Som sagt så lovet jeg å dele en treningsøkt med dere idag. Dette er en effektiv fullkroppsøkt som fint kan kjøres flere ganger i uken. Fokus på store muskelgrupper og bevegelser. Kan kjøres som supersett der du kjører øvelse A1 og A2 mellom hverandre, for å spare litt tid.


A1 Knebøy 4x8
A2 Kroppshev til stang/roing i ringer 4x8-10
B1 Hipthrust 3x10
B2 Pushups (mot stang/kasse) 3xmax
C1 Nedtrekk 3x12
C2 Gående utfall 3x20
D1 Rygghev 3x12
D2 Sittende roing 3x10
E1 Tåhev 3x15
E2 Planke 3x30-60sek

Med dette programmet får du kjørt godt gjennom hele kroppen, med fokus på store muskelgrupper og tar ikke mer enn 1time å gjennomføre. Knebøy kan kjøres både med stang bak eller manualer/Kettlebell forran. Kom gjerne med spørsmål om det er noe du lurer på. Og legg gjerne igjen en tilbakemelding om du tester de ut! Kommer til å lage en del videoer fremover der jeg velger ut enkelte øvelser og program for å vise dere!

ha en super kveld!

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Likes

Comments

God morgen og God mandag!

Yes, ny uke - nye muligheter, er det ikke det vi sier? Nei, denne uken her har jeg gledet meg til. En litt roligere uke med litt mindre på agendaen. Skal prioritere min egen trening litt og ikke minst eksamen som jeg har om 9(!) dager. Virkelig ikke klar, så det må jeg bli denne uken. Og - det nærmer seg juleferie!! Gleder meg så mye til å komme hjem til familien og senke skuldrene og lade batteriene - det skal bli så deilig!

Håper jeg selv får en god treningsuke denne uken, planen er hvertfall laget og ser slik ut:
Mandag - Crossfit + Styrke
Tirsdag - Crossfit
Onsdag - Crossfit/Olympisk vektløfting
Torsdag - Løpetime + Plyometrisk trening
Fredag - Maksstyrke
Lørdag - Hvile
Søndag - Langkjøring/Terskeintervaller

Blir mye Crossfit, og det gleder jeg meg til. Blir også endel eksplosiv og tung styrke samt to løpeøkter. Så håper jeg kan krysse av bak alle øktene når jeg kommer til søndag.

Tenkte også å dele en super fullkroppsøkt med dere senere idag, så stay tuned - er det ikke det de sier? Har tenkt at jeg skal dele hvertfall 1 økt i uken med dere + en øvelse jeg digger hver uke. Håper det er noe Dere setter pris på og kan få inspirasjon av!

- StineElize

Likes

Comments

Siste uken(e) har virkelig gått i 110! Det har vært så høyt tempo og svært lite tid til noe annet enn obb, sove, lese og mer jobb. November ble min beste mnd på jobb, og toppet faktisk det hele med rekord i leverte PT-timer på senteret. Det er faktisk veldig gøy, men det tar på. Så nå ser jeg frem til roligere uker og ferie snart, det skal bli deilig.

Igår var jeg på kurs i Eksplosiv og funksjonell trening på Magnat med Tomas Fjeldberg, utrolig bra og lærerikt kurs, og jeg gleder meg til å teste ut det jeg lærte både på meg selv og på kunder. Utrolig gøy form for trening, og ikke minst meget nyttig. Ellers har jeg også bestemt meg for at det blir mye Crossfit fremover, noe jeg har snakket om lenge - men aldri helt klart å ta steget. Meldt meg på 3 timer nå til uken på Crossfit Oslo, så nå skal det bli fart på sakene. Gleder meg!


Nå skal jeg løpe en tur på jobb og trene litt med Helene senere. Tror det står både styrke og intervaller på planen og jeg gleder meg. Har ikke fått trent skikkelig pga sykdom siste uken og kroppen har virkelig sagt ifra, så håper den er på lag med meg idag - orker ikke mer av dette tullet nå.


Håper dere får en super søndag!

Likes

Comments

Happyface klar for en full uke med kunder, skole og kurs!


Så gøy med så mange innom igår, håper dere fortsetter å titte hodet innom. Det er mandag og jeg er klar for en lang, hektisk, men gøy uke. Dagen idag jobber jeg fra 7.30 til 21.30, mandag er en poppis dag på senteret og da gjelder det og være forberedt og på topp! Brukte kvelden igår, etter gruppetime på å forberede dagen og slappe av og lade opp. Blir litt skolelesing og egentrening innimellom, så en fresh start på uken. Denne uken består av mange pt-timer, rett under 40 skal jeg gjennom, før det blir kurs hele helgen, så nok å drive med hvertfall. Håper å få inn 5økter med egentrening også, men får se hvordan tid og energi er. Planen akkurat nå ser hvertfall slik ut:




Mandag - Olympiske løft og støtte

Tirsdag - Sykkelintervaller
Onsdag - Helkropp hypertrofi
Torsdag - Hvile
Fredag - Olympiske løft+støtte
Lørdag - Tung styrke eller intervaller + Kettlebell kurs
Søndag - langkjøring + Kettlebell Kurs

Så håper jeg dette går i boks, på de mest hektiske dagene kan det godt være jeg må sløyfe økten til fordel for skole, men har heldigvis en aktiv jobb og 20 000 skritt i snitt om dagen, så holder meg hvertfall aktiv.

Dagen min kan dere følge på instastories @ StineElize eller på Snapchat @TJL-Stine, her er jeg ganske aktiv!

Hvordan ser dere treningsuke ut?

Likes

Comments

Litt av mitt liv og hva du kan forvente og se og lese om her


Så - hvem er jeg? Mitt navn er Stine Elize. Jeg studerer tar en bachelor i Fysisk aktivitet og ernæring og jobber som Personlig Trener. Jeg er en treningsglad jente som elsker livet. Født og oppvokst i byen med regn, men det ble en klimaflyktning av meg, så bor og stortrives i Oslo. Jeg har en stor lidenskap for helse og trening og vier livet mitt til dette, har gjennom mine år alltid drevet med idrett, vært gjennom en lang og tøff spiseforstyrrelse og det har formet meg som person. Det jeg vil dele med dere her og mitt mål i livet er treningsglede! Jeg vil gjøre det enkelt og jeg vil dele kunnskap, erfaringer, oppskrifter, oppturer, nedturer og livet generelt - men mest av alt vil jeg ha fokus på treningsglede og hverdagen. Jeg kommer til å dele kunders fremgang og erfaringer med meg og hva jeg mener og syns rundt alt som svirre rundt i media når det kommer til trening og kosthold, for det er ikke til å stikke under en stol at det er mye "usannheter" og myter ute på det store internett. Jeg håper du vil følge med meg og ha en interesse av det jeg skriver og deler!


Likes

Comments