View tracker

I fredags bröt den ut, förkylningen... Har klarat mig så bra hela hösten och vintern och direkt man går mot våren och sommaren så tänker man att man klarade sig undan skiten i år och vid den tanken så bryter det såklart ut 😠 Kände mig lite hängig redan i torsdags, tänkte åka och träna men kände i bussen på vägen hem att varken kropp eller knopp var på topp så valde att vila... Sov lite halvdåligt natten till fredag men åkte ändå på sista praktikdagen då jag var feberfri. Ju längre tiden gick desto sämre kände jag mig... Fick mer och mer ont i skallen, småont i halsen, snoret rann, rösten började skära, trött, slö och orkeslös. Blev hemskickad vid lunch så tog nästa avgående tåg hem. Sen blev det totalt soffläge hela helgen. Varit helt däckad. Mormor bjöd på middag i fredags och eftersom jag var feberfri så gick jag dit men låg mest på soffan där med... Så fort jag stod upp blev jag yr och huvudet dunkade så ville helst bara ligga ner och det är vad jag gjort heeela helgen... Ingen större matlust heller så har typ levt på saltade produkter (typ chips och popcorn 😥) och glass... Så varken tränat eller följt kostschemat... Viktuppgång från föregående vecka redan i fredags och tänker inte ens ställa mig på vågen förrän jag är frisk och kommit igång med kostschemat och träningen enligt plan igen... Fortfarande rätt så förkyld. Fick lock för ett öra igår, som dock blivit lite bättre idag men fortfarande snorig, tät och allmänt orkeslös i kropp och knopp. Ändå så pass pigg att jag kunnat vara på skolan idag men inte så pass pigg ännu att det verkar kunna bli någon träning dom närmaste dagarna i alla fall... Hoppas dock på att kunna vara igång på gymmet och med kostschemat innan helgen igen i alla fall men just nu ligger all fokus på att bli av med den jävla skitförkylningen! Vore ju onödigt att köra igång för tidigt på gymmet också så att det bara blir ännu mer långdraget... Men jag saknar träningen och mina rutiner, dumma bajsförkylning 😒

Man ser verkligen hur fort det man kämpat för kan förstöras. Var nere på 58,4 kg och nu är jag bara av att gissa säkert uppe på vad jag vägde vid dietstart... Var nämligen inte långt ifrån det vid invägningen i fredags 😡 Förkylningen bidrar såklart med en del då man samlar på sig vätska när man är sjuk men jag vet ju själv att även det jag ätit bidragit till viktuppgång. Men, sjukdom kan man inte styra över och till veckan är jag förmodligen fit for fight och har fått tillbaka både matlust och kan träna igen. Eftersom förkylningen gjorde att jag tog typ minst tre steg tillbaka så har jag lång väg att kämpa mig tillbaka men när jag väl är frisk igen så har jag mer energi och mer motivation än nånsin till att verkligen ta mig mot mina mål! Bara ta sig igenom motgången och kämpa, jag vet ju att det kommer vara värt det i slutändan, även om det såklart är tungt som fan att ta kliv tillbaka istället för framåt. Nu blickar jag framåt 💪

"Don´t give up just because things are hard"

XoXo

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Man är ju inte direkt den bästa på att uppdatera den här bloggen... Inte riktigt haft blogglust och bloggtorka 😱 Men tänkte att nu så slänger jag upp ett inlägg!

Dieten rullar på och den går så bra den bara kan gå just nu. På bilden ser ni min gymladdning från i morse, pannkakor á la dietstyle! Innehåller bara mina frukostingredienser och dom är verkligen gudomligt goda tillsammans med hallon och walden farms caramelsyrup 👌 Gott att kunna variera frukostarna och med lite fantasi så behöver en dietmaten inte alls bli tråkig och enformig 😁 Efter frukosten blev det gympass, bröst/triceps idag och hade riktigt bra med energi, kände mig nöjd och trött efter passet så det känns grymt 💪

Som jag nämner ovan så går dieten exakt som den ska just nu. Vågen tickar neråt och - 0,8 kg i morse sen förra veckan och midjemåttet har krympt med 1 cm så ligger faktiskt på mitt lägsta midjemått hittills nu. När jag klev av dieten i november var midjemåttet 74 cm och idag var det nere på 73 cm 💪 Vikten står nu på 58,4 kg och det är mindre än vad jag förväntade mig i morse då jag känt mig rätt svullen osv hela veckan så blev riktigt glatt och positivt överraskad! Har gått ner totalt 2 kg sen dietstarten för 4 veckor sen och tappat 3 cm runt midjan. Mina smaljeans sitter verkligen som en smäck nu igen 😁

