Nervöst att sitta på ett plan, helt själv. Malin sitter liksom i andra änden av planet och jag har bara flygit några gånger så kallar mig fortfarande nybörjare.
Sov ju som sagt inte en blund innan vi åkte mot flygplatsen, ingenting i bilen och fick sova 1h på flyget. För lite, men behövligt haha!
Under min vakna tid har jag lyssnat på podcast, laddade ner en massa igår. Lyssnat på musik och läst en intervju om Ana Gina som medverkar i Vecko Revyn.
Det värsta av allt är min jävligt, hemska mensmage. Eller nej, det värsta är när det är kö när man bara vill springa in på toa och göra sitt. Att det liksom är kö när man har mensmage, inge det roligaste asså...
Men flygresan gick bra!

När vi kom fram hämtade vi upp väskorna, köpte vatten och letade efter flygbussen. Var först lite krångligt men sen löste de sig med biljetter osv, vi hoppade på för att åka mot Marbella busstation. Denna resa tog ca 45min.
Sen vart de taxi vilket inte var några problem med att hitta då dom nästan är överallt. Tog en liten färd på en kvart typ och sen vart vi framme vid skolan.

Nu förväntade liksom jag mig efter en hyffsat lång färd att man skulle kunna få packa upp i lugn och ro, innan dom andra kom. Och man eventuellt kanske skulle kunna få ta sig en tupplur, för jag var verkligen så extremt trött vid det här laget.
Men nej, vi kunde lämna väskorna där vid skolan och sen fick vi underhålla oss själva med att göra någonting annat någon annanstans fram till klockan sex. Vi valde stranden.

Jag är så jävla chockad över denna värmen faktiskt. Men tydligen så är det afrikanska vindar som har dragit sig över, haha men som ska lätta snart.
Jag var iallafall nära på att svimma rent ut sagt för det var så varmt, sen köra en promenad bort till stranden med liksom vätskebrist + att vi inte ätit någonting sen natten innan liksom. För nu var ju liksom klockan runt 13.00.
Så vi kom fram till stranden, ser massa barer och resturanger med mysiga uteserveringar. Vi beställde in varsin kycklingsallad, trots att jag inte var hungrig alls men det är väl bra att få i sig något. Sen låg vi på stranden några timmar och även badade. Så varmt i vattnet så till och med badkrukan själv här kunde faktiskt bada!

Klockan sex var vi vid skolan, vi hämtade upp väskorna och skulle få skjuts till boendet. I bilen sitter det en annan tjej som också ska bo med oss men som ska gå makeup istället för bartender som vi ska göra. Jättetrevlig tjej!

Slängde in väskorna, inspekterade huset. Försökte packa upp men då plingade det på dörren och där stod en till jättemysig tjej som ska gå bartender med oss. Så nu vart det vi fyra! Vi gick iallafall och handla grejjer som vatten och toalettpapper, sen när vi kom hem hoppade jag in i duschen och fräshade till mig lite.

Vi bestämde då att vi skulle käka ute, fast i Gamla stan för där är det skitbilligt med maten osv. För tydligen bor vi i några av dom dyraste områdena i Marbella så en tallrik mat kan till och med kosta över 200kr vilket jag INTE har räknat med att lägga på mat varje dag. Mat i affären osv är dock skitbilligt och alkohol var ju bara småpengar, det får bli fler middagar hemma än vad jag räknat med iallafall.

Vi gick i typ en timma för att komma till resturangerna, nej vi bor inte centralt och problemet måste lösas. Måste skaffa en cyckel eller liknande för det där går ju inte.
Vi hade iallafall gått i en timma men var fortfarande i det svindyra området. Det var liksom Gucci, LV, Jimmy Choo överallt liksom. Tror ni fattar.
Men eftersom vi hade gått så jävla långt, hann klockan liksom bli över tio och vi var såå trötta så vi bara tog en resturang. Tog en pastarätt med jätteräkor, jättegott.
Sen tog vi faktiskt taxi hem för jag har fått skoskav från helvetet men tror att alla andra också var trötta och bara ville hem.
Sen blev det lite eftersnack på balkongen och sen hoppa vi i sängs.

Nu under natten medans vi andra har sovit har ju dom andra ifrån Stockholm anlänt. Vi får se om dom är några roliga typer! 😃

Hejsan alla vänner och ovänner!

Från och med nu ska jag bara skriva om vad som händer i min vardag, fast hur den är i Malaga. Om ca 2h och 45 min åker vi mot flygplatsen Rygge och jag kan inte sova!
Planen var ju liksom att jag skulle sova några timmar innan så jag kan passa på att umgås med min syrra som kör mig och Bella istället för att sova i bilen. Men NEJ, min kropp vet verkligen inte vad sova betyder för tillfället!

Min hjärna är på högvarv och mina känslor går upp och ner. Är så nervös, förväntansfull, glad och lycklig över denna resa.. Men samtidigt är man typ nästan lite ångestfylld och ledsen över att vara utan sina nära och kära i tre hela veckor. Jag kan inte sova.

Sitter nu på tåget påväg till mitt jobb, som nu är lite försenat som vanligt. Så tröttsamt verkligen för det händer dumt nog ofta att man blir lite sen till jobbet.. Vilket inte alls är roligt!

Hösten har verkligen kommit i dunderfart, det ösregnar ute och jag fryser trots min tjocktröjja som försöker värma mig. Kan inte längta mer tills på tisdag då det äntligen är min tur att få resa till värmen och få uppleva nya upplevelser. Att jag är nervös är bara förnamnet men det pirrar i hela magen, härlig känsla!

Precis kommig hem efter en härlig promenad/bergsklättring i skogen med denna underbara jycke ovanför + Bella och syrran. Så härligt!

En trött, nyduschad Emma som precis hittade sin räddning denna dag. Ska jobba ett nattpass idag och ska åka om ca 2h, är inte alls taggad så blev så överlycklig när jag hittade min iskalla redbull i kylen.

Nu kan jag förhoppningsvis bli lite piggare😋

Hoppas ni har en trevlig eftermiddag!

Själv är man påväg till jobbet, sitter på tåget och lyssnar på podcast. Parpodden faktiskt! Ett tips till er som har en partner/sambo osv, väldigt intressant pod där man får bra knep och trix samt lyssnar på Ola och Lindas äktenskapsproblem.

Goooodmoooorgon!

Tröttare än mig är ingen, vill bara starkt poängtera det.