View tracker

Postad i: Kost, Träning

Innan lunch blev det en runda i regnet. 3,5 kilometer, tunga kilometer men jag tog mig runt i alla fall.
Körde Mammamage appen när jag kom hem. Hoppas kunna få bukt med putmagen en gång för alla även om det var ett tag sedan jag fick barn 😂 men att stärka de inre magmusklerna är ju aldrig ett slöseri med tid.

Till lunch idag blev det vispad kokosgrädde med hallon och blåbär toppad med vispgrädde och kokosflingor. Så otroligt gott.

Till middag åt vi resterna av blomkålsgratängen från igår, grillad kolbaz och sallad med mini mozzarella.

Nu ska jag ställa mig och baka. Ska testa att göra keto godkända snickersrutor. Återkommer med resultatet 😁

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Kost, Vardag

Vi tog sovmorgon idag hela familjen. Klockan nio var jag den första som slängde benen över sängkanten. Det är så skönt att man kan göra det ibland. Att barnen är så stora nu att de inte längre vaknar i gryningen och kräver att man ska gå upp.

Fixade frukost till familjen och avnjöt den i varandras sällskap. Så mysigt. Älskar söndagsmorgnar.

Till frukost för mig blev det keto ostfralla som jag bakade igår med rökt skinka, ägghalvor med räkröra och en kopp grönt te.
Räkröra gjorde jag genom att blanda majonnäs, hackad dill, några droppar citronsaft och räkor. Så gott och enkelt att göra.

Nu ska jag dra på mig träningskläderna och ge mig ut på en runda. Ha en underbar dag alla fina.

Likes

Comments

View tracker

Postad i: Kost

​Idag bakade jag ostfrallor som man kan äta om man äter en ketogen kosthållning vilket jag börjat med ganska nyligen då jag märkt att det är vad min kropp mår bra av. 

Receptet till dessa frallor hittar ni hos fina Ketokokboken som har så mycket mumsiga recept att man aldrig behöver fundera på att kosten någon gång skulle vara tråkig :-) 

Likes

Comments

Postad i: Kost, Vardag

Hej alla fina <3

Den här veckan har varit super hektisk då jag fick hopa in och hjälpa till på mannens jobb (de skulle inventera och han var själv) + att jag fortfarande var tvungen att sköta mitt eget arbete, ta hand om vardagssysslorna och ta ett stort beslut... nämligen om jag skulle tacka ja till bokkontraktet jag blev erbjuden :-) Och det gjorde jag!

Så till våren debuterar jag med en mysig småstads romance. Ska bli skit kul.

Av dessa anledningar så har träningen varit lite sisådär. Har försökt att klämma in lite längre promenader med hundarna (vi passar svärmors hund i två veckor) och igår fick det bli intervaller.

Maten flyter på bra. Inga större snedsteg förutom när vi firade bokkontraktet :-) Då blev det hämtmat och cider.

Veckan som kommer blir förhoppningsvis lugnare så att jag kan plocka upp rutinerna igen.

​Dagens frukost fick bli en smoothie gjord på hallon, blåbär och kokosgrädde. Supergott och så mättande. 

Likes

Comments

Postad i: Kost

Delar av denna kväll ägnas åt att laga mat till matlådor för veckan som kommer.
Jag jobbar hemifrån största delen av tiden och glömmer lätt bort tiden när jag jobbar så när jag blir hungrig måste det gå fort att få fram mat annars är risken att något olämpligt slinker ner istället för att jag inte kan vänta på att maten blir klar. Matlådor löser det problemet för mig 😁 Bara att plocka fram och värma i mikron.

Idag lagar jag kyckling med zucchini, paprika, gul lök och sötpotatis. Smaksatt med grön curry pasta. Det blir även torsk med röd curry pasta och likadana grönsaker som till kycklingen.

Likes

Comments

Postad i: Kost, Träning

Efter en fri ätardag i går är jag tillbaka med det vanliga upplägget idag igen 😁
I fredags stod alla mått och vågen på minus så första veckan har gått över förväntan. 

Dagens frukost!

Startade dagen med en powerwalk och nu blir det ett styrkepass i gillestugan.
Kroppen känns stark och det ska bli roligt att se hur mycket den orkar 😁

Likes

Comments

Postad i: Kost, Träning, Vardag

Det har gått fyra dagar sedan jag la om kosten efter att det under sommaren blivit allt för mycket onyttigheter 😁
I morgon är det dags att väga och mäta för första gången (har tänkt att göra det varje fredag).
Jag har själv märkt att jag är så mycket piggare igen och det är bara att inse att min kropp inte klarar av att hantera för mycket socker och annan skit en längre period utan att balla ur så nu är det bara att köra på med bra ren mat och hoppas att kroppen vill hänga med på resan 😁

Tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder av vad jag ätit under dessa dagar.

Denna veckas träning har bestått mest av promenader så när jag kör igång med styrketräningen kommer jag lägga till lite mer kolhydrater i kosten.

Likes

Comments