Jag ser och känner hur jag kommer närmare och närmare mina mål och positiva invägningar och resultat gör att man blir så taggad och motiverad på att fortsätta! Dessutom så mår jag så himla bra nu. Trivs så sjukt bra i min kropp och trivs bäst med att väga under 60 kg. Nu är det bara köra på och hoppas på fortsatta positiva resultat (fast nu är det påsk med ätardag 😥) så att jag når mina mål till sommaren. Fast man kan ju faktiskt behöva någon motgång och dålig invägning ibland också. I dom växer man sig starkare 💪 Men nu jäklar är jag taggad på köra hårt mot mina mål och på vägen ta mig igenom både motgångar och peppas av framgångar! 💪

"It does not matter how slowly you go,
as long as you don´t stop"

XoXo

Likes

Comments

View tracker

I måndags påbörjade jag mitt nya kost - och träningsupplägg som gäller nu under min diet. Nu har jag kört på i sex dagar och än så länge går det bra, känner mig verkligen supertaggad! Kändes lite småtungt psykiskt inför helgen då jag haft lite friare lördagar nu sen i november men det har faktiskt gått över förväntan! Rätt skönt att inte vakna och känna sig svullen och förhoppningsvis kommer det löna sig att man ätit enligt schema på invägningen på fredag! Hade gått ner - 0,5 kg under invägningen i fredags, bara sen i måndags och det var ju min sista fria "helg" innan dietstart så jag hoppas jag gått ner samma eller ännu mer tills på fredag! Första målet nu är att komma under 60 kg och är 0,5 kg dit så jag hoppas hoppas att vågen står på under 60 på fredag! 💪

Har snart kört igenom mitt nya träningsschema också. Sista passet idag och sen har jag gått igenom det första varvet. Måste säga att det känns riktigt bra. Några nya spännande övningar att testa på, några återkommande favoriter och några återkommande mindre roliga övningar... Men man kan ju inte tycka om allt man gör 😉 Så lite Arnoldpress och omvänd pecdecmaskin får jag väl stå ut med då jag har både militärpress och flyes i cablecross som är desto roligare! 😁 Idag väntar axlar/bröst och verkar vara ett rätt långt pass som tar lite tid så kändes rätt att lägga det en söndag då man har både mer energi och verkligen kan träna i lugn och ro. Dessutom tar ju passen alltid lite längre tid innan man kommit in i dom och fått till alla nya övningar.

Nu ska jag börja ladda med BCAA och invänta att syrran känner sig redo för gymmet! 💪

"Never give up, great things take time"

XoXo

Likes

Comments

När energin kommer tillbaka, humöret är på topp och jag får bränna av en sjudundrans pass med Cassi, då blir jag verkligen påmind om hur mycket jag tycker om det här.
Det har gått tungt ett tag, det sticker jag inte under stolen med men nu är jag på gång. 
Jag vet vad det beror på så mitt mantra har bara varit att jag vet att det släpper. 
Kämpa igenom denna dag så kommer belöningen och det gör den verkligen. 
Idag åkte 110 kg upp i marklyften och jag är nöjd. 
Mina första 4 månader med coach är gjorda, nu väntar 4 månader till (minst).

Så vecka fyra efter utland och sjukdom, här kommer vi!
Laddade så in i bängen. Dagar som dessa kan jag leva på länge. 

XoXo
Rebecca

Likes

Comments

Min coach laddade upp nya upplägget i fredags, i morgon startar det! Nu är det återigen dags för diet! Körde ju som sagt slutet på juni - november på diet och har nu sen i november kört en "byggarperiod". Kallar det så eftersom jag inte riktigt kan säga att jag bulkat heller, men blev kostomläggning och nytt träningsupplägg med fokus på att bygga muskler. Har trivts bra med det och är riktigt nöjd med resultaten jag fått under dessa månader! Med benen har det ju såklart inte hänt så mycket men överkroppen har verkligen vuxit på sig! Även om jag trivts under den här perioden så ser jag fram emot den nya dietstarten. Gillar verkligen upplägget, det ser lite annorlunda ut mot förra dieten så ska bli riktigt spännande att komma in i det här. Nu är planen att köra på med det här fram till i maj när min coachperiod går ut (fyller dock år i april så har önskat mig 6 månader till i födelsedagspresent 😉) så planen är att jobba på en riktigt bra beachkropp så man kanske kan ha mer byggarperiod i sommar igen och sen köra diet till hösten igen. Såklart har jag satt upp några mål inför den här dieten så att jag känner mig riktigt peppad och motiverad!

