COCO BEACH, NICE

Godmorgon, för några dagar sedan så var vi iväg och hoppade ifrån klippor vilket var så mysigt. Det tog nästan en timme att ta sig dit med buss så idag tänkte vi snöra på oss dojorna och gå dit eftersom det bara är 3 km.

Igår kväll så tog vi en drink på en rooftop med härlig musik och sköna människor som dansade. Utsikten var magisk därifrån och kan bara tänka mig hur fint det är där under solnedgången.

Nu ska jag sjunga ja må hon leva för Matilda eftersom hon fyller år idag!! Kraam

SALTY HAIR AND CRYSTAL WATER

Godmorgon alla fina, fredag idag och snart äntligen helg!

Igår blev vi som barn på nytt och hoppade ifrån klippor hela dagen på Coco beach och på kvällen gick vi upp på en höjd som kallas slottsskullen där vi hade picknick och tog fina bilder vid solnedgången.
Därefter gick vi och åt glass och gick omkring i gamla stan.

Nu väntar jag på att tjejerna ska komma ut och så ska vi göra iordning lite frukost.

Puss.

Hej! Vi är nu framme i Nice som är vårt första stopp på rivieran. Vi tog med Malin och Frida som ska stanna med oss här i en vecka. Vi har hyrt en mysig lägenhet med en terass som ligger ca 10 min ifrån stranden.

Vi alla har fått en riktig härlig feeling av Nice! Känns som ett riktigt toppen ställe. Har någon av er varit här och något tips så får ni gärna hojta till!

Idag har vi bara chillat på stranden och handlat upp kylen med frulle för hela veckan. Nu ska vi duscha och göra oss iordning för en kväll i gamla stan.

Ta hand om er!

Kroatien, Österrike, Frankrike, Ungern, Tyskland......

Nu har vi rest runt i tre månader och besökt så mycket som 16 städer och 9 länder varav en månad bodde vi i Barcelona.

En dans på rosor tror många och att vi bara haft semester och tagit det lugnt. Kan förklara att ni som tror det har fel, visst har vi fler bra stunder än dåliga och vi har klarat oss ifrån mycket. Men vi har haft ett högt tempo och gjort nästan allt man kan göra i alla storstäder. Ett exempel är att vi har suttit i Paris och googlat om vad man kan göra i Amsterdam och bokat transport och boende någon dag innan bara. Vi har inte hunnit smälta allt vi sett och upplevt i staden innan vi kommer till ett nytt ställe. Måste tillägga att den här resan vi gör är en av mina bästa resor och har verkligen haft så sjukt kul! Att ha kul för länge tar också mer på krafterna än vad man tror.

Amsterdam

Många minnen hade vi med oss till Sverige nu när vi kom hem och hälsade på och hade semester ifrån semestern.

När vi hade haft roadtrip genom Österrike, knäppt bilder vid Eiffeltornet, åkt nattbuss från land till land och haft google maps som navigering kom vi till Barcelona helt slut på energi. Vi orkade inte turista och kände mest när vi skulle åka och se någonting att "hur bra kan det vara då?" "vi har nog sett något liknande innan"

Vår härliga positiva energi var som bortblåst.

Paris

Vi tänkte att med det tempot vi haft innan så är det inte konstigt att man blir trött och seg. Vi ville ha tillbaka samma energi som när vi åkte ifrån Sverige i maj. Därför tänkte vi att vi bokar en resa till Sverige och tar semester ifrån semestern två veckor och samlar ny energi och får chans att packa om väskan också.

Både jag och Matilda känner nu att vi är redo för del två av resan med mer energi och kommer börja en vecka i Nice med Malin och Frida också. Därefter kommer vi två resa vidare till Cannes, Monaco osv. I september kommer vi resa igenom Italien i ca 4 veckor innan vi flyger vidare mot Asien i höst.

Berlin

Krakow

Budapest

Roadtrip genom Österrike

Hallstatt, Österrike

Dubrovnik, Kroatia

Kl 15:46 igår

Exakt den här tiden låg man vid poolen och drack iskaffe och åt glass. Sverige bjuder på så mycket kontraster. En dag är inte den andra lik med vädret. Går inte att göra så mycket åt dock.

lördag idag, ska göra mig i ordning och åka hem till A innan vi möter upp Matilda, Frida & Catrin senare för lite vin på stadsfesten!

Har tidsinställt ett inlägg åt er till i morgon som heter "semester ifrån semestern" där jag berättar lite om vår resa. Missa inte det!

Puss

Skalet är självklart ifrån bästa @Idealofsweden

Första gången jag provade denna. Den var god tycker jag! Har någon utav er provat den?

HON VANN!!!

I onsdags var vi ner på stadsfesten och lyssnade på min syster Paulina som var med i stjärnskott 2017. Hon vann den tävlingen och ska nu representera Gävle på vikingline båten i september. Där är finalen och ett skivkontrakt står på spel! Är så otroligt glad för hennes skull, världsbäst!

Finaste tjejen

Några som var med i tävlingen.

Hej finaste, hur mår ni? För er som har missat det så är jag tillbaka i Gävle under två veckor innan vi reser vidare till franska rivieran. Är här och hälsar på, packar om väskan och laddar batterierna lite innan vi åker vidare fyra månader till. Ska ta och sätta ihop ett längre inlägg om mina tankar kring resan hittills lite senare.

Vi var tvungen att prova det nyöppnade fiket som öppnat på söder och träffade vår saknade Emma där.

Emma och Matilda tog halloumi sallad och jag en lax och räkmacka.

Nu ska jag ta bussen till boulongnern och spela minigolf med pappa och käka på brända bocken ikväll!

Puss & kram

I över en månads tid har vi hängt i denna underbara stad, Barcelona! Stranden har vi nog tillbringat mest tid på då vi både jobbat och hängt på klubbarna där. Haft en lägenhet mitt i centrum och träffat många underbara människor. Sorgligt att lämna när man hunnit fått en vardag i en stad, tur att vi fortsätter resandet vidare till andra härliga platser.

W hotel

Där har vi varit på nattklubben Eclipse som ligger på toppen av hotellet. Hängt vid poolen och önskat att vi vore hotellgäster.

Nu är vi påväg mot nya äventyr igen! Har några inlägg att lägga upp ifrån Barcelona bl.a ifrån brunch in the cake.

PUSS!

NUMERO NUEVE

Fick världens bästa tips om en cocktailbar som ligger i området Gotic som vi bor nära av en tjej som heter My. Goda drinkar och supergod plock med bra kvalité. Jag och Matilda tog en en varsin drink till att börja med och sen hummus och skinka till vinet. Efter vi suttit där i några timmar så mötte vi upp Ronja och Kelly för lite förfest innan vi drog till en klubb com heter Sutton.

Vår roomie hade fotosession med oss hemma så har massa bilder att visa sen ifrån kvällen.

Idag är vår sista dag här i Barcelona innan vi drar vidare så den ska vi ta vara på. Nu ska vi gå och äta frukost på ett ställe vi har spanat på och sen ska vi hänga på playan några timmar innan vi ska städa ihop i lägenheten. Ikväll blir det middag på ett bra hamburgerställe som så många har pratat gott om.