Jag minns tiden då jag i stort sätt bodde på detta tåg.. känns alltid lite märkligt att åka tillbaka men nu ska vi dit för att mamma fyller år. Vi ska bo på hotell, gå på spa och äta massa gott. Mys!!!

Från Santa Barbara åkte vi ner till SAN Diego där vi spenderade två dagar. Första dagen strosade vi runt på stan och kvällen spenderades i Little Italy där vi åt en mysig middag. Andra dagen åkte vi spontant till San Diego Zoo. Det var helt okej, mysigt att gå runt där men samtidigt tycker man mest bara synd om djuren. På kvällen (Valentines day) gick vi ut och käkade på en rooftop bar och sen gick vi ut en sväng, mer bilder i nästa inlägg :))

Vår roadtrip från SAN Francisco har börjat och vi har hittills hunnit med en natt i Monterey och nu är vi i Santa Barbara. Vi körde på den klassiska highway one. Inte nog med att vi hade sån otur med vädret, efter två timmars körande möttes vi av "road closed" och vi var tvungna att köra två timmar tillbaka igen för att kunna komma på rätt väg. Så idag har vi verkligen suttit i bilen heeela dagen. Men vi hann åtminstone såpass långt att vi fick åka förbi Big Sur och se de fantastiska vyerna. Det dåliga vädret kan allt vara lite charmigt ändå.

I måndags satte jag och Julia oss på planet till Kalifornien. En roadtrip vi länge pratat om att göra men aldrig riktigt fått tummen ur att boka. Men i årsskiftet köpte vi äntligen flygbiljetter till SAN Francisco vilket alltså är vårat första stopp.

Efter världens längsta flygresa och lite strul i kontrollerna satte vi oss äntligen i taxin påväg till ett jätte mysigt hotell i centrala SF. Där spenderade vi tre nätter och det tyckte vi var alldeles lagom.
Vi hann med att besöka Alcatraz, cykla tandem över Golden Gate bron, strosa runt kring Pier 39 och Fishermans Warf. Även kolla butiker, äta gott och åka cable car. Dock har vi haft en jäkla otur med vädret. Det har varit total spöregn och vi har gått runt i gula ponchos då vi inte direkt packade ner någon regnjacka och paraplyet har bara blåst sönder. De sägs att SF inte haft så här dåligt väder på 15 år. Kul.

Igår hämtade vi upp våran hyrbil för att påbörja resan neråt i landet!

Något som jag glömt bort att nämna här är att jag har börjat med Poledance. Är inne på termin två nu och det är såååå kul!!! Jag är helt såld. Äntligen hittat en träningsform som jag tycker är rolig och som verkligen motiverar mig till att bli bättre och inte ge upp (även om det ibland känns hopplöst). Hittills kan jag säga att det är mycket svårare än vad det ser ut. Att behöva använda så mycket styrka samtidigt som du ska se graciös ut är inte det lättaste. MEN, det får mig att vilja gå ner till gymmet lite oftare för att träna mage och axlar vilket kan underlätta för mig i dansen.

Första terminen var det mycket vanliga standard-snurrar och en del floorwork. Nu i termin två är det lite mer klättring på stång och upp och ned, vilket är betydligt tyngre. Men men, jag ska fan bli grym på detta!

(Bilden är från termin 1, har mest filmat videos men det är inget jag vill lägga ut ännu. Men det kommer nog förr eller senare hehe)