🌺 Mål nummer ett är såklart att bli helt bra i höften/ryggen så att jag kan komma igång med löpträning och förlorade benövningar som marklyft, benpress, knäböj osv. När jag ska komma igång är planen att jag ska gå igenom löpteknik och teknik i alla styrkeövningarna tillsammans med min sjukgymnast för att undvika skador igen!!
🌺 Mål nummer två är att tappa dom 4,9 kg jag gått upp under byggperioden och väga ännu mindre än jag gjorde när jag klev av dieten i november, då jag vägde jag 58 kg. Nu vill jag helst komma under 55 kg tills i maj.
🌺 Mål nummer tre... MAGRUTOR! Nu ska dom fram! När jag kliver av dieten i maj ska dom bara synas! För mig sätter sig allt fett runt buken och just nu är det för mycket för att dom ska kunna kika fram. Men när jag väger under 55 kg ska dom bara synas! 💪

Det är mina huvudmål inför sommaren. Så nu är det bara köra järnet och kämpa på även när det kommer gå tungt, jag vet ju att det kommer löna sig i slutändan! 💪

"Imagine yourself six months from now.
Don´t stop.
It will be worth it!"

XoXo

Likes

Comments

Jag har till och från slarvat lite med mitt intag av BCAA men har på slutet försökt ha med det på varje pass och idag kan jag säga att produkten på bilden är bra grejer för på bara en liten stund gick jag från att ha satt ribban väldigt lågt (typ att ta mig igenom mitt rörlighetspass) till att bänkpressa på helt ok vikt och avslutade med 100 kg marklyft. Ett riktigt härligt fokus infann sig och jag mår riktigt gott nu. 
Fick just hem en ny beställning BCAA från http://www.svensktkosttillskott.se/ och det ska bli spännande att testa smakerna peach och pear. I beställningen kom också whey protein av samma märke med smaken pear vanilla split som både jag och Cassi fastnat för. 

I övrigt så går det mesta bra. Kosten rullar på och jag har nu i åtta dagar kört på med min rörlighetsträning. 
Jag är väldigt tacksam som fick hjälp att korrigera och lägga till några övningar, främst för fotledsrörligheten, när jag var och tränade på gymmet. Det är bara keep goin som gäller. Det mesta rullar på, jag inväntar bara nytt träningsprogram så att jag får lite nytt fokus hoppas jag!

XoXo
Rebecca 
 


Likes

Comments

Lite bad update från mig i veckan. Har tränat på som vanligt men med lite låg energi då jag påbörjat min sju veckors praktik förra veckan och då man varit en bortskämd student sen i augusti och aldrig behövt kliva upp före klockan 07 på morgnarna så kändes det i kroppen på gymmet i veckan att man varit uppe innan klockan 05... Mitt favvo, axelpasset gick riktigt tungt i torsdags men trots att jag fick gå ner i vikter så hade jag ordentligt med syra efter passet. Var ju dock inte mitt bästa pass och nog blev jag lite besviken över att energin var så låg... Därför kändes det sjukt bra att bröst/biceps passet gick som på räls igår! Tog PB i bänkpress på 50 kg och klarade alla 5 set på 17,5 kg i hantelpress. Börjar känna mig riktigt stark i bröstet och nog syns det att det börjar kika fram lite muskler där under. Att man ser att dom i alla fall syns gör en bara mer motiverad på att få fram dom ännu mer. Jag gillar att vara min egen inspiration! 💪


Idag blev det rygg/triceps och det blev nog mitt bästa ryggpass på riktigt länge! Då jag inte kan köra marklyft på grund av ryggen/höften så kör jag ryggresningar med vikt istället 5 set x 10 reps och fy satan vad det brände i ländryggen! Sen blev det övre ryggens tur att smaka i latsdrag 4 set x 10 reps och jag tror aldrig att jag haft sån syra i övre ryggens muskler som jag hade idag! Sista två seten gick riktigt riktigt tungt men det är ju så det ska kännas sägs det... 😉 Jag och syrran har egentligen olika träningsprogram då vi har olika coacher men idag ville hon köra mitt program och det var bara hur peppande och motiverande som helst att vi körde samma övningar. Kände riktigt hur jag tog ut mig och alltid skönt att ha henne som dirigerar i övningarna så tog riktigt ordentligt överallt idag. Känner redan hur jag har början till träningsvärk i ryggen! 💪

Jag är verkligen så sjukt nöjd över vars jag står idag och jag är bara så peppad på framtiden! Är snart dags för dietstart igen och ska bli riktigt skoj att se vad som kommer hända med kroppen då jag börjar tappa fett, gå ner i vikt igen och musklerna kryper fram mer. Planen är att vara riktigt slimmad till sommaren 😉

Jag sätter upp mål jag vill nå nästan hela tiden. Just nu är såklart mitt första mål att försöka bli bra i ryggen/höften och det är verkligen på väg åt det hållet, vilket är så skönt efter alla dessa månader med strul och värk! Nästa mål är att ha magrutor till sommaren samt pressa ner kroppen till under 55 kg. Skulle jag inte nå mina mål till när det är tänkt, tja, då blir jag verkligen inte besviken. Då får jag vara nöjd över vars jag tagit mig precis där och då och flytta fram mina mål en tid. En dag kommer jag ju nå dom, så är det bara! Min coach brukar köra med mottot "skynda långsamt" och jag är så beredd att hålla med honom. Att först gå ner i vikt och sen bygga sin drömkropp är inte gjort i en grisblink, det tar sin lilla tid! Men jag ska kämpa mig dit och jag hoppas vara framme och komma över målsnöret i oktober då vi alla åker iväg till Cypern på 50-års resa med pappsen. Jag hoppas det är tillräckligt lång tid för att nå mina mål, eller det ska vara tillräckligt lång tid, jag har bara gett mig fan på att jag ska ta mig dit!! 💪

"Good things take time"

XoXo


Likes

Comments

För ett år sedan ville du inte följa mig på gymmet. Vi åt bra till och från, men oftast obalanserat båda två. Du rörde på sig utomhus och när jag drog på gymmet, frågandes om du ville följa så blev svaret nej. Visserligen var det tråkigt men vi har våra perioder i livet då det tar stopp, känns menlöst och omotiverande och jag tror att du var där då. Men jag ska säga dig att från dag ett när du började den 29 juni 2015 så har du gett all in! Hela sommaren trugade du till 99% matlådor, tränade hårt (visserligen hårdare än du borde) och hade fullt fokus på att det skulle hända grejer. När underkroppen har strulat så har du lagt fokus på överkroppen och nu händer det grejer. Du har droppat över 10 kg, du andas en annan energi och idag smäller du upp flera set med 50 kg i bänkpress. Det händer alltid någonting under ett år och du bestämde vad!

Jag är snart två veckor in med träning och diet och snart stramas det även åt mer för denna powerlady, och det ska bli så galet kul att köra all in med dig!! 

XoXo
Rebecca 

Likes

Comments

Om Jag i mitt förra inlägg skrev att jag älskade marklyft så önskar jag att jag hade hälften så starka känslor för knäböj. Det finns alltid en svagaste länk och min är helt klart just den övningen och rörligheten.

Problemet är alltså att jag inte är nog rörlig och dessutom har jag troligen banat in övningen med brytfällning ända sedan start. Jag gnäller på detta hela tiden och ett av mina mål är att knäböja snyggt och tungt, så då är det väl också på sin plats att jag sätter igång med någonting som jag tror ska hjälpa mig.

Först på plats står uppvärmning.
Planen är att värma ca 5-10 minuter på löpband eller crosstrainer och att göra några utvalda uppvärmningsövningar.
När det gäller mina knäböj ska ja heller inte fuska med mina uppvärmningsset.

Jag har också bestämt mig för att varje dag/ kväll utföra ett rörlighetspass, mest innehållande stretchövningar.

Detta är inte något som min coach satt ihop utan mycket av denna "lärdom" om rörlighet och även styrketräning har jag hittat hos http://www.styrkelabbet.se/ och har du problem med rörlighet i knäböj och marklyft så tycker jag absolut att du ska kika in här. Han som driver bloggen skriver om styrketräning och innan jag skaffade en coach i augusti så hämtade jag mina träningsprogram här.

Imorgon står knäböj åter på schemat och är jag i form så slänger jag upp bild på min "före-teknik" här. För lite uppföljning måste jag ha så att detta blir av! Återigen, nu måste jag ta mig över en tröskel.

XoXo
Rebecca

Likes

Comments

Snubblade över den här bilden på instagram häromdagen och tycker både den är klockren och rolig! 😂 Så med det sagt... Idag väntas ett bröst/biceps pass. Kastade om lite i mitt träningsschema då det blev att jag drog på gymmet tidigare än syrran i fredags så körde rygg/triceps då istället så hon kan pusha mig under bröstpasset idag. Alltid lättare att maxa i bänkpress och hantelpress om hon finns där och kan skjutsa på om det skulle gå för tungt. Det är som konstigt hur lätt man vänjer sig vid att man tränar tillsammans. När hon var utomlands i 2,5 vecka här i januari gick det så tungt för mig att träna ensam, både psykiskt och fysiskt. Speciellt bröstpassen kändes som att dom gick skit då hon inte fanns där och pushade på mig. Nu är vi dock back in business och har tillsammans planerat vilka dagar vi ska träna, tider osv så det känns riktigt bra. Nu ska vi peppa och pusha varandra till maxgränser så att vi når bästa resultat och vi båda är så taggade på framtiden!

"Challenge yourself a little more. Every day."

XoXo


Likes

Comments