Key West var ett skönt ställe, där hade vi velat vara lite längre! Vi var där bara en natt på fint hotell. Men vi hann se Sloppy Joes bar, USA:s sydligaste punkt, Southernmost point och den berömda solnedgången!

Andra dagen tog vi ett dopp i det underbara, ljusgröna havet innan vi styrde kosan mot Miami.

Solnedgången.

Southernmost Point

Alice o Tommy chillar vid poolen!

Annika och Ella var roomies.

Killen som körde upp Annika och Ella ur poolen då man stängde för kvällen😜

Hungriga tjejer!

Vägen till Key West var häftig! Långa, smala broar mellan små öar. Härligt vatten, fin natur och vackra och speciella hus att titta på under vägen!

En sån här brevlåda vill man ju ha....

...eller en sån här!

Juldekorationer känns lite konstiga i strålande solsken och 25 grader...

Man får se upp - man vet aldrig vad som kommer på vägen!

Fler juldekorationer !

Vår duktiga chaufför!

Vi skulle haft MYCKET svårt att hitta utan vår vän GPS!!

Den första mjölkpaketet tog snabbt slut så vi drog till med denna - nästan 4 liters-dunk,

På dagen på nyårsafton tog vi en tur på kanalen i Fort Lauderdale och fick se hus och båtar tillhörande diverse rika och berömda personer. Oj, vilka fina , stora och lyxiga saker vi fick se. I hamnen låg även världens största kryssningsfartyg, "Harmony of the seas".

På kvällen tog vi taxi "downtown" där det var lite drag, två liveband och massor av folk som väntade in tolvslaget. Vi tog bussen tillbaka till hotellet och skålade in 2017 på hotellet!

Vi tog bilen en halvtimme till Sawgrass Recreation Park för att ta en tur med airboat i Everglades. Tuten var häftig, snabb och spännande. Vi såg ett par alligatorer och fin natur!

I väntan på vår airboat- tur. Det var lite blåsigt så tur att vi hade jackor med oss!

Annika fick dra åt snörena i hatten, annars skulle den blåsa av fick vi veta... Man skulle även hålla händer och fötter inne i båten, för aligatorerna var där ute - även om vi inte såg dem - och väntade på något gott!!

Tuffingen som körde båten,

Öronpropparna i - nu kör vi! Full fart över vatten och vass.

Här kommer dom!!!

Denna sötnos som Ella håller är 3 år gammal!

Här i Fort Lauderdale bor vi fint på Surf Rider Resort, nära till stranden och fin pool och bubbelpool.

Stranden är lång och fin. Det är vad vårt område består av - hotell och strand. Vill man ha affärer eller restauranger får man ta bilen eller gå en bra bit. Det märks verkligen att vi är i bilens förlovade land!

Alice i köket. 😎

Väntar på bord på Seawatch restaurang.

Alice väntar på mat!

Hot dog-day på hotellet.🌭

Poolen är varm, skön och fräsch!

Bubbelpoolen är 40 grader varm!

Att bada i havet var un-der-bart!!!

På tisdagen var vi - tillsammans med typ en miljon andra människor - på Temaparken Universal studios i Orlando. Det var väldigt fullt och väldigt varmt! Vi såg olika shower med djurskådespelare, Fear faktor live och skräckfilmsmaskör. Vi åkte attraktioner med Harry Potter och Terminator. Till Harry Potter var det bara 2 timmars kö....

Vi var där från 9.30 till 21.30! Behöver jag säga att vi sov gott den narren?!

Bilfärden till Fort Lauderdale tog ca 3 timmar och vi stannade för att tanka vilket var en liten upplevelse i sig och vi åkte genom olika typer av vägtullar - ibland var man tvungen att ha exakta mynt vid obemannade tullstationer, ibland satt det en människa där och tog betalt..

Tommy tankar😀

Frukosten på hotellet iOrlando - en bild säger mer än 1000 ord. "Ballonggubben" var på plats varje morgon och gjorde ballongfigurer åt barnen.

En bild på Ella som packar inför avresan.

Idag tog vi bilen i ca 1 timme till Kennedy space center. Där såg vi raketer, rymdfärjor, åkte simulerad uppskjutning och träffade en livs levande astronaut! På bussrundturen såg vi en alligator!