View tracker

Då så kör vi … jag har valt att börja att reflektera över ​ "Tyst kunskap"…. 

På den skola jag har gjort min VFU på pratas det en hel del om att man som lärare ska vara aktiv i att hela tiden uppdatera sig i vad som händer ute i verksamheten ( sjukvården) att den undervisning man bedriver ska vara aktuell men även vara " forsknings anknuten".  Jag blir lite kluven till hur den tysta kunskap  som finns hos läraren ska hanteras. Självklart har vi ju alla massor av erfarenhet från våra verksamheter men kan dessa ligga med i undervisningen som en självklarhet i undervisningen. Jag tänker då på vilken kvalitetssäkring utbildningen får om jag utgår från hur jag som person ser på och löser problem utifrån mitt sätt att se på olika saker.

Köpsèn säger på sid 47 att yrkeskunskap beskrivs som tyst kunskap, men min funderings är om det är ok att bygga undervisning på detta, vad tycker ni??

over and out från Karin 


.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej hej..

kollar bara om det funkar….


Likes

Comments

View tracker