View tracker

Heej lovers!!

Hoppas ni mår bra idag och njuter av snön :// Idag är det sista dagen på höstlovet... ush. Under veckan har jag gymmat varje morgon vilket har varigt så sjukt skönt! Detta var veckans schema:

Måndag: Rygg, biceps & mage.

Tisdag: Ben, fokus på rumpa & mage.

Onsdag: Bröst, triceps & axlar.

Torsdag: Rygg, biceps.

Fredag: Ben, rumpa, armar och mage (Tränar hemma, kanske kommer pass senare)

Jag har gått några dagar/veckor och funderat över min kost, inte för att den är dålig men jag vill att den ska bli bättre. Jag har tänkt på lite olika `dieter´ men jag känner att jag är ingen person som skulle kunna leva efter exempel 5:2 dieten för det är skit svårt att hålla på att räkna kalorier i skolan så den blev utesluten. Men sen satte jag mig och läster lite bloggar och kollade igenom Youtube om hur andra lägger upp sin kost, det flesta var vegetarianer eller veganer och det är inget aktuellt för mig för jag tränar såpass mycket och strävar mycket efter proteiner vilket finns i kött... Men sen kom jag och tänka på LCHF( LCHF står för Low Carb, High Fat. Eller lite kolhydrater med en högre andel fett) Så kortfattat äter man mindre kolhydrater (Om ni vill läsa på om kolhydrater kika in här -> http://kolhydrater.se/vad-ar-kolhydrater/ ) I den dieten stänger man ute kolhydrater så mycket man kan men jag som tränar fotboll behöver ha i mig kolhydrater dom dagarna jag har fotbollsträning vilket är två dagar i veckan. Sen började jag fundera, Varför ska jag äta kolhydrater dom dagarna jag inte tränar fotboll då? och jag hade inget bra svar själv så snackade lite med en kompis och vi kom fram till att om jag bara åt kolhydrater de dagarna jag har fotboll så skulle jag tappa rätt mycket fett på kroppen för om man äter kolhydrater på en vilodag exempel så kommer kolhydraterna omvandlas till fett och jag vill inte ha fett mycket fett på kroppen. Asså om vi bara ta en minut till detta, JAG personligen vill ha mindre fett på kroppen men det betyder inte att folk som ha lika mycket eller mer fett på sin kropp inte ska ha det utan det är jag själv som vill ha mindre fett på min kropp för att jag helt enkelt vill och tror jag kommer må bättre av det men det är som sagt bara hur jag känner. Så en sammanfattning av detta är att jag ska försöka börja på en slags LCHF diet så ska utesluta pasta, potatis, ris och bröd fem dagar i veckan och två dagar får jag äta en liten mängd bara för att ha energi till fotbollsträningarna. Jag hoppas att detta ska bli bra och att jag kan nå mina mål så snabbt som möjligt.

Detta inlägget blev låångt och förhoppningsvis liiite intressant men detta var nog allt jag hade och säga för denna stunden. Nu har jag tre timmar på mig att plugga, städa och träna. Yey... :///

Om jag är lite duktig ikväll kanske mitt träningspass kommer ut men vi får väl se :D

KRAM!



Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker
View tracker

Godmorgon!
Just nu är jag påväg till Karlskrona. Sov i min sommarstuga inatt och ska bara vara kvar några timmar idag för ska hem och kolla på hockey ikväll.

Min frukost idag var mycket god, gjorde bananpankakor och jag tänkte ge er det super enkla receptet!
Det kanske också blir ett till inlägg senare idag från när jag varigt i Karlskrona!

Saionada.




Bananpankakor.

1portion.
••
2 ägg
1 banan

Gör såhär.
1. Ta fram en liten bunke, dela sönder bananen.
2/3. Ta fram äggen och knäck i dom.
4. Blanda/Mosa ihop allt och tänk på att det får inte vara för stora banan bitar.
5. Stek dom som små plättar.
6. Lägg upp dom på en tallrik, lägg på lite frysta bär och njut!

Likes

Comments

Tjena lovers.

Jag är så stressad just nu, liksom kanske inte i denna sekunden för nu sitter jag på en buss men i vardagen är jag allmänt stressad!!!! Denna veckan har jag prao och är på en förskola och det är väldigt stressigt, kanske inte de men gör just utan mer miljön är stressig!! Som sagt så sitter jag på en buss nu, slutade klockan 12 idag så kände att jag ville åka in till stan, ska träffa några och sen gymma lite och sedan åka tillbaka till min prao för att sova hos min moster. Men detta var ett litet inlägg iallafall och hoppas vi hörs snart!!

Saionada

Likes

Comments

Hej, asså förlåt för dålig uppdatering senaste tiden men det var varigt mycket! För mycket tycker jag!! Men det är fullt upp i skolan och utan för skolan.. jag får försöka att bättra mig snart men det kan nog ta ett tag :(

Likes

Comments

Tjenis lovers.
Jag är så trött(!!) gick upp rätt tidigt och åkte sedan till gymmet där jag träffade coolaste Petronella nutella. Vi körde ett skit bra rygg pass tillsammans :)) Sen åkte jag till stugan där jag nu är och jag fryser ihjäl!! Hatar att frysa ://

Jag måste verkligen bli bättre på att uppdatera mer men vet typ inte vad jag ska skriva :((
Men här är två bilder från dagen och hoppas ni alla sover gott så hörs vi imon!
Saionada

Likes

Comments

Tjena lovers,
Mår ni bra? Det är ju trotts allt fredag :)) Rn sitter jag i sängen och kollar på fotboll och tänkte rita lite. Som ni vet så målade jag rätt mycket innan men jag har kommit ur mina gamla rutiner :(( Jag är alltid stressad, så mycket i skolan!! Men jag måste hitta lugnet i stressen (ngt man säger i yoga, tror jag) Men imorgon ska jag upp rätt tidigt och föröka gymma och sen sticka till stugan! Hoppas att vi åker iallafall, tycker det är supermysigt där nu när det börjar bli kallt! Men tänkte lägga upp mitt tränings schema Imon så om du är intresserad av det kan du ju hålla ett öga här :)

Här kommer lite bilder bara dom jag ritat!
Hoppas ni får en bra helg så hörs vi imon,
Saionada

Likes

Comments

Heeeeeeeeej!!
Nu är jag på väg till skolan igen för att ha utvecklingssamtal, Yey... Men det bästa med detta inlägget är när jag berättar vad jag lagade för mat idag!! Jag gjorde som rubriken lyder : hasselbackskyckling!' Så sjukt gott! Det var första gången jag gjorde det och rekommenderar det jätte mycket!!! Här kommer receptet:

X antal Kycklingfiléer beroende på hur många som ska äta.
1/2 Philadelphia familypack
5 spenat tärningar (dom är frysta som tärningar)
Salt
Peppar
Paprika krydda
Taco ost

1. Skiva de tinade kycklingfiléerna som en hasselbackspotatis

2. Tina spenaten och blanda sedan den med Philadelphian i en skål och tillsätt salt och lite peppar

3. Lägg blandningen i kycklingen och strö över paprika krydda och sen toppa med ost.

4. Ställ in kycklingen i 25 minuter på 200• och njut sedan!

Jag hade spenat pasta till men man kan även ha ris, makaroner eller liknade :) lycka till!

Saionada

Likes

Comments