Något som jag glömt bort att nämna här är att jag har börjat med Poledance. Är inne på termin två nu och det är såååå kul!!! Jag är helt såld. Äntligen hittat en träningsform som jag tycker är rolig och som verkligen motiverar mig till att bli bättre och inte ge upp (även om det ibland känns hopplöst). Hittills kan jag säga att det är mycket svårare än vad det ser ut. Att behöva använda så mycket styrka samtidigt som du ska se graciös ut är inte det lättaste. MEN, det får mig att vilja gå ner till gymmet lite oftare för att träna mage och axlar vilket kan underlätta för mig i dansen.

Första terminen var det mycket vanliga standard-snurrar och en del floorwork. Nu i termin två är det lite mer klättring på stång och upp och ned, vilket är betydligt tyngre. Men men, jag ska fan bli grym på detta!

(Bilden är från termin 1, har mest filmat videos men det är inget jag vill lägga ut ännu. Men det kommer nog förr eller senare hehe)

Honeylove MAC - Mitt just nu favorit läppstift

Lyxigt hotell
Underbar utsikt varje morgon vid frukosten
Mysiga middagar
Goda drinkar och sena nätter
Världens finaste vän
Flamingon var med överallt
Drömmiga luncher
Mysig cykeltur

Igår gjorde jag ett väääldigt välbehövligt besök hos frisören. Har haft i löshåret i fem månader nu och det började bli riktigt risigt så var dags att ta ur det. Och ja... det var en hemsk syn när man bara fick se mitt egna hår. Som ni ser på bilden är mina toppar brutalt slitna och hela håret ser allmänt förjävligt ut haha.

Men efter klippning, massa slingor, nyansering och en olaplex-behandling blev mitt hår som nytt igen. Jag älskar verkligen den nya, kalla färgen. Var lite nervig över att gå åt det grå/silvriga hållet men blev så nöjd med resultatet.

Så nu ska jag veeerkligen försöka skippa löshåret på ett väldigt bra tag (notis till mig själv; kom för fan ihåg detta!!)

Före
Efter

Här är lite mobilbilder från resan. Vi hade verkligen såååå roligt. Det var en kort resa men tyckte ändå vi hann med riktigt mycket (framför allt shopping) och umgås ordentligt.

Som sagt så var vi på Elins Colleges i lite mer än ett dygn. Där kollade vi runt på skolan, var med på en lektion, träffade hennes kompisar och åkte in till "centrum" för lunch och predikyr. Sen på kvällen var det invigning för basket-säsongen så det var en tillställning i skolan vilket var jätte kul att se.

På fredagen åkte vi till Atlanta (ca 2h ifrån där Elin bor) och checkade in på ett jättefint hotell. Påvägen stannade vi på en outlet och lyckades vara där i över fyra timmar trotts att vi bara skulle stanna förbi lite snabbt på vägen. Men att bara köra runt i vår Truck som vi lånat (man kunde sitta alla tre längst fram) och spela hög musik och sjunga var fan det bästa på hela resan haha...

På kvällen käkade vi på hotellet sen fixade vi oss och gick ut 💃

På lördagen gick vi till Starbucks när vi vaknat och sen åkte vi till ett nytt shopping mall och spenderade våra sista kronor. Efter några timmar där la vi oss i hotellsängarna och var totalt döda men det var ju vår sista kväll så vi ville ändå göra något. Så vi gick till en närliggande resturang sen åkte vi till en skybar nere i Downtown.

På söndagen åkte vi till ett riktigt amerikanske frukostställe och åt en sjuuukt god brunch. American pancakes med jordgubbar och grädde samt scrambled eggs och bacon. Perfekt avslut!!

Sen var det dags för att säga hejdå till Elin och påbörja den sjukt långa resan hem igen...

Här har det varit rejält dött ett tag... Tänkte försöka komma igång lite smått igen med att uppdatera. Mest för att samla lite minnen :)

I onsdags klockan sju satte jag och Isabella oss på ett flygplan till Atlanta för att träffa Elin som går på Young Harris Collage. Vi ska stanna här tills på söndag, alltså en väldigt kort resa. Hittills har vi haft det svinkul och verkligen tagit vara på dagarna. Just nu är Elin på lektion och efter den så åker vi ifrån skolan för att spendera helgen i Atlanta. 🇺🇸✈️