röj hemma på kvällen.. men blev det så nej..  jag fick extremt ont i magen igår natt när jag hade paola över hos mig samt min mamma fick feber. Misstankarna ligger hos gula febern sprutan som vi va tvungen att ta för vi ska kunna resa när vi är i gambia över till senegal ett annat land. Men men nu blir det då istället käka lite o sen se hur man mår och hoppas på att kunna ta någon bärs ikväll. Tänkte lägga ut även en tatuerings inlägg på mina tatoos idag/ikväll så stay tuned! hörs senare :D

Hej hej alla! är just nu i stan o väntar på min frisörs tid. Har jobbat och varit helt slut efter jul middag/bord med min vän igår som jag tänkte lägga ut lite bilder ifrån. Vi hade verkligen jätte kul där vi åt gott o drack o blev även sminkad av små kusinerna haha var väll hemma runt kl 03.00 på natten hos paola som jag sedan sov över hos!
men nu som sagt blir det klippa sig sedan hem för äta o sen bada med paola :D  hörs